Du kan se film på plattan, men den har dåligt stöd för filformat. Och tack vare att nvidia/google har så dåligt stöd för platformen i sig så är HD material hit and miss, oftast miss. Nästan allt jag kollat på som är inom ramarna för vad den ska klara har FPS drops. Tex youtube klienten som följer förinstallerad har dålig fps, kanske 20 men inte så det flyter perfekt (som ett SD klipp gör).
Flash är också bara en sk. bulletpoint, i verkligheten har du ingen nytta av det då inga sidor med video presterar nog bra. Tex svtplay eller andra flashvidosidor, dom klarar låg-sd kvalite okej men när man kommer upp i 480p eller högre och högre bitrate så får du fps-drop också.
Med AVI så är det laggigt också med 3de part spelare. En "vanlig" xvid får väl 5-10% fpsdrop beroende på bitrate. dualcore 1 ghz kanske låter mycket men det är inte nog för att trycka ut 1280x800 pixlar utan vättig hårdvaruavkodning.
Appar. Det kanske finns 20 st appar (om man räknar bort dom som kommer med) som är anpassade till transformer (eller samsung 10.1 eller xoom som är identiska). Det kommer ut fler hela tiden så räkna med att behandlas som beta-testare iaf ett halvår-år till. Många "killer-apps" som på ipad saknas eller har ej motsvarigheter på android ännu.
Laddare: du kan ladda på en vanlig usb-laddare men det går långsamt, bäst är om du kan ha en dc-ac med vanligt 230v utag så du kan köra med den medföljande laddaren. Kom dock ihåg att tappar du din laddarkabel så finns det INGA ersättare att köpa idag, kanske kan du beställa från asus direkt men det tar säkert veckor. Som nån skrev på xda "easiest way to brick your device is by loosing your cable", så var rädd om den.
Ljudvolymen går att fixa med root eller vänta på att asus kommer med en fix till, personligen tycker jag dom ska fixa vättiga drivrutiner för tegra2 så man faktiskt kan se på film på plattan, eller åtminstonde på youtube utan lagg.
webläsaren krashar ibland, men den kan du ersätta med dolphin eller opera.
MyDesktop kan ersättas med teamvier eller Remote desktop (rdp), eller vlc, vet inte om den tjänsten kostar efter nån demoperjod - dock kräver det ett seperat program på din PC och det är störande då man redan har RDP/Fjärrskrivbord. Mycloud är gratis i ett år men sen kostar det, personligen föredrar jag dropbox.
Skärmen är trevlig bortsett från back-bleed problem, det är en IPS samma som på ipad så du har bra kontrast och betraktningsvinkel. Batteritiden kan jag inte kommentera på men liknande plattor med liknande batteri får ut 5-6 timmar laggig video.
En sak jag vill dom fixar också är att plattan är skitseg i porträtt, så fort du roterar den i stående (porträtt) så tappar du mer än halva FPS'en och allt blir tråkigt. Ytterligare en brist med honeycomb/tegra2 som alla HC plattor har (även den nya samsung om du tänker skaffa den). I landskap så är allt bra och fröjd.
glöm tanken att köra windows på plattan, för det första är det ARM så du kan inte installera det. Kanske win8 går att få in om det kommer, men då tror jag inte heller utrymmet räcker länge eller ram-minnet.