[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem

Har en fråga till er som har dedikerade mine-riggar. Har ni gjort egna "chassin" som ni fixar allt i? Eller lägger ni det bara lite huller om buller på moderkorts lådan på bordet och kör på? Funderar på något i plexiglas, om jag ska köpa en mine-rig, då det är lättarbetat. Om ni har gjort egna lådor/chassin skulle det vara kul att se bilder/skissar.

Kanske borde starta en ny tråd om detta istället?

Skrivet av phuonganh:

Jag kör med fuling (och tuffingen) HAF 932 omoddat med sidoplåtarna på.

Edit: Tog mig friheten att göra en egen Tråd om det

Skrivet av phuonganh:

Men alltså, över 30$/btc! Det börjar likna nåt. Lika bra vi hoppar över några siffror och skriver dit 100$/btc på en gång så slipper kolla varje dag. ;).
Annars väntar jag på den dag där man får 1000$/btc. Vore något!

Det är galet! Ångrar mig som f*n nu att jag sålde alla 50 BTC när det var uppe i 17$

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av phuonganh:

Sålde för ett par timmar sedan 100 btcs, fick runt 26,4 $/btc (mtgox).
Jag lade säljbud runt högsta köpbud så det gick väl inom 20 minuter. Orkade inte övervaka.

Får se om man får några slantar från dem och när man får det.

Det är ju riktigt stört - kring 15000 borde du få in på ditt konto alltså. Är alla minade?

Shit vad jag ångrar att jag inte började mina ett par veckor tidigare när jag först läste denna tråd. Jag fick aldrig det att fungera då.

Hur många btc fick du per dag /ghas när du började mina?

Har du några BTC kvar nu?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Har en fråga till er som har dedikerade mine-riggar. Har ni gjort egna "chassin" som ni fixar allt i? Eller lägger ni det bara lite huller om buller på moderkorts lådan på bordet och kör på? Funderar på något i plexiglas, om jag ska köpa en mine-rig, då det är lättarbetat. Om ni har gjort egna lådor/chassin skulle det vara kul att se bilder/skissar.

Kanske borde starta en ny tråd om detta istället?

Jag kör med fuling (och tuffingen) HAF 932 omoddat med sidoplåtarna på.

Men alltså, över 30$/btc! Det börjar likna nåt. Lika bra vi hoppar över några siffror och skriver dit 100$/btc på en gång så slipper kolla varje dag. ;).
Annars väntar jag på den dag där man får 1000$/btc. Vore något!

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Skrivet av nicklas1988:

Det är ju riktigt stört - kring 15000 borde du få in på ditt konto alltså. Är alla minade?

Shit vad jag ångrar att jag inte började mina ett par veckor tidigare när jag först läste denna tråd. Jag fick aldrig det att fungera då.

Hur många btc fick du per dag /ghas när du började mina?

Har du några BTC kvar nu?

Jag fick typ nästan lika mycket btc som jag får nu. Körde bara med ett hd6970 då (max 400 Mhash/s). Svårighetsgraden var mycket mycket lägre. Sedan ett hd6970 till. Sedan + 2 miningriggar.
Om det är 15k jag får på kontot är det nästan 2/3 av de pengarna jag la ut för miningriggar. På 3 veckor eller nåt sånt, exkl. el (kanske runt 1k på 3 veckor).

Kvar har jag en del, i större mängd än jag tradade bort. Inte kan jag slösa bort allt

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Skrivet av phuonganh:

Jag kör med fuling (och tuffingen) HAF 932 omoddat med sidoplåtarna på.

Men alltså, över 30$/btc! Det börjar likna nåt. Lika bra vi hoppar över några siffror och skriver dit 100$/btc på en gång så slipper kolla varje dag. ;).
Annars väntar jag på den dag där man får 1000$/btc. Vore något!

Ja, alltså VAD HÄNDER! Så galna höjningar nu på sistone.. Jag tror inte på att sälja bitcoinsen än. Tror det är värt att vänta ett tag.. Jag funderar på att när jag når en viss summa så säljer jag för 500 - låter det öka 1000 - säljer för 500 - ökar 1000 osv. På det sättet får man regelbundet ut pengar(liten säkert att man inte tappar alt) - och man låter kapitalet växa och på det sättet också ökar det exponentiellt.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas värdet sjunker till ca 1 btc = 1 dollar, köper sedan sjukt mycket btc, väntar tills det ökat. säljer får 20 gånger mina pengar

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Sweclockers måste verkligen fixa en smartphonesida, så som det är nu är det helt hopplöst...

Skrivet av phuonganh:

Inget svar från Erik än men jag hoppar över till Swepool ändå!

Jag testade den igår och det såg ut att hålla, så jag bestämde mig för att aldrig plocka ner den. Det ska vara lungt att hoppa över.

Vi har redan sett bitcent-sek paritet, nu väntar vi bara på bitcent-pizza paritet!

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Sweclockers måste verkligen fixa en smartphonesida, så som det är nu är det helt hopplöst...

Jag testade den igår och det såg ut att hålla, så jag bestämde mig för att aldrig plocka ner den. Det ska vara lungt att hoppa över.

Vi har redan sett bitcent-sek paritet, nu väntar vi bara på bitcent-pizza paritet!

Tack för att du håller minern uppe! Det stärker min lojalitet till swepool!

Edit: Tack överhuvudtaget för allt jobb du läger ner!

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Ja, alltså VAD HÄNDER! Så galna höjningar nu på sistone.. Jag tror inte på att sälja bitcoinsen än. Tror det är värt att vänta ett tag.. Jag funderar på att när jag når en viss summa så säljer jag för 500 - låter det öka 1000 - säljer för 500 - ökar 1000 osv. På det sättet får man regelbundet ut pengar(liten säkert att man inte tappar alt) - och man låter kapitalet växa och på det sättet också ökar det exponentiellt.

Jag har sagt det förrut men orsaken är MASSIVT med media-exponering de senaste veckorna. Det gick från att postas på diverse teknikforum till blogosfären, till tidningar och har nu varit med på CBS och andra nyhetskanaler. Nyhetskanalerna var väldigt nyligen så jag tror vi har åtminstone någon vecka framöver kvar med stort inflöde av nya spekulanter eftersom det tar ett tag för pengarna att komma till Mt Gox.

Man kan också kolla på Mt Gox volym. På strax över en månad så har man gått från ca $10.000/dag till flera dagar med över en miljon dollar. Idag slår Mt Gox nytt rekord med 100.000 bitcoins för ett värde av 3 miljoner dollar. Han som startade Mt Gox tjänar galet med pengar just nu, så det kan vara en bransch att försöka slå sig in på för de som har kunskapen.

Skrivet av jojjeeee:

Jag hoppas värdet sjunker till ca 1 btc = 1 dollar, köper sedan sjukt mycket btc, väntar tills det ökat. säljer får 20 gånger mina pengar

Jag köpte bitcoins när det låg runt två dollar och var sur över att jag inte kollade närmre på det när jag först hade hört talas om det några månader tidigare. Nu har jag tagit ut min ursprungliga investering med en ordentlig vinst och har en hel del Bitcoins kvar. Men med de senaste dagarnas uppsving så måste jag verkligen diversifiera igen snart. Hur som helst, klart den bästa investeringen i mitt liv.

Permalänk
Medlem

var swepool och bitcoins.lc nere i natt ? för när jag vaknade hade jag inte fåt nåt av varken swepool eller bitcoin.lc dock så funkar det nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Nej då det är totalt omöjligt att skilja på "försvunna" bitcoins och bitcoins som bara lagras i en offline wallet

Vad som komemr ske är att värdet av bitcoins stiger då det är färre som kommer användas i cirkulation.

Nej.. det som kommer att hända är att bitcoins kommer att tappa i värde. Det är inbyggt i systemet, i och med att de valt att begränsa mängden coins (till 21M eller vad det nu var). Inflationen är oundviklig, såvida inte alla bitcoinsägare bildar ett eget samhälle helt utan kontaktytor med omvärlden, vilket naturligtvis är en omöjlighet. Tänk själv: säg för enkelhets skull att det finns 1 miljon coins och att det aldrig kommer komma några fler, att varje mynt i utgångsläget är värt exakt en krona samt att det finns 1000 ägare som alla har lika mycket (1000 coins var). Så länge två ägare handlar med varandra, och handelsvarorna är något de redan äger, så är allt lugnt. A köper en bok av B för 100 coins och B ber C ta med sin handjagare och klippa hans gräsmatta för 50 coins. Fine.
Men när A istället vill köpa en paj av B för 50 bitcoins, eller C vill klippa gräsmattan med en motorgräsklippare och ta 75 bc för besväret, så går det åt helsike. Helt enkelt därför att B då måste vända sig till omvärlden för att köpa ingredienser till sin paj och C måste till macken och köpa bensin. Där ute, i den riktiga världen, där ICA-handlaren eller mackföreståndaren tror B och C är dumma i huvudet när de frågar om de får betala med "bitcoins", där måste de betala med vanliga hederliga svenska kronor, och de måste betala priser som stiger med tiden. Första gången kanske B köper ingredienser till sin paj för 40 kronor, och C tankar för 50. Nästa gång har ICA-handlaren höjt sina priser och världsmarknadspriset på råolja har stigit till följd av oroligheter i någon annan del av den verkliga världen - då får B betala 50 kronor för sina pajdelar och C får pynta 75 kronor för sin bensin. Tror ni då att B kommer acceptera att A fortfarande bara vill betala 50 coins och tror ni att C kommer klippa gräset för 75? Tänk igen. De kommer höja sina priser, och pajen som tidigare kostade 50 coins kommer nu kosta 60, A får alltså mindre för sina "pengar" = de är mindre värda. B måste höja sin "lön" för att ha råd med den dyrare gräsklippningen, precis som i den riktiga världen. Skillnaden är, att när löner höjs i verkligheten så betyder inte det att pengarna tar slut. Dra tankeexperimentet till sin spets, vad händer om hundra år när råvaror är så dyra att en paj kostar en halv miljon bitcoins..?

I fallet att en förmögen person som råkar äga 100000 bitcoins dör, så att en tiondel av alla coins som existerar bara går upp i rök, så kommer den här effekten bara att skyndas på. Enda chansen till att bitcoins ska kunna öka i värde PÅ RIKTIGT, inte uppblåst av spekulationer som nu, är att någon erbjuder en väldigt åtråvärd vara eller tjänst som BARA går att köpa med bitcoins. Denne någon måste naturligtvis då också acceptera att han eller hon inte kan använda "pengarna" till något som INTE går att köpa för coins..

Permalänk
Medlem

testade mitt 6870 i guiminer nu. Men av någon anledning så minar det bara i ca 85mhash/s (kortet är ca 65 grader med 15% fläktstyrka vilket är rätt svalt i mitt varma rum så det känns ju inte precis som att kortet tar i).
Någon aning om varför? (använde flaggorna: "-v -w 128")

edit: nvm, hittade problemet

Permalänk
Medlem

Ifall det kommer PPS på bitcoins.lc blir det kanske att byta dit. Keep up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Ifall det kommer PPS på bitcoins.lc blir det kanske att byta dit. Keep up!

Allteftersom kursen går upp så blir det allt riskablare att erbjuda PPS. Eriik var väl tvungen att lägga ut över 200 BTC innan det löstes ett block en gång. Det är en varians på över 6000 dollar på ett block med dagens kurs. Jag tror att många småpooler saknar resurserna och viljan för att ta den risken. Å andra sidan så verkar det locka till sig miners, så nog bör alla pool-ägare tänka över saken noga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av veggie_d:

Nej.. det som kommer att hända är att bitcoins kommer att tappa i värde. Det är inbyggt i systemet, i och med att de valt att begränsa mängden coins (till 21M eller vad det nu var). Inflationen är oundviklig, såvida inte alla bitcoinsägare bildar ett eget samhälle helt utan kontaktytor med omvärlden, vilket naturligtvis är en omöjlighet. Tänk själv: säg för enkelhets skull att det finns 1 miljon coins och att det aldrig kommer komma några fler, att varje mynt i utgångsläget är värt exakt en krona samt att det finns 1000 ägare som alla har lika mycket (1000 coins var). Så länge två ägare handlar med varandra, och handelsvarorna är något de redan äger, så är allt lugnt. A köper en bok av B för 100 coins och B ber C ta med sin handjagare och klippa hans gräsmatta för 50 coins. Fine.
Men när A istället vill köpa en paj av B för 50 bitcoins, eller C vill klippa gräsmattan med en motorgräsklippare och ta 75 bc för besväret, så går det åt helsike. Helt enkelt därför att B då måste vända sig till omvärlden för att köpa ingredienser till sin paj och C måste till macken och köpa bensin. Där ute, i den riktiga världen, där ICA-handlaren eller mackföreståndaren tror B och C är dumma i huvudet när de frågar om de får betala med "bitcoins", där måste de betala med vanliga hederliga svenska kronor, och de måste betala priser som stiger med tiden. Första gången kanske B köper ingredienser till sin paj för 40 kronor, och C tankar för 50. Nästa gång har ICA-handlaren höjt sina priser och världsmarknadspriset på råolja har stigit till följd av oroligheter i någon annan del av den verkliga världen - då får B betala 50 kronor för sina pajdelar och C får pynta 75 kronor för sin bensin. Tror ni då att B kommer acceptera att A fortfarande bara vill betala 50 coins och tror ni att C kommer klippa gräset för 75? Tänk igen. De kommer höja sina priser, och pajen som tidigare kostade 50 coins kommer nu kosta 60, A får alltså mindre för sina "pengar" = de är mindre värda. B måste höja sin "lön" för att ha råd med den dyrare gräsklippningen, precis som i den riktiga världen. Skillnaden är, att när löner höjs i verkligheten så betyder inte det att pengarna tar slut. Dra tankeexperimentet till sin spets, vad händer om hundra år när råvaror är så dyra att en paj kostar en halv miljon bitcoins..?

I fallet att en förmögen person som råkar äga 100000 bitcoins dör, så att en tiondel av alla coins som existerar bara går upp i rök, så kommer den här effekten bara att skyndas på. Enda chansen till att bitcoins ska kunna öka i värde PÅ RIKTIGT, inte uppblåst av spekulationer som nu, är att någon erbjuder en väldigt åtråvärd vara eller tjänst som BARA går att köpa med bitcoins. Denne någon måste naturligtvis då också acceptera att han eller hon inte kan använda "pengarna" till något som INTE går att köpa för coins..

Du måste ju ha en skruv lös i din hjärna. Värdet på bitcoins bestäms av utbud/efterfrågan. Det finns en begränsad mängd bitcoins som kommer att skapas (utbud), när fler vill använda valutan stiger efterfrågan på de begränsade bitcoinsen. Idag ser vi inflation (en ökning av penningmängden), men detta kompenseras av den kraftiga efterfrågan på bitcoins i och med att fler får vetskap om den nya valutan. Finns det en anledning att guld behålt sitt värde i 7000 år? Ja det begränsade utbudet tillsammans med att det är allmänt accepterat. Det finns även en anledning att dollarn tappat sitt värde gentemot guld och de flesta andra valutor, Ben Bernanke har igång sedelpressarna så att vi alla en vacker dag kan torka oss i anus med dollar sedlar.

Faran för bitcoins värde är inte det begränsade utbudet utan att det inte blir den världsvaluta vi hoppas på.

Permalänk
Medlem

Vilken pool är smartast att mina på? Swepool eller bitcoins.lc? Jag har svårt att bestämma vilken jag ska använda. Vad är fördelar/nackdelar med de två polerna?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrty:

Faran för bitcoins värde är inte det begränsade utbudet utan att det inte blir den världsvaluta vi hoppas på.

Skulle bitcoins bli en världsvaluta skulle alla som kan räkna sin förmögenhet i hela bitcoins vara ekonomiskt oberoende. Med världsvaluta räknas då något som kan jämföras med euro och dollar idag. Jag ser inte att bitcoin har misslyckats om så inte blir fallet.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk

Fungerar detta på mac och i så fall hur gör man?

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Vilken pool är smartast att mina på? Swepool eller bitcoins.lc? Jag har svårt att bestämma vilken jag ska använda. Vad är fördelar/nackdelar med de två polerna?

Swepool ger snabbare betalt och är speciellt bra om man inte har en hög hashrate. Dessutom slipper du den varians som finns på proportional-pooler (som bitcoins.lc).

Skrivet av 4everapple1:

Fungerar detta på mac och i så fall hur gör man?

jag har lyckats få igång både poclbm och DiabloMiner (DM) på mac, jag rekommenderar DM starkt då pyopencl är en pain in the ass att få igång på mac. Med DM får min MBP runt 15MHash och med poclbm runt 15.5MH, så skillnaden är inte stor. Observera att om du inte sitter på en mac pro så kommer du nog inte upp i så höga hashrates, vilket gör att det kommer ta ett tag att mina ihop en bitcoin.

Som kuriosa kan jag nämna att min macbook har minat ihop 10btc till mig, det var dock längesedan nu.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Skrivet av Eriik:

jag har lyckats få igång både poclbm och DiabloMiner (DM) på mac, jag rekommenderar DM starkt då pyopencl är en pain in the ass att få igång på mac. Med DM får min MBP runt 15MHash och med poclbm runt 15.5MH, så skillnaden är inte stor. Observera att om du inte sitter på en mac pro så kommer du nog inte upp i så höga hashrates, vilket gör att det kommer ta ett tag att mina ihop en bitcoin.

Som kuriosa kan jag nämna att min macbook har minat ihop 10btc till mig, det var dock längesedan nu.

Har fått igång DM men ska det inte komma upp något i Bitcoin? jag får ett error "ERROR: Can't connect to Bitcoin: Connection refused" eller error hela tiden men jag får också en hashräknare..

Hehe, nu råkar det vara så att jag sitter på en mac pro

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Funderar på om det är värt att bygga en mine-rigg. Värdet har ju ökat enormt nu, men man vet ju inte om det kommer sjunka igen. Jag funderar på att köpa 4st 5830 med moderkort osv för 529£. Detta ska då ungefär producera 1200 mhash/s (300x4). Tänkte också köpa ett 5970 till min vanliga rigg där det sitter ett 5870 redan. Det borde då alltså bli 2400 mhash/s. Enligt en calculator skulle detta resultera i:

Citat:

per Day ฿4.25 $129.34
per Week ฿31.02 $943.13
per Month ฿129.34 $3,932.04

Med dagens kurs.

Hur tror ni valutan kommer ändras nu? Det har ju fått VÄLDIGT mycket uppmärksamhet i media just nu.

Skulle det vara värt att satsa på detta tror ni?

Kanske bara blir ett av dessa alternativen till att börja med. Isf 5970 till maindator eller ny 4x 5830 rigg?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Har fått igång DM men ska det inte komma upp något i Bitcoin? jag får ett error "ERROR: Can't connect to Bitcoin: Connection refused" eller error hela tiden men jag får också en hashräknare..

Hehe, nu råkar det vara så att jag sitter på en mac pro

Kontrollera att du skrivit rätt användarnamn och lösenord. Ett exempel från swepools testanvändare "test" (som går att prov-mina på)

./DiabloMiner-OSX.sh --host=swepool.net --port=8337 --user=test.worker1 --pass=abc

Skrivet av InCyBoy:

Kanske bara blir ett av dessa alternativen till att börja med. Isf 5970 till maindator eller ny 4x 5830 rigg?

Att köpa en miningrig innebär en viss risk men också en bra chans till vinst. Köp dig något som du sedan kan spela med, så kan du mina tills det spricker (om det gör det) och sedan har du fått en billig speldator.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Kontrollera att du skrivit rätt användarnamn och lösenord. Ett exempel från swepools testanvändare "test" (som går att prov-mina på)

./DiabloMiner-OSX.sh --host=swepool.net --port=8337 --user=test.worker1 --pass=abc

Tack! men när och var kan jag se att det kommer någonstans/att något händer, är helt ny på det här (A)

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Tack! men när och var kan jag se att det kommer någonstans/att något händer, är helt ny på det här (A)

Om du ser en hashrate och inga felmeddelanden, då har du gjort rätt. Ex. på hur det kan se ut:

./DiabloMiner-OSX.sh --host=swepool.net --port=8337 --user=test.worker1 --pass=abc [2011-06-08 21:36:43] Started [2011-06-08 21:36:43] Connecting to: http://swepool.net:8337/ [2011-06-08 21:36:44] Added ATI Radeon HD 6490M (#1) (2 CU, local work size of 256) 15801/16272 khash/sec

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Om du ser en hashrate och inga felmeddelanden, då har du gjort rätt. Ex. på hur det kan se ut:

./DiabloMiner-OSX.sh --host=swepool.net --port=8337 --user=test.worker1 --pass=abc [2011-06-08 21:36:43] Started [2011-06-08 21:36:43] Connecting to: http://swepool.net:8337/ [2011-06-08 21:36:44] Added ATI Radeon HD 6490M (#1) (2 CU, local work size of 256) 15801/16272 khash/sec

Jo det ser jag men det sparas väl någonstans så man kan veta hur mycket man har, antar att det borde komma upp på swepool.net men hittils ingenting..

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Åh herregud vad kursen ökar i värde 10 dollar på dn dag är inte dåligt, undra om det håller sig, tänkte mina 1 månad i sträck och undrar vad ni tror vågar man chansa att växla allt ca den 5 juli eller ska man ta ut lite då oc då. Tänker mest på om btc kommer höja sig till sjuka höjder eller så har man otur så att den sänks ner till 10 dollar.. Vad tror ni? Ps. Blev lite rörigt, skriver från iPhone..

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Skrivet av 4everapple1:

Jo det ser jag men det sparas väl någonstans så man kan veta hur mycket man har, antar att det borde komma upp på swepool.net men hittils ingenting..

Okej nu uppdaterades den, tack för hjälpen!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Nu stannade alt på swepool och det står att min worker är offline, vad hände,

Starting DiabloMiner (GPU)... ----------------------------- [6/8/11 9:29:55 PM] Started [6/8/11 9:29:55 PM] Connecting to: http://swepool.net:8337/ [6/8/11 9:29:56 PM] Added GeForce 9400M (#1) (2 CU, local work size of 256) [6/8/11 9:33:57 PM] Block 1 found on GeForce 9400M (#1) 1902/1963 khash/sec

observera att jag sitter på en 13" mb ATM

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av 4everapple1:

Nu stannade alt på swepool och det står att min worker är offline, vad hände,

Starting DiabloMiner (GPU)... ----------------------------- [6/8/11 9:29:55 PM] Started [6/8/11 9:29:55 PM] Connecting to: http://swepool.net:8337/ [6/8/11 9:29:56 PM] Added GeForce 9400M (#1) (2 CU, local work size of 256) [6/8/11 9:33:57 PM] Block 1 found on GeForce 9400M (#1) 1902/1963 khash/sec

observera att jag sitter på en 13" mb ATM

Vart står det att den är offline? Mina fungerar fint.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Skrivet av nicklas1988:

Vart står det att den är offline? Mina fungerar fint.

På swepool.net

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |