Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Du kan se film på plattan, men den har dåligt stöd för filformat. Och tack vare att nvidia/google har så dåligt stöd för platformen i sig så är HD material hit and miss, oftast miss. Nästan allt jag kollat på som är inom ramarna för vad den ska klara har FPS drops. Tex youtube klienten som följer förinstallerad har dålig fps, kanske 20 men inte så det flyter perfekt (som ett SD klipp gör).
Flash är också bara en sk. bulletpoint, i verkligheten har du ingen nytta av det då inga sidor med video presterar nog bra. Tex svtplay eller andra flashvidosidor, dom klarar låg-sd kvalite okej men när man kommer upp i 480p eller högre och högre bitrate så får du fps-drop också.

Med AVI så är det laggigt också med 3de part spelare. En "vanlig" xvid får väl 5-10% fpsdrop beroende på bitrate. dualcore 1 ghz kanske låter mycket men det är inte nog för att trycka ut 1280x800 pixlar utan vättig hårdvaruavkodning.

Appar. Det kanske finns 20 st appar (om man räknar bort dom som kommer med) som är anpassade till transformer (eller samsung 10.1 eller xoom som är identiska). Det kommer ut fler hela tiden så räkna med att behandlas som beta-testare iaf ett halvår-år till. Många "killer-apps" som på ipad saknas eller har ej motsvarigheter på android ännu.

Laddare: du kan ladda på en vanlig usb-laddare men det går långsamt, bäst är om du kan ha en dc-ac med vanligt 230v utag så du kan köra med den medföljande laddaren. Kom dock ihåg att tappar du din laddarkabel så finns det INGA ersättare att köpa idag, kanske kan du beställa från asus direkt men det tar säkert veckor. Som nån skrev på xda "easiest way to brick your device is by loosing your cable", så var rädd om den.

Ljudvolymen går att fixa med root eller vänta på att asus kommer med en fix till, personligen tycker jag dom ska fixa vättiga drivrutiner för tegra2 så man faktiskt kan se på film på plattan, eller åtminstonde på youtube utan lagg.

webläsaren krashar ibland, men den kan du ersätta med dolphin eller opera.

MyDesktop kan ersättas med teamvier eller Remote desktop (rdp), eller vlc, vet inte om den tjänsten kostar efter nån demoperjod - dock kräver det ett seperat program på din PC och det är störande då man redan har RDP/Fjärrskrivbord. Mycloud är gratis i ett år men sen kostar det, personligen föredrar jag dropbox.

Skärmen är trevlig bortsett från back-bleed problem, det är en IPS samma som på ipad så du har bra kontrast och betraktningsvinkel. Batteritiden kan jag inte kommentera på men liknande plattor med liknande batteri får ut 5-6 timmar laggig video.

En sak jag vill dom fixar också är att plattan är skitseg i porträtt, så fort du roterar den i stående (porträtt) så tappar du mer än halva FPS'en och allt blir tråkigt. Ytterligare en brist med honeycomb/tegra2 som alla HC plattor har (även den nya samsung om du tänker skaffa den). I landskap så är allt bra och fröjd.

glöm tanken att köra windows på plattan, för det första är det ARM så du kan inte installera det. Kanske win8 går att få in om det kommer, men då tror jag inte heller utrymmet räcker länge eller ram-minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag vet inte hur bra det fungerar på android, men kan tänka mig att det finns stöd för vanliga dokument men själva appen är totalt nerbantad, som office till wm6, eller finns det ytterligare tredjeparts som satsar större?

Asus skickar ju med en Word app

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Så du tycker att man ska vänta med att köpa en android platta?
Edit: någon som kan ge info om batteri tiden? Ipad har ju 10 h med film. har denna 8h med film?
Är den bra som surfplatta, alltså helt utan dockan? Är inte intresserad av dockan då jag redan har en MB Pro. Finns det kanske bättre alternativ än eee pad om jag ändå inte vill ha dockan?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

1. Går det ordna word och powerpoint på den?

Asus skickar med "Polaris Office" vilket fungerar helt okej med tanke på att det är en surfplatta. Stöd för Microsoft Office-filer. Fungerar prima för lite enklare redigering, sedan är det ju upp till var och en om man vill skriva längre texter på den. Själv är jag van vid kort slaglängd för tangenterna då jag har en mindre bärbar dator.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag är också lite kluven om man ska slå till eller inte, dock verkar alternativ med denna platta och windows vara ganska långt borta, typ nästa år enligt ryktena:

Asus Eee Pad Transformer2 och Win8

Visa signatur

Everybody should believe in something - I believe I'll have another beer

Permalänk
Skrivet av twuble:

Jag är också lite kluven om man ska slå till eller inte, dock verkar alternativ med denna platta och windows vara ganska långt borta, typ nästa år enligt ryktena:

Köp direkt.

Är otroligt nöjd med min eee pad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Edit: någon som kan ge info om batteri tiden? Ipad har ju 10 h med film. har denna 8h med film?
Är den bra som surfplatta, alltså helt utan dockan? Är inte intresserad av dockan då jag redan har en MB Pro. Finns det kanske bättre alternativ än eee pad om jag ändå inte vill ha dockan?

Personligen tycker jag plattan inte alls är lika intressant utan tangentbordet.
Allt blir bara så mycke bättre med tangentbordet, om vi ska börja med batteritiden som du undrar över så skulle ja säga att 5 timmars spelande är väl vad du kan förvänta dig, inte långt ifrån 8 timmar om man slöanvänder den.

Dock blir ju tiden längre med dockan i, fast det bästa är att man kan ha dockan på laddning medans man använder plattan. Sen kan man låta dockan ladda plattan medans man använder den och på så vis aldrig behöva ladda surfplattan.

Sen är det väldigt mycke skönare att skriva inlägg (t.ex. på SweC) med ett fysiskt tangentbord och internet i övrigt blir mycket trevligare med ett fast tangentbord.

Klart att den fungerar väldigt bra utan tangentbord, men det är dockan som får den att sticka ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twuble:

Jo, det blir nog en mycket bra platta, men det där ligger nog rätt långt fram i tiden, typ slutet av 2012.
Vid det laget har det nog också hunnit komma ut mängder med andra trevliga plattor.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

om du inte vill behandlas som en beta testare. Mjukvaran är inte helt okej ännu, finns många buggar i systemet som kommer irritera dig med tiden. Batteritiden är jag inte säker på, har inte testat min på video uppspelning - mest för att det inte finns nått att se på den som inte laggar eller kräver 20 år av konvertering. Enligt cnet så är det ca 7.3 timmar utan docka och 10.7 med docka.

angående dockan så finns det en bugg (om man kan kalla det så) som gör att dockan drar ur batteri fastän plattan är avstängd, hur mycket det är per timme vet jag inte men följer man trådarna på xda ang detta så verkar det vara en riktigt stor och irriteande brist med dockan.

Ska du ha en platta som inte krashar, har bra appar och batteritid så är det ipad som gäller, men vill du leva lite farligt och se ett system växa upp köp transformer/samsung 101/xoom.

Dock är det lite oklart vad som kommer i nästa uppdatering, google har inte sagt nått om ice cream sandwich.. hoppas bara asus mfl kommer uppdatera dessa plattor för den versionen.

Permalänk

På tal om buggar.

När jag kom till jobbet idag ville inte min transformer starta, den var helt död, men efter ett tag startade den äntligen men hade nollställt sig helt till fabriksinställning. Och ja jag menar HELT nollställd, inte en enda app eller fil jag hade lagt in på den var kvar.

Hoppas inte detta kommer inträffa ofta och bara sådär helt utan anledning, Vet inte hur jag kan förhindra det.

Ett första steg jag kommer ta är att skaffa ett minneskort och lagra allting jag vill ha kvar på det för den lär knappast nollställa extern media när den kraschar.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk

Rookie-input

Köpte en Eee Pad Transformer i lördags, härligt!
Tänkte börja dela med mig några få grejor som kanske fler funderar över, lite dummy-nivå möjligen men jag chansar att det hjälper någon! Manualen som följde med var ju ytterst knapphändig, och den pdf som jag surfade hem innehöll inte heller så mycket praktisk info.

Om man råkar lägga upp sina genvägar till appar/widgets på fel ställe eller i fel "fönster", tryck ett "långt tryck" på ikonen och dra den till önskad position.
Om man råkar lägga upp samma ikon fler gånger eller av annan anledning vill ta bort en genväg, "långt tryck" och så dra till papperskorgen som visar sig i övre högra hörnet.

När paddan varit i viloläge tappar den ibland nätverket, men det har inte varit värre än att be den fräscha upp nätverksanslutningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twuble:

Tänk på att Windows 8 för ARM-processorer inte kommer att vara bakåtkompatibelt med vanliga Windowsprogram. Det kommer i princip att bli som ett Windows Phone 7 för surfplattor, med "appar" istället för dina vanliga Windowsprogram.

Om batteriet:

Jag använder den nästan alltid utan dockan och med min vanliga användning som kanske ligger på 2-3 timmars surf dagligen och standby under dagen (avstängd på natten) behöver jag ladda var tredje dag.

Skärmen är jättebra, backlight bleeding är inte ett problem. Andra kanske har fått katastrofalt mycket sämre skärm än jag eller så sitter de med helsvarta skärmar och letar aktivt. Det är definitivt inget som syns vid normal användning iaf.

När det gäller filmuppspelning så konverterar jag allting som jag vill köra på plattan i Handbrake med inställningarna från XDA (länkade till dem tidigare i den här tråden). Tar 30 min att konvertera en Bluray på 25GB till 720p ~1GB med superb kvalitet, utan några droppade frames eller konstigt ljud.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Rookie-frågor

Rookien, del 2...
Här kommer några direkta frågor som jag inte kan lösa, trots att jag läst hela tråden och försökt mig på föreslagna lösningar inom områdena. Ber om ursäkt om jag uttrycker mig korkat och med fel terminologi, jag är nog helt enkelt så korkad!

1. Har jag flash-problem, eller vad saknas för inställning?
Har skaffat en Adobe Flash v10 via Android Market, men sidor som jag brukar surfa på via "vanliga datorn", med inbäddat innehåll (bilder/filmsnuttar), kan jag inte se bilder/filmsnuttar på.
Samma sak med SVT Play, funkar inte alls när jag surfar till svt.se (Mozilla) utan säger att jag borde ha Flash v9. Är det någon ytterligare uppdatering jag borde ha? Har Android v 3.1 redan.
Är det bättre med SVT Play-appen, förresten? Har läst att det ska finnas en sån, inte hunnit kolla.

2. Vi är sannolikt två som kommer att använda denna platta, varför jag inte vill ha mitt vanliga gmail-konto "direktkopplat" utan skapade ett gemensamt "dummy-konto" för inloggning/registrering etc.
Om jag nu vill läsa min egen gmail via webläsaren (Mozilla), så lyckas det bara ibland. De 10 senaste gångerna hamnade jag bara i "låst läge" vid inloggningen, och gissningsvis en mobilversion av gmail. Hur göra? Ändra paddans inställning till "bordsdator" istället?

3. Snarlikt, om jag surfar (Mozilla) till google, så lyckas jag inte alltid få igång en sökning.
Google bara "fastnar" och startar liksom inte?
Funkar såklart bra med "direktfunktionen" till Google Search på "startupp-panelen", men om jag skulle vilja surfa till google?

4. Kommer jag att kunna göra mina internetbankärenden som kräver bank-ID på paddan?
Jag har inte kollat kraven från banken genom att göra något mer än läsa deras FAQ ännu, såklart borde jag väl egentligen börjat fråga en direkt fråga där, men kanske finns det redan någon här som har koll. Skandiabanken it is.
Hittade bara en app från dem för att kolla kontosaldo till ett konto med visst kort kopplat till sig. Men den generell frågan, ärenden som kräver bank-id, kan det funka med Android överhuvudtaget? Bankens FAQ listar inte Android som supportad plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue_swede:

När paddan varit i viloläge tappar den ibland nätverket, men det har inte varit värre än att be den fräscha upp nätverksanslutningen.

Det är en inställning som gör att den "tappar" Wi-Fi då den övergår till mobildata när den är i viloläge. Vill du ändra detta gör du följande: Program>Inställningar>Trådlöst och Nätverk>Wi-Fi Inställningar>Wi-Fi-policy för viloläge>Ställ in den på "Aldrig".

Skrivet av blue_swede:

Rookien, del 2...
Här kommer några direkta frågor som jag inte kan lösa, trots att jag läst hela tråden och försökt mig på föreslagna lösningar inom områdena. Ber om ursäkt om jag uttrycker mig korkat och med fel terminologi, jag är nog helt enkelt så korkad!

1. Har jag flash-problem, eller vad saknas för inställning?

Jag vet inte om det här kommer att hjälpa dig men kanske är det så att din platta presenterar sig som en Tablet PC och inte en dator. Du kan alltid ändra detta genom att öppna webbläsaren(antar att du kör med standardläsaren). Uppe i högra hörnet efter det att du öppnat läsaren finns det 3 streck och en pil. Tryck där och välj "Inställningar".

Därefter gör du följande: Avancerat>Användaragentsträng>Bordsdator. Nu kan du prova att spela upp video på de sidor som inte fungerade innan. Fungerade inte mina instruktioner så är det givetvis något annat som vi får luska ut.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt klaga lite på att delayen när man skriver med webläsaren är riktigt jobbig. Den finns inte i övriga program och inte heller Opera. Dock så vill jag inte använda opera pga några andra anledning men lite tråkigt oh segt.

Annars är jag skitnöjd! ( Fortfarande )

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av RedRetro:

Det är en inställning som gör att den "tappar" Wi-Fi då den övergår till mobildata när den är i viloläge. Vill du ändra detta gör du följande: Program>Inställningar>Trådlöst och Nätverk>Wi-Fi Inställningar>Wi-Fi-policy för viloläge>Ställ in den på "Aldrig".

Jag vet inte om det här kommer att hjälpa dig men kanske är det så att din platta presenterar sig som en Tablet PC och inte en dator. Du kan alltid ändra detta genom att öppna webbläsaren(antar att du kör med standardläsaren). Uppe i högra hörnet efter det att du öppnat läsaren finns det 3 streck och en pil. Tryck där och välj "Inställningar".

Därefter gör du följande: Avancerat>Användaragentsträng>Bordsdator. Nu kan du prova att spela upp video på de sidor som inte fungerade innan. Fungerade inte mina instruktioner så är det givetvis något annat som vi får luska ut.

Tack för vänliga svar!
Nätverkstappet förstår jag inte, hade de inställningar du rekommenderar.
Men vad bra, tipset att använda den inbyggda webläsaren gör ju att svtplay funkar på direkten, tack! Lägger ner Mozillandet ett tag då.
Men det kommer väl fler/nya lösningar, förbättringar och tricks efterhand det blir fler och fler användare!

Permalänk
Medlem

hmm

nu är den beställd. men undrar lite, tänkte sätta i ett 32gb microsd kort, kan jag då använda ett usb minne också då lr är det max 32gb som gäller? :). hoppas jag kan använda usb minne i dockan då den används.

Permalänk
Skrivet av RetaN:

nu är den beställd. men undrar lite, tänkte sätta i ett 32gb microsd kort, kan jag då använda ett usb minne också då lr är det max 32gb som gäller? :). hoppas jag kan använda usb minne i dockan då den används.

Hej!

Du kan ha ett MicroSD-kort på 32GB i plattan och samtidigt ha ett 32GB SD-kort i dockans kortläsare, och komma åt bägge två samtidigt - samt eventuella USB-stickor/USB-hdd du har anslutna via usb-portarna också.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Du kan ha ett MicroSD-kort på 32GB i plattan och samtidigt ha ett 32GB SD-kort i dockans kortläsare, och komma åt bägge två samtidigt - samt eventuella USB-stickor/USB-hdd du har anslutna via usb-portarna också.

Mvh
Asus Sverige

låter fint det :D.

Permalänk
Medlem

Hej, Har haft plattan typ en vecka nu och är sjukt nöjd med den
Dock så undrar jag om någon vet vad tusan den vill mig när dioden på dockan bestämmer sig för att blinka orange konstant. märkte det först igårkväll och nu ikväll har den gjort likadant.Det har inte kommit upp någon notifikation i android.

Det kan vara batteriet i dockan som är slut för jag har märkt att den har börjat dra batteri från plattan ungefär samtidigt.

Går det på något sätt få reda på hur mycket batteri det är i dockan? samt att om det är batteriet den varnar för så är det ju oerhört jobbigt att leva med ett blinkande i de resterande nio timmarna i plattan.

Tack för en levande tråd som har varit intressant och följa samt tack till ASUS som faktiskt håller en konversation med sina kunder

Permalänk
Skrivet av Tobban88:

Hej, Har haft plattan typ en vecka nu och är sjukt nöjd med den
Dock så undrar jag om någon vet vad tusan den vill mig när dioden på dockan bestämmer sig för att blinka orange konstant. märkte det först igårkväll och nu ikväll har den gjort likadant.Det har inte kommit upp någon notifikation i android.

Det kan vara batteriet i dockan som är slut för jag har märkt att den har börjat dra batteri från plattan ungefär samtidigt.

Går det på något sätt få reda på hur mycket batteri det är i dockan? samt att om det är batteriet den varnar för så är det ju oerhört jobbigt att leva med ett blinkande i de resterande nio timmarna i plattan.

Tack för en levande tråd som har varit intressant och följa samt tack till ASUS som faktiskt håller en konversation med sina kunder

Hej!

Jo, det är mycket riktigt för att indikera att batterinivån i dockan börjar ta slut. Vi har tyvärr i dagsläget ingen funktion som gör att man kan se batterinivån i dockan - men det finns några tredjepartsappar för just detta ändamål.

Ett användningstips är t.ex. att du laddar dockan (endast) när du inte behöver den - och då använder plattan på egen hand under tiden. Dockan laddar också plattan när de dockas ihop.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk

Nordisk docka listas..

Nu har den nordiska dockan börjat dyka upp på några butiker..

1200-1300 kronor vill dom ha för den! Bra pris! Hade räknat med minst 1500:-

Första veckan i Juli beräknas leverans hos dom som vågat sätta ett datum. En del skriver bara "Leveransdatum ej bekräftat"

Permalänk
Medlem

Godmiddag! Har en fråga till Asus Sverige!

Kommer plattan få uppdateringen 3.2?

Permalänk
Skrivet av Gyttjan:

Godmiddag! Har en fråga till Asus Sverige!

Kommer plattan få uppdateringen 3.2?

Hej!

Återkommer med information så snart vi har den.
3.1 har knappt hunnit ut genom dörren.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då har man skaffat sig en platta
En fråga, hur funkar multitaskingen i android? Jag menar om jag öppnar webläsaren och sedan trycker på hemknappen kommer då webbläsaren vara aktiv och dra bratteri? isåfall hur sräger jag av den på riktigt?
Skrivet från plattan

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Då har man skaffat sig en platta
En fråga, hur funkar multitaskingen i android? Jag menar om jag öppnar webläsaren och sedan trycker på hemknappen kommer då webbläsaren vara aktiv och dra bratteri? isåfall hur sräger jag av den på riktigt?
Skrivet från plattan

Webbläsaren kommer att ligga kvar i minnet. Om du har klickat på en länk och sen trycker på hemknappen innan sidan laddat färdigt kommer den att ladda sidan i bakgrunden och sen när sidan är klar lägger den sig "vilande" i minnet utan att ta någon processorkraft eller batteri. Att stänga webbläsarens process ger väldigt lite reell vinst och kan ibland vara rent kontraproduktivt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Webbläsaren kommer att ligga kvar i minnet. Om du har klickat på en länk och sen trycker på hemknappen innan sidan laddat färdigt kommer den att ladda sidan i bakgrunden och sen när sidan är klar lägger den sig "vilande" i minnet utan att ta någon processorkraft eller batteri. Att stänga webbläsarens process ger väldigt lite reell vinst och kan ibland vara rent kontraproduktivt.

/hulle.

okej, hur funkar det med appar då? är det samma sak som med webbläsaren?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

Läste på asus hemsida att den stödjer sdxc korten, borde den inte då stödja 64gb i dockan. Läste ett inlägg från asus att den klarar av 32gb micro sd och 32 gb sd i dockan. Någon som har ett bra svar på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plockep1nn:

Läste på asus hemsida att den stödjer sdxc korten, borde den inte då stödja 64gb i dockan. Läste ett inlägg från asus att den klarar av 32gb micro sd och 32 gb sd i dockan. Någon som har ett bra svar på det?

Läste någonstans att problemet låg i Android 3.01 och 3.1 inte stöder 64GB även om hårdvaran gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

okej, hur funkar det med appar då? är det samma sak som med webbläsaren?

Ja i princip. Med reservation för att dåligt skrivna program (oftast spel) kan ligga kvar och köras i bakgrunden.

/hulle.

Visa signatur