[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem

Kör nu på bitcoins.lc, vet någon hur man för över pengarna till mybitcoin?

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Tja!
Har en fundering, då antalet bitcoins är begränsat så borde dem ta slut. T ex om någon dör med 100 000 coins och ingen kommer åt dem osv. Finns en mängd scenarion där bitcoins försvinner... Hur hanteras detta? Hittar dem tillbaks till poolen och minas upp igen?

/Christian

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rourke:

Tja!
Har en fundering, då antalet bitcoins är begränsat så borde dem ta slut. T ex om någon dör med 100 000 coins och ingen kommer åt dem osv. Finns en mängd scenarion där bitcoins försvinner... Hur hanteras detta? Hittar dem tillbaks till poolen och minas upp igen?

/Christian

Nej då det är totalt omöjligt att skilja på "försvunna" bitcoins och bitcoins som bara lagras i en offline wallet

Vad som komemr ske är att värdet av bitcoins stiger då det är färre som kommer användas i cirkulation.

Permalänk
Medlem

märkte nu att bitcoin sparar saker i C:\Users\namn\AppData\Roaming\Bitcoin fast jag iinstalera den på hårdisk F
nån som vet hur man ändrar det ? vill inte ha massa saker på min hårdisk C

Permalänk
Medlem

Såg att swepool var uppe igen.
Erik en fråga nu, kommer swepool ligga stabilt nu, för tänkte dra iväg i ett par dagar och låta datorn mina, ska jag oroa mig eller inte?

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Såg att swepool var uppe igen.
Erik en fråga nu, kommer swepool ligga stabilt nu, för tänkte dra iväg i ett par dagar och låta datorn mina, ska jag oroa mig eller inte?

Jag hade tänkt att inte låta den ligga uppe, men jag gör det nu då många inte hade tillgång till sina datorer. Jag ska köra lite tester ikväll, så det bör bli stabilt.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Någon som har en susning om hur man överklockar korten när de är självständiga?
Om man aktiverar CF så överklockas båda korten simultant, men när de är självständiga kan man bara överklocka ett kort i MSI Afterburner. Någon som vet hur man gör för att överklocka det andra?

Permalänk
Medlem

Jag har CF igång (tror jag) men kan ändra kortens klock separat i CCC.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Någon som har en susning om hur man överklockar korten när de är självständiga?
Om man aktiverar CF så överklockas båda korten simultant, men när de är självständiga kan man bara överklocka ett kort i MSI Afterburner. Någon som vet hur man gör för att överklocka det andra?

Under settings så kan man välja kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Under settings så kan man välja kort.

*facepalm*
Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

går det samla med crossfire eller måste man köra som singelkort? är det någon fördel att köra som singel?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Skrivet av Morna:

Mmmm, har blivit "bestulen" på 50BTC från mt gox under helgen, det var lite värre... Någon har alltså loggat in med mitt konto och flyttat pengarna till annan adress. Får se om mt gox kan göra nån rätsida på hur, för det är inte ett "osäkert" lösen, dom måste veta mitt login och jag har inga spår av trojaner, keyloggers etc på nån av de 3 burkar jag använder....

M, instämmer, slänger upp en till rigg idag, sen får det vara stopp. Jag tjänar mer nu än förut bara pga av värdeökningen, men den vet jag inte kommer hålla i sig. Får se hur lång perioden är nu innan man får 100% ökning i difficulty.

Jag blev rippad på bitcoin.cz inte så mkt dock någon ändrade wallet även plockade bort min mail notifiering surt!

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Under settings så kan man välja kort.

Ett annat problem dök upp istället:

Värdena står på 0 där man kan justera medan de står på 775/1000 i grafen. På det andra kortet kan jag justera core och memory fritt, men på det här kortet går de alltid tillbaka till 0 när jag ändrar dom. :s
Varför gör den så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomibulan:

Jag blev rippad på bitcoin.cz inte så mkt dock någon ändrade wallet även plockade bort min mail notifiering surt!

Är det folk som hackar konton?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Jag försökte ta ut mina BTC från Swepool idag, men jag fick bara ta ut i hela 0.1 BTC, 0.005 BTC blev kvar på kontot. Jag förstår resonemanget bakom ett minsta uttag, men jag förstår inte varför jag inte kan ta ut allt, givet att uttaget är minst 0.1 BTC. Är det bara en liten tankevurpa eller programmeringsmiss som ligger bakom?

Ja, det handlar inte om några stora pengar, inte ens en krona. Principen är fortfarande värd att diskutera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av triplea:

Jag försökte ta ut mina BTC från Swepool idag, men jag fick bara ta ut i hela 0.1 BTC, 0.005 BTC blev kvar på kontot. Jag förstår resonemanget bakom ett minsta uttag, men jag förstår inte varför jag inte kan ta ut allt, givet att uttaget är minst 0.1 BTC. Är det bara en liten tankevurpa eller programmeringsmiss som ligger bakom?

Ja, det handlar inte om några stora pengar, inte ens en krona. Principen är fortfarande värd att diskutera.

Det har att göra med folk som klagat på att de fick ut en massa ören som sedan inte gick att använda. Det ska fixas som ett val i settings (med default=ta ut allt) i framtiden.

---

Vill bara dela med mig av att jag kompenserar alla som hållt kvar vid swepool (och alla som bestämmer sig för att fortsätta stödja mig) genom att betala ut 0.1btc till alla arbetare (workers) som har mer än 100MHash online enligt swepools hashratemätare. Det är 3 timmar kvar, så ansluter ni nu så kommer nästan alla grafikkort klara detta. Jag hoppas detta känns som en ok kompensation.

Mvh

EDIT: Kompensationen betalas alltså ut 00:00 GMT, vilket är 02:00 svensk sommartid.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Det har att göra med folk som klagat på att de fick ut en massa ören som sedan inte gick att använda. Det ska fixas som ett val i settings (med default=ta ut allt) i framtiden.

---

Vill bara dela med mig av att jag kompenserar alla som hållt kvar vid swepool (och alla som bestämmer sig för att fortsätta stödja mig) genom att betala ut 0.1btc till alla arbetare (workers) som har mer än 100MHash online enligt swepools hashratemätare. Det är 3 timmar kvar, så ansluter ni nu så kommer nästan alla grafikkort klara detta. Jag hoppas detta känns som en ok kompensation.

Mvh

När tar du ner sidan igen för underhållning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

När tar du ner sidan igen för underhållning?

Jag har testat sidan idag med lyckat resultat, så ingen underhållning är planerad. Jag kommer informera i god tid om så blir fallet.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

om man ska överklocka grafikortet för mining ska man höja gpu och sänka memory clock ?

Permalänk
Medlem

Jag får inte min worker att fungera på bitcoins.lc

phoenix.exe -u http://USERNAME.ID:PASSW@bitcoins.lc:8080/ DEVICE=0 BFI_INT VECTORS AGGRESSION=12 -k phatk

Någon som ser något fel? Kan ej ansluta blir felmeddelandet.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Behöver inte username och fel port

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Nästan rätt, Blow har dock fel i sitt uttalande.

Såhär ska strängen för varje worker se ut:

phoenix.exe -u http://WORKER_USER:WORKER_PASS@bitcoins.lc:8080/ DEVICE=0 BFI_INT VECTORS AGGRESSION=12 -k phatk

Du hittar WORKER_USER och WORKER_PASS på Generate Bitcoins sidan på sajten.

T.ex.

phoenix.exe -u http://XasJea:DkAjew@bitcoins.lc:8080/ DEVICE=0 BFI_INT VECTORS AGGRESSION=12 -k phatk

Lycka till!

/ Jim
http://www.bitcoins.lc

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Vare inte det jag sa? Eller nvm det var ju rätt port. Men det första var rätt sagt iaf!

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför man vill ha hög core mhz och låg memory när man minear?

Sitter med MSI afterburner och försöker trimma in min brors 6870. Hemskt svårt verkar det...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Kan någon förklara för mig varför man vill ha hög core mhz och låg memory när man minear?

Sitter med MSI afterburner och försöker trimma in min brors 6870. Hemskt svårt verkar det...

Minnet på grafikkortet verkar inte ha någon påverkan på den hastighet du kan få (Mhash/s). För att spara på ström och minska värmeutveckling så kan man köra kortet med lägsta frekvens på minnet och möjligtvis höja frekvensen på core mer än vad du annars skulle kunna göra.

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem

@calleking: tackar då var mina tankegångar rätt (för en gång skull)!

Jaha dåå var det den eviga frågan om hur högt man vågar låta grafikkortet gå i temp. Någon som har ett bra riktvärde, gäller ett Asus 6870. Ligger just nu på 78°C och 80% fläkt. Äsh borde nog ta det under Radeon fliken istället. Men har någon en bra tumregel så tell me!

En annan fråga var ifall vi hade några bra listor med butiker man kan använda BitCoins hos. Endast hittat en MemoryDealer, eller något liknande.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

21 USD för 1 BTC nu. Frågan är om man ska sälja eller vänta. Den verkar onekligen stiga väldigt fort just nu, men hur länge lär den göra det egentligen?

edit: 22 till och med nu. måste vara toppnotering

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@calleking: tackar då var mina tankegångar rätt (för en gång skull)!

Jaha dåå var det den eviga frågan om hur högt man vågar låta grafikkortet gå i temp. Någon som har ett bra riktvärde, gäller ett Asus 6870. Ligger just nu på 78°C och 80% fläkt. Äsh borde nog ta det under Radeon fliken istället. Men har någon en bra tumregel så tell me!

En annan fråga var ifall vi hade några bra listor med butiker man kan använda BitCoins hos. Endast hittat en MemoryDealer, eller något liknande.

Jag skulle säga under 80c så är det nog lugnt. Ett grafikkort pallar över 100c men det är inget jag rekommenderar att köra 24/7 ^^

Mitt 6850 windforce ligger på 58c 1000 core och 350 mem med en rums temp på 28c

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad ni rekommenderar för klock under mining på mitt 6950 (moddad bios) alltså core/memory/volt. Kör mining på heltid så skulle vara bra med det högsta möjliga, så länge inte datorn hänger sig. Tempen ligger fint på 72 som Max just nu på 840/1325 och powercolor +20. alltså klickat i ccc, men kom med bästa och stabilast klock så klockar jag upp på msi imorngon

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Jag undrar vad ni rekommenderar för klock under mining på mitt 6950 (moddad bios) alltså core/memory/volt. Kör mining på heltid så skulle vara bra med det högsta möjliga, så länge inte datorn hänger sig. Tempen ligger fint på 72 som Max just nu på 840/1325 och powercolor +20. alltså klickat i ccc, men kom med bästa och stabilast klock så klockar jag upp på msi imorngon

Testa dig fram, inga två kort är likadana.