[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Drivrutinsproblem. Os du kör windows så avinstallera grafikdrivrutiner + kör driversweeper. Sen tankar du "Catalyst Software Suite" för ditt os. Här har du win7 6fbit om du kör det: http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a...

Installera alla delar och så borde det lösa sig.

Ubuntu är lite krångliggare men det finns en bra guide på internet. Om du behöver ska jag se om jag kan googla upp den.

asså... jag satte in dem nya grafikkorten, provade att mina men fick bara igång det ena, jag gjorde då som du beskrev och nu så kan jag inte mina med ngt, menar du att det bara är att göra om och om igen tills jag får igång det? tar ju inte direkt oerhört mkt tid men är störande....

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomibulan:

Furmark testar väl det

furmark hittade båda korten iaf, så inga större problem där... i värsta fall kanske det är en OS ominstallation som krävs? känns lite ovärt när inköp av SSD görs om 3 veckor

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

asså... jag satte in dem nya grafikkorten, provade att mina men fick bara igång det ena, jag gjorde då som du beskrev och nu så kan jag inte mina med ngt, menar du att det bara är att göra om och om igen tills jag får igång det? tar ju inte direkt oerhört mkt tid men är störande....

AMD's drivrutiner är lite buggiga. Men testa en gång till och om du inte får igång det då så är det kanske något annat som spökar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downside:

Windows klarar 8 pguer.

Hittade en tråd på Bitcoins egna forum:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=11677.0
Verkar som Windows bara klarar 8st ifall det är nVidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Hittade en tråd på Bitcoins egna forum:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=11677.0
Verkar som Windows bara klarar 8st ifall det är nVidia

Hmm kan det vara så illa.
Jag har bara läst att windows kan hantera upp till 8 gpuer sen om det är skillnad på nvidia och ati vet jag inte.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

Hehe. Sitter och minar på mitt 8600gt. 4.3MHash/s! *lånar rumskamratens 4850*

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det är sjukt hur mycket BTC ökar i värde?? För bara en månad sen låg den runt 4 dollar/BTC, och nu 16 dollar/btc?! Man borde ha väntat med att växla in sina bitcoins

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heronic:

Bara jag som tycker att det är sjukt hur mycket BTC ökar i värde?? För bara en månad sen låg den runt 4 dollar/BTC, och nu 16 dollar/btc?! Man borde ha väntat med att växla in sina bitcoins

Den steg från $10 till $17 på två(?) dagar och jag tror att den här artikeln är boven i dramat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

AMD's drivrutiner är lite buggiga. Men testa en gång till och om du inte får igång det då så är det kanske något annat som spökar

får prova det! vill dock påpeka att det är AMD´s crossfire som är buggat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Den steg från $10 till $17 på två(?) dagar och jag tror att den här artikeln är boven i dramat.

Bitcoin har fått MYCKET mer press än så de senaste veckorna. Kolla bara de sista sidorna i den här tråden:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=1958.500

Permalänk
Avstängd

Jag hade tur och investerade i 20 bitcoins igår när dom stog i 14 USD / BC. Idag står dom i 20-22..

Vad säger ni, kommer trenden att vända?

Kan vi öppna en ny tråd där vi diskuterar detta?

Permalänk
Medlem

Hmm,
Är det värt tro att testa trycka i ett Ageia Physx kort?
Det borde väl prestera någorlunda eller tänker jag helt galet?

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av allekto:

Jag hade tur och investerade i 20 bitcoins igår när dom stog i 14 USD / BC. Idag står dom i 20-22..

Vad säger ni, kommer trenden att vända?

Kan vi öppna en ny tråd där vi diskuterar detta?

Personligen tror jag det kommer stanna av och sen sjukna lite. I likhet med tidigare "tokökningar".
Men starta gärna en ny tråd i någon passande forumsdel, vi kommer tyvärr inte att få en egen inom snar framtid. Jag frågade nämligen i feedbackforumet och svaret jag fick var

Citat:

Hej,

Det finns på tok för många frågetecken kring Bitcoins för att vi ska ge det hela ett erkännande genom att skapa en separat forumdel. Bland annat finns det kännetecken från pyramidspel och bubblor. (Nej, jag tänker inte ge mig in på någon djupare diskussion i ämnet. )

Vi får se hur det utvecklas.

Hälsningar,
Andreas

Skrivet av AX:

Hmm,
Är det värt tro att testa trycka i ett Ageia Physx kort?
Det borde väl prestera någorlunda eller tänker jag helt galet?

Dem stödjer väl inte opencl eller cuda?
Men i vilket fall tror jag inte dem kommer att ge så mycket, titta på nvidia korten.

Permalänk
Medlem

Har 32BTC, sälja/vänta? Ge mig era bästa råd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Sitt på skiten minst ett halvår

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Sen bitcoin startades har det bara ökat i värde (visst har det funnits dropp också, men dem har kommit tillbaka rätt snabbt)
Men å andra sidan säger inte dåtiden speciellt mycket om framtiden, vem vet vad bitcoins är värda om en vecka? en månad? (om jag visste det skulle jag köpa/sälja så mycket som möjligt)

Personligen skulle jag ha sålt lite (10 BTC kanske? som jag sen skulle ha använt till att köpa om det sjunker) och sparat resten.
I dagsläget gamblar du med ~3300 kr, pengar som du inte har, men kan få. Jämför tex. med att stanna eller fortsätta i vem vill bli miljonär?

Hur du vill göra är helt upp till dig, jag vet vad jag skulle göra.
Dem största vinsterna gör man med dem högsta insatserna.,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Jag tycker det känns som att smärtgränsen snart är nådd.. Du sitter ju ändå på ~600USD som du inte har gjort någonting för egentligen, jag skulle sälja och inte låta girigheten ta över.

Permalänk
Avstängd

Här diskuteras BitCoin trenden ---> #11075694

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Du är på rätt spår, men byt ut nätagget mot något som håller för 24/7 (FSP/Corsair AX) och byt ut grafikkortet, 6870 kommer inte att ge dig 1btc/dag.

Jag tror denna kundvagnen + 4st 5850 + pcie-extenders är bästa mhash/kr just nu: http://www.inet.se/kundvagn/visa/445449/2011-05-16

Borde kunna fås för under 9kkr och genererar ca 3.2btc/dygn. Chassi används antingen inte alls eller någon hemmabygge som är så öppet som möjligt. Pro-option är att byta nätagget till 2st FSP 700w och köra på 4st 6990 istället.

Och vart kan man köpa dessa pci-extenders?

Synd att man sitter på GTX nu 69/Mhash/sek per kort F YEAH!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk

Hej alla. Ny till bitcoin. Har precis skaffat konto och börjat mina till swepool.net.

Kör Ubuntu 11.04 och ett GeForce GTX 465. Min terminal ser ut såhär:

chr@storbudde:~/m0mchil-poclbm-06cf386$ python poclbm.py -d 0 -v -w 128 -f 60 --host=swepool.net --port=8337 --user=********** --pass=********* 04/06/2011 13:58:33, 59a30e9f, accepted 04/06/2011 13:59:10, long poll: new block 00001e3f7e32da61 04/06/2011 14:00:15, 567de013, accepted 04/06/2011 14:01:28, 18fbfbdd, accepted 04/06/2011 14:02:12, efa5dc03, accepted 04/06/2011 14:04:36, e2c1a5c3, accepted 04/06/2011 14:06:23, a2077b80, accepted 04/06/2011 14:06:39, long poll: new block 00000b67901f7874 04/06/2011 14:06:46, e879ec75, accepted 62870 khash/s

Ser det rätt ut?

Ser att många andra ligger runt 250-300Mh/s och jag på futtiga 60. Men jag vet att GTX465 inte är det bästa kortet. Grafikkortet ligger på ~85 grader och datorn känns allmänt slö. Är det rätt?

MVH
CH

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlhenrik:

Hej alla. Ny till bitcoin. Har precis skaffat konto och börjat mina till swepool.net.

Kör Ubuntu 11.04 och ett GeForce GTX 465. Min terminal ser ut såhär:

chr@storbudde:~/m0mchil-poclbm-06cf386$ python poclbm.py -d 0 -v -w 128 -f 60 --host=swepool.net --port=8337 --user=********** --pass=********* 04/06/2011 13:58:33, 59a30e9f, accepted 04/06/2011 13:59:10, long poll: new block 00001e3f7e32da61 04/06/2011 14:00:15, 567de013, accepted 04/06/2011 14:01:28, 18fbfbdd, accepted 04/06/2011 14:02:12, efa5dc03, accepted 04/06/2011 14:04:36, e2c1a5c3, accepted 04/06/2011 14:06:23, a2077b80, accepted 04/06/2011 14:06:39, long poll: new block 00000b67901f7874 04/06/2011 14:06:46, e879ec75, accepted 62870 khash/s

Ser det rätt ut?

Ser att många andra ligger runt 250-300Mh/s och jag på futtiga 60. Men jag vet att GTX465 inte är det bästa kortet. Grafikkortet ligger på ~85 grader och datorn känns allmänt slö. Är det rätt?

MVH
CH

Tydligen så är Gefoce redigt dåligt på att mina :/ mina 560 klarar 69/Mhash/sek var

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk

Ah. Tråkigt

Drar enligt swepool.net in ståtliga 0.13 btc/day. OH YEAH!

Har jag förstått det rätt i att det då blir 0.13*~17 = 2.21USD om dagen? Känns kanske inte helt lönt då om man går tillbaka till strömförbruksdiskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Sen bitcoin startades har det bara ökat i värde (visst har det funnits dropp också, men dem har kommit tillbaka rätt snabbt)
Men å andra sidan säger inte dåtiden speciellt mycket om framtiden, vem vet vad bitcoins är värda om en vecka? en månad? (om jag visste det skulle jag köpa/sälja så mycket som möjligt)

Personligen skulle jag ha sålt lite (10 BTC kanske? som jag sen skulle ha använt till att köpa om det sjunker) och sparat resten.
I dagsläget gamblar du med ~3300 kr, pengar som du inte har, men kan få. Jämför tex. med att stanna eller fortsätta i vem vill bli miljonär?

Hur du vill göra är helt upp till dig, jag vet vad jag skulle göra.
Dem största vinsterna gör man med dem högsta insatserna.,.

Skrivet av Babianen:

Jag tycker det känns som att smärtgränsen snart är nådd.. Du sitter ju ändå på ~600USD som du inte har gjort någonting för egentligen, jag skulle sälja och inte låta girigheten ta över.

Jag säljer så jag har elen betald och 500kr i handen så får vi se hur det går. 3000 kronor är ändå relativt lite jämfört med den potentiella vinsten jag kan få ur det hela om det fortsätter såhär.

Permalänk
Medlem

Kan inte någon göra en "hur man säljer sina BTC och får det i SEK på ditt konto" guide som läggs i första posten så slipper vi ha den frågan tusen ggr i tråden?

Bara en tanke

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Kan inte någon göra en "hur man säljer sina BTC och får det i SEK på ditt konto" guide som läggs i första posten så slipper vi ha den frågan tusen ggr i tråden?

Bara en tanke

Jag slänger upp en när/om vi får en egen del av forumet.

Permalänk
Medlem

Det tror jag inte vi får

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Bara en tanke

Det fanns en sådan i första posten med mod var på mig för att de tyckte det var marknadsföring...

Det ser ut som swepool kommer slå nytt rekord i antal shares för ett block igen btw

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Det ser ut som swepool kommer slå nytt rekord i antal shares för ett block igen btw

Tråkigt

Om nån är intresserade så har jag pysslat ihop ett perl-script

#!/usr/bin/perl -w use strict; use WWW::Mechanize; use JSON -support_by_pp; my $api_key = ""; fetch_json_page("http://swepool.net/json?key=".$api_key); sub fetch_json_page { my ($json_url) = @_; my $browser = WWW::Mechanize->new(); eval{ # download the json page: $browser->get( $json_url ); my $content = $browser->content(); my $json = new JSON; # these are some nice json options to relax restrictions a bit: my $json_text = $json->allow_nonref->utf8->relaxed->escape_slash->loose->allow_singlequote->allow_barekey->decode($content); my %pool = (); $pool{balance} = sprintf "%.2f", $json_text->{balance}; $pool{address} = $json_text->{address}; $pool{paypershare} = $json_text->{paypershare}; $pool{pool_speed} = sprintf "%.1f", $json_text->{pool_speed} / 1000000000; $pool{total_payout} = $json_text->{total_payout}; my @workers = qw(); # iterate over each worker in the JSON structure: foreach my $worker(@{$json_text->{workers}}){ my %ep_hash = (); $ep_hash{worker} = $worker->{worker}; $ep_hash{password} = $worker->{password}; $ep_hash{shares} = $worker->{shares}; $ep_hash{stales} = $worker->{stales}; $ep_hash{hashspeed} = sprintf "%.0f", $worker->{hashspeed} / 1000000; push (@workers, \%ep_hash); } if ( $ARGV[0] eq "worker" ) { print $workers[$ARGV[1]]{$ARGV[2]}; } elsif ( $ARGV[0] eq "workers" ) { print scalar (@workers); } else { print $pool{$ARGV[0]}; } }; # catch crashes: if($@){ print "[[JSON ERROR]] JSON parser crashed! $@\n"; } }

Jag är kan inte perl utan det är mest klipp och klistra, så det finns buggar

För att använda:
Spara skriptet i en fil och gör den körbar:
chmod +x swepool #(om du döpte filen till swepool)

Klistra in din api key mellan "":
my $api_key = "";

Installera beroenden:

sudo cpan install JSON install JSON::XS install WWW::Mechanize

Kör:
swepool balance #för balans
swepool worker 0 hashspeed #för hastigheten på första workern
swepool workers #för antal workers

Skriptet klarar dem kommandon som ni hittar i json strängen (den ser ni om ni klickar på API i inställningar)
För workers så är det swepool worker [numret på workern 0=första 1=andra osv.] kommando

Användningsområde?
Tja, jag använder den för mitt conkyscript (delen för swepool är inringad i rött )

Permalänk

Hur ofta uppdateras mybitcoin.com egentligen? Har 0,00 trots att jag kört i typ 6 timmar @ 280 mhash/s.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Hur ofta uppdateras mybitcoin.com egentligen? Har 0,00 trots att jag kört i typ 6 timmar @ 280 mhash/s.

Har du överfört pengarna från din pool till ditt konto? Det brukar finnas en knapp vid din balans.