Gjort eget paket - Rekommendationer?

Permalänk

Gjort eget paket - Rekommendationer?

God kväll.

Mina gamla laptop från Acer sjunger just nu på sista versen och jag har börjat att titta på lite nya grejer. Jag är inte kunnig inom området men har satt ihop ett paket efter lite efterforskningar bland annat här på Sweclockers.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/497802/2011-06-05

Kring paketet så har jag några frågor som jag hoppas att ni kan svara på

- Är det tillräckligt med kylning?

- Jag har inte valt något grafikkort då jag är osäker på om jag skall ha ett eller två. Har ni några goda råd?

- Räcker nätagget för att driva runt systemet? I åtanke med två eventuella grafikkort.

- Är chassit tillräckligt stort för att rymma alla komponenter? I tillägg, är det svalt?

- Vad tycker ni om paketet generellt sett? Är det något i sammansättningen som borde bytas ut?

Jag vill ju självklart ha så mycket dator som det går för pengarna men jag har en god budget så det är inte hela världen om grafikkortet kostar lite.
De spel som jag hade planerat att spela på datorn är Starcraft 2, Diablo 3 och Battlefield 3. Jag har läst lite här och var att Blizzards spel inte tycker om Crossfire, funderingar kring det?
Jag har inga planer på att klocka datorn då jag är rädd för att ha sönder den, jag kan inget alls när det gäller sådant. Såvida det inte finns en stor ekonomisk vinst på det, då får jag ju helt enkelt lära mig

Permalänk
Skrivet av Tengilftw:

God kväll.

Mina gamla laptop från Acer sjunger just nu på sista versen och jag har börjat att titta på lite nya grejer. Jag är inte kunnig inom området men har satt ihop ett paket efter lite efterforskningar bland annat här på Sweclockers.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/497802/2011-06-05

Kring paketet så har jag några frågor som jag hoppas att ni kan svara på

- Är det tillräckligt med kylning?

- Jag har inte valt något grafikkort då jag är osäker på om jag skall ha ett eller två. Har ni några goda råd?

- Räcker nätagget för att driva runt systemet? I åtanke med två eventuella grafikkort.

- Är chassit tillräckligt stort för att rymma alla komponenter? I tillägg, är det svalt?

- Vad tycker ni om paketet generellt sett? Är det något i sammansättningen som borde bytas ut?

Jag vill ju självklart ha så mycket dator som det går för pengarna men jag har en god budget så det är inte hela världen om grafikkortet kostar lite.
De spel som jag hade planerat att spela på datorn är Starcraft 2, Diablo 3 och Battlefield 3. Jag har läst lite här och var att Blizzards spel inte tycker om Crossfire, funderingar kring det?
Jag har inga planer på att klocka datorn då jag är rädd för att ha sönder den, jag kan inget alls när det gäller sådant. Såvida det inte finns en stor ekonomisk vinst på det, då får jag ju helt enkelt lära mig

Ser ut som ett helt okej paket, Dock bör du köra modulärt agg och gärna slänga på 100watt extra för eventuellt kunna bygga upp dig i framtiden. Tyngre grejer drar mer ström > köpa ett ordentligt agg = spara pengar i framtiden.

Varför du ska välja modulärt agg? just för att jag själv för 3 dagar sen byggde in mitt med modulärt i R3an. det vart så satans tajjt på baksidan att jag fick ta fram silvertejpen för att lösa det. Så kör modulärt stark rekomendation då sliper du överflödiga kablar och kan få till bättre luftflöde pga mindre kablar ivägen.

Grafikkort, jadu. inte helt 100 på den Fronten, har ett ATI 6970 som jag är skapligt nöjd med, vissa buggar i BC2 dock men oh well. Aldrig kört Nvidia så kan inte svara på den faktiskt.

Annars fin setup

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/497988/2011-06-05

Nu har jag lagt till ett lite kraftigare nätagg, var bara 100:- extra ^^ Bestämde mig även för att ta bort CPU-kylning då alla säger att i5 2500k är så sjukt sval, då sparar jag ändå 600:- som kan läggas på annat.
För stunden ligger det två moderkort där, vilket jag köper avgörs ju av om det blir ett eller två grafikkort

Några andra reflektioner kring paketet?

Permalänk
Medlem

jobbigt att behöva säga detta till alla som bygger paket, här har du en billig kylare som är mycket tystare och bättre än intels egna:
http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-pl...

Permalänk

Willaim: Menar du att jag skall köra på en utav den du rekommenderade och köra med två jag har valt eller strunta i dem?

Att den var tystare och bättre än Intels egna var inte särskilt informativt med åtanke på ovan nämnt om kylning