[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Det är manuellt bekräftat, så det spelar ingen roll i vilken ordning du skriver det.
Det brukar ta mina pengar 3-4 dagar att komma fram.

Arbetsdagar då eller?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Arbetsdagar då eller?

Bankdagar.

Permalänk
Medlem

Fick ett litet felmeddelande:
"Kernel error: Unusual behavior from OpenCL. Hardware problem?"

Något att oroa sig för?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

En fråga angående dubbel GPU-kort. Skriver man bara in DEVICE=0 så börjar båda GPUerna minea? Smidigt isf

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

finns det fortf ingen som vet vad som är fel för mig? ._. är ju skit surt att inte kunna mina om dagarna...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Hur skulle grafikkortet påverkas om jag körde i 2månader i sträck med någon natts vila då och då med fläkten på 100% tempen e då på Ca 66

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av CLLA:

Hur skulle grafikkortet påverkas om jag körde i 2månader i sträck med någon natts vila då och då med fläkten på 100% tempen e då på Ca 66

Förmodligen är fläkten det första som tar skada. Börjar kanske ge ifrån sig missljud och så. Rena spekulationer dock.

Någon som vet om datorn stänger av sig själv om grafikkortet blir för varmt? Säg t.ex. om fläkten skulle sluta fungera.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Förmodligen är fläkten det första som tar skada. Börjar kanske ge ifrån sig missljud och så. Rena spekulationer dock.

Någon som vet om datorn stänger av sig själv om grafikkortet blir för varmt? Säg t.ex. om fläkten skulle sluta fungera.

Jo de bör den nog göra för den gör ju det om Cpun blir för varm.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

En fråga angående dubbel GPU-kort. Skriver man bara in DEVICE=0 så börjar båda GPUerna minea? Smidigt isf

Nix, måste köra device=0 och device=1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Nix, måste köra device=0 och device=1.

någon aning om varför DEVICE = 0 är processorn och dom andra inte är ngt för mig?:(

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

någon aning om varför DEVICE = 0 är processorn och dom andra inte är ngt för mig?:(

Har du testat att köra skärmen i det andra kortet? Man måste testa allting.. AMDs drivisar är ju kända för att vara lite.... skumma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Har du testat att köra skärmen i det andra kortet? Man måste testa allting.. AMDs drivisar är ju kända för att vara lite.... skumma.

hmm skärmen i det undre kortet, kan ju vara värt ett försök ^^ (fast vad menar du att det skulle ändra? xD

Har dock aldrig haft problem med AMD+s drivrutiner :s

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste för någon dag sedan att Windows endast stödjer upp till 4 GPU:er medan Linux klarar upp till 8st. Någon som vet om det stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Läste för någon dag sedan att Windows endast stödjer upp till 4 GPU:er medan Linux klarar upp till 8st. Någon som vet om det stämmer?

Windows klarar 8 pguer.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

Hej! Testade för första gången nu att få igång bitcoin minandet, det verkar fungera skapligt med swepool.
Jag använder ett gigabyte gtx 570 och uppnår 111 mhash/s, ska jag förvänta mig mer eller är nvidia korten riktigt dåliga på bitcoin minande? Kan man förbättra det på något vis?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

Hej! Testade för första gången nu att få igång bitcoin minandet, det verkar fungera skapligt med swepool.
Jag använder ett gigabyte gtx 570 och uppnår 111 mhash/s, ska jag förvänta mig mer eller är nvidia korten riktigt dåliga på bitcoin minande? Kan man förbättra det på något vis?

Tack

Japp, geforce är dåliga på mining.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

laddade ner guiminer och tror jag kan ha hittat felet! minerna ifråga hittar inte mina grafikkort vilket förklarar en hel del (ofc inte en processor klarar samma grejer som ett grafikkort, ngn som haft liknandfe problem? att minern inte hittar era grafikkort?

Låter som drivrutinsproblem för mig. Hittar ingen miner dina grafikkort? Du kan prova DiabloMiner, den har jag använt för att testa mot poolen och även om den inte är snabbast är den enkel att få igång. Ett annat alternativ är annars att installera ubuntu och köra på det när du minar. Det har även fördelen att det ger några mhash extra.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Hur billigt kan man köpa en dator som klarar av att generera 1 bitcoin per dag? Om någon orkar kolla runt efter modell på grafikkort, psu moderkort etc och klockfrekvenser så uppskattas detta!

Slängde ihop lite delar själv, se vad ni tycker och tänker!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/494520/2011-06-04

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Hur billigt kan man köpa en dator som klarar av att generera 1 bitcoin per dag? Om någon orkar kolla runt efter modell på grafikkort, psu moderkort etc och klockfrekvenser så uppskattas detta!

Slängde ihop lite delar själv, se vad ni tycker och tänker!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/494520/2011-06-04

Du är på rätt spår, men byt ut nätagget mot något som håller för 24/7 (FSP/Corsair AX) och byt ut grafikkortet, 6870 kommer inte att ge dig 1btc/dag.

Jag tror denna kundvagnen + 4st 5850 + pcie-extenders är bästa mhash/kr just nu: http://www.inet.se/kundvagn/visa/445449/2011-05-16

Borde kunna fås för under 9kkr och genererar ca 3.2btc/dygn. Chassi används antingen inte alls eller någon hemmabygge som är så öppet som möjligt. Pro-option är att byta nätagget till 2st FSP 700w och köra på 4st 6990 istället.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk

Problemet här är att bitcoins har inget verkligt värde, de har inte heller någon funktion, de kan knappast ha något emotionellt värde heller. Så det enda som är kvar är det spekulativa värdet, vilket i princip är "vad du tror att andra värderar det till".

Bitcoins kan närmast jämföras med Aktier, Aktiernas värde uppskattas utefter vad man tror att företaget kommer generera för avkastning, samt vad företagets realvärde är. Ett företag med högt realvärde samt hög förväntad avkastning har ett högt aktievärde, vid en kraftig lågkonjuktur så rasar alla aktier som inte har ett realvärde som ligger i närheten av aktiernas totala värde. (så kallade bubblor)

Bitcoins har inget realvärde.. alltså inget verkligt värde, det enda de har i dagsläget är förväntan om en avkastning (att de ska öka i värde) men så fort en lågkonjuktur drabbar denna marknaden så kommer hela systemet att falla, då det inte finns en botten i form utav ett realvärde så kommer valutan att falla tills den är så nära 0 att vinstoptimister köper mängder utav den, men den kommer aldrig att kunna komma ikapp igen (Se D-mark) istället kommer man vara tvungen att göra om valutan (exempelvis 21 miljoner av den förra valutan är värd 1 av den nya).

Kortfattat: Valutan kan inget annat än gå under, frågan är bara om det sker om en månad, ett år eller ett decenium.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Låter som drivrutinsproblem för mig. Hittar ingen miner dina grafikkort? Du kan prova DiabloMiner, den har jag använt för att testa mot poolen och även om den inte är snabbast är den enkel att få igång. Ett annat alternativ är annars att installera ubuntu och köra på det när du minar. Det har även fördelen att det ger några mhash extra.

diablominer it is... annat operativ är uteslutet då denna även är min vanliga dator :/

Visa signatur

Permalänk

Edit: Estimated BTC verkar lite ostabil på bitcoinpool.net..det framgår inte vad den räknar på, antingen går det ruskigt fort eller långsamt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Skrivet av DanneSvs:

diablominer it is... annat operativ är uteslutet då denna även är min vanliga dator :/

diablominer var oerhört dåligt förklarat imo... men asså jag tycker att det är oerhört konstigt att ingen miner hittar ngt annat device än min processor när jag verkar ha spela i CF problemfritt ett tag, spec efterssom att den inte hittar något av korten (när bevisligen iaf 1 funkar) finns det ngt bra program som testar om båda korten ger den prestanda som dom ska?

*edit* om man går in i enhetshanteraren så står det vilken PCI-buss som dem olika korten sitter i men det står även "enhet 0, funktion 0" wtf? är det här som det buggar kanske?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Men det här går ju skit fort? Jag har haft igång skiten i typ 10 min och redan 0.5BC.. vilket är typ 30spänn? Min dator har fan högre timlön än macdonalds anställda.

Edit: Okej, nu förstår jag mig på vad som hände. Tydligen hade de hållt på med samma block i 16timmar vilket precis avklarades.

Det är alltså så att det är någon typ av "jämställda löner" som gäller, alla delar på vinsten som en av personerna gör.

vart minar du?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

vart minar du?

bitcoinpool.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Problemet här är att bitcoins har inget verkligt värde, de har inte heller någon funktion, de kan knappast ha något emotionellt värde heller. Så det enda som är kvar är det spekulativa värdet, vilket i princip är "vad du tror att andra värderar det till".

Bitcoins kan närmast jämföras med Aktier, Aktiernas värde uppskattas utefter vad man tror att företaget kommer generera för avkastning, samt vad företagets realvärde är. Ett företag med högt realvärde samt hög förväntad avkastning har ett högt aktievärde, vid en kraftig lågkonjuktur så rasar alla aktier som inte har ett realvärde som ligger i närheten av aktiernas totala värde. (så kallade bubblor)

Bitcoins har inget realvärde.. alltså inget verkligt värde, det enda de har i dagsläget är förväntan om en avkastning (att de ska öka i värde) men så fort en lågkonjuktur drabbar denna marknaden så kommer hela systemet att falla, då det inte finns en botten i form utav ett realvärde så kommer valutan att falla tills den är så nära 0 att vinstoptimister köper mängder utav den, men den kommer aldrig att kunna komma ikapp igen (Se D-mark) istället kommer man vara tvungen att göra om valutan (exempelvis 21 miljoner av den förra valutan är värd 1 av den nya).

Kortfattat: Valutan kan inget annat än gå under, frågan är bara om det sker om en månad, ett år eller ett decenium.

Fast det finns väl ändå ett visst reelt värde i valutan så som att det inte finns några banker/regeringar emellan t.ex. Det är ju inte bara spekulativt utan faktiskt något som gör en skillnad i utbytet av pengar. Sen behövs det så klart komma upp i en nivå så att det blir så pass stort att det blir användbart, och där är det säkerligen mycket spekulation som ligger bakom i början. Men - säg vilket företag har startat utan att folk investerar och satsar pengar i det?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Skrivet av nicklas1988:

Fast det finns väl ändå ett visst reelt värde i valutan så som att det inte finns några banker/regeringar emellan t.ex. Det är ju inte bara spekulativt utan faktiskt något som gör en skillnad i utbytet av pengar. Sen behövs det så klart komma upp i en nivå så att det blir så pass stort att det blir användbart, och där är det säkerligen mycket spekulation som ligger bakom i början. Men - säg vilket företag har startat utan att folk investerar och satsar pengar i det?

Poängen är att när köper en Aktie så äger du en del utav det företaget, det konkreta värdet är alltså exempelvis "lokalens värde + maskiner.. etc" delat med antal aktier. Det är ytterst sällan som det totala uppskattade värdet på företaget är lägre än det totala värdet på aktierna.

Förenklat: Tänk dig att ett företag har lokaler etc som är värt 100 USD, och företaget har 50 aktier.. dessa aktier är i en högkonjuktur värderade till 4 dollar per aktie, så det totala aktievärdet är 200USD.

Sedan uppdagas det att företaget går åt helvete och det inte kommer bli någon avkastning på flera år, då sjunker värdet drastiskt. Men det kommer inte att sänkas lägre än 100 USD.

Bitcoin kan direkt beskrivas som IT-bubblan, det har ett högt uppskattat värde och kan komma att växa på folks resonemang att avkastningen kommer öka. Men när det väl uppdagas att det inte blir någon avkastning så finns det ingen "broms" utav någon typ av konkret värde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men tänk vad många fina foldingburkar som byggs och vilken boost det blir för folding-laget när bitcoinbubblan spricker!

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

diablominer var oerhört dåligt förklarat imo... men asså jag tycker att det är oerhört konstigt att ingen miner hittar ngt annat device än min processor när jag verkar ha spela i CF problemfritt ett tag, spec efterssom att den inte hittar något av korten (när bevisligen iaf 1 funkar) finns det ngt bra program som testar om båda korten ger den prestanda som dom ska?

*edit* om man går in i enhetshanteraren så står det vilken PCI-buss som dem olika korten sitter i men det står även "enhet 0, funktion 0" wtf? är det här som det buggar kanske?

Furmark testar väl det

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Drivrutinsproblem. Os du kör windows så avinstallera grafikdrivrutiner + kör driversweeper. Sen tankar du "Catalyst Software Suite" för ditt os. Här har du win7 6fbit om du kör det: http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a...

Installera alla delar och så borde det lösa sig.

Ubuntu är lite krångliggare men det finns en bra guide på internet. Om du behöver ska jag se om jag kan googla upp den.