Permalänk
Medlem

Antivirus program som passar Gamers?

Halloj undrar fall det finns något antivirus program som inte slöar ner hela datan men att den ochså kan skydda mot virus Helt okej?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem
Permalänk

Nod32 är mitt förslag

Permalänk

AVG - The one and only!

Visa signatur

Citera för svar, tack!
Tydligen så är det populärt att skriva sin setup här..
Moderkortsnamn Asus M3A76-CM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM) | QuadCore AMD Phenom II X4 945, 3000 MHz (15 x 200) | 8GB RAM Crosair | ATI Radeon HD 5770 1GB.
Den är lyser fint i blått och den öppnas som ett kylskåp, det vet jag om den..

Permalänk
Medlem

Microsoft security essentials.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Detta om något, väldigt diskret

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk

Nod32. Har kört det i flera år utan att jag känt att det slöat ner datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Passar perfekt! Smidigt och lätt ( Och gratis! )

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Passar perfekt! Smidigt och lätt ( Och gratis! )

Ja! Och så suger det på att hitta virus! Ja!
Nä men inte illa menat, men då skulle jag hellre ta avg

Permalänk

AVG är ju fruktansvärt irriterande och är jämt ivägen. Microsoft security essentials!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Ja! Och så suger det på att hitta virus! Ja!
Nä men inte illa menat, men då skulle jag hellre ta avg

Ta INTE avg. sämre antivirus får man leta efter. Ger så många random problem att det inte är sant, nästan samtliga är relaterade till spel. Jag skulle rekommendera Nod32 eller Kaspersky.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

MSE, har inte fått ett ända virus och och tror faktiskt jag skulle klarat mig utan virusprogram eftersom man har ju efter ett par års datoranvändnig lärt sig vad som är virus på intranätet och inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ta INTE avg. sämre antivirus får man leta efter. Ger så många random problem att det inte är sant, nästan samtliga är relaterade till spel. Jag skulle rekommendera Nod32 eller Kaspersky.

Vad är fel på AVG? Har testat många antivirus men har totalt fastnad för AVG 9.0. AVG 10 kan jag hålla med att är värdelöst.

OT: Rekommenderar dig att skaffa AVG 9.0

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Rekommenderar nog att testa några av de nämnda i tråden och välja ett du trivs med. Det blir alltid väsen kring vad som är ett bra antivirusprogram, eftersom folk har olika krav och uppfattningar om saker och ting.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kör AVG, Utmärkt viruskydd. Tror nog alla de flästa som har nämnts här är ungefär lika bra.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem

kör utan, virusprogram är nog det jobbigaste som finns. har hellre virus på datorn i så fall.. hah

Permalänk
Medlem

AVG är okay men både Microsoft Security Essentials och Nod32 är klart bättre, så något utav dom rekommenderar jag

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Avira. Har inte hört ett pip ifrån den när jag spelar.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Nod32.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Vad är fel på AVG? Har testat många antivirus men har totalt fastnad för AVG 9.0. AVG 10 kan jag hålla med att är värdelöst.

OT: Rekommenderar dig att skaffa AVG 9.0

Personligen har jag inga problem med AVG förutom att det missade en mycket irriterande mask på jobbet... tog 2 dagar att få bukt med den. Vi kör symantec på jobbet nu. Tar massor med systemresurser (inte som för, but still) men vad gäller support och att fånga virus är det kick ass.

Hemma kör jag fortfarande AVG och har aldrig haft några problem (förutom all reklam i gratisversionen)

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk

Har aldrig haft något krångel med AVG, tycker alla andra antivirus program, förutom miccrosofts, är värdelösa o bara slöar ner

Visa signatur

Citera för svar, tack!
Tydligen så är det populärt att skriva sin setup här..
Moderkortsnamn Asus M3A76-CM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM) | QuadCore AMD Phenom II X4 945, 3000 MHz (15 x 200) | 8GB RAM Crosair | ATI Radeon HD 5770 1GB.
Den är lyser fint i blått och den öppnas som ett kylskåp, det vet jag om den..

Permalänk
Skrivet av Uvania:

MSE, har inte fått ett ända virus och och tror faktiskt jag skulle klarat mig utan virusprogram eftersom man har ju efter ett par års datoranvändnig lärt sig vad som är virus på intranätet och inte..

Skulle inte säga att det är en bra sak att aldrig ha fått ett virusi dagens läge. Det antyder bara på att virusskyddet inte hittar något vilket kan betyda att det helt enkelt e dåligt.

Visserligen, surfar man bara in på aftonbladet och vädret och inte läser skräppost så är det ju klart att man inte behöver få virus. Har varit aktiv vid datorn under några år nu, och jag får minst ett virus per halvår som kommer från något ställe där det inte borde komma ifrån. Nod32 4 Life.

Året då människan är bättre än ett virusskydd är inte här ännu skulle jag säga, kanske om 50 år när cyborgarna börjar trilla in...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Skulle inte säga att det är en bra sak att aldrig ha fått ett virusi dagens läge. Det antyder bara på att virusskyddet inte hittar något vilket kan betyda att det helt enkelt e dåligt.

Visserligen, surfar man bara in på aftonbladet och vädret och inte läser skräppost så är det ju klart att man inte behöver få virus. Har varit aktiv vid datorn under några år nu, och jag får minst ett virus per halvår som kommer från något ställe där det inte borde komma ifrån. Nod32 4 Life.

Året då människan är bättre än ett virusskydd är inte här ännu skulle jag säga, kanske om 50 år när cyborgarna börjar trilla in...

Vet inte de jag, kör inte något fast antivirus på min dator och har inte haft virus på någon av mina datorer på över 10 år..
Och hur vet jag det då? Jo för att jag gör hyffsat regelbundna kontroller med online AV scanners och då och då installerar jag vanliga AV också bara för att vara säker för att sen avinstallera dem igen efter slutförda kontroller då jag inte gillar att ha sånt på datorn då det bara dra massa resurser i onödan.
De online scanners jag använder är Eset (dvs Nod32) och F-secure.
När jag installerar AV på datorn så är det Nod32 och Avast som gäller samt diverse malware scanners.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Ja jo kör man nån scan ibland så funkar det ju. Men att aldrig köra nån kontroll skulle vara på tok för stor risk.

Permalänk
Medlem

Kör Microsoft Security Essentials, blir så lightweight som det går för ett AV. Om du inte sysslar med en massa skumma grejjer räcker det gott o väl.

Om du tankar massa ryska program o sånt kommer du få virus endå så även om du kör nåt tungt åbäke

Permalänk
Medlem

Jag har provat en hel del antivirus program - ingen har märkvärdigt dragit ner datorprestandan. Men problemet kan vara att ni inte har så 'starka' datorer för att klara av både samtidigt.

I så fall tycker jag att man kan dra ner på inställningarna lite. Hellre antivirusprogram än en massa keyloggers, trojans, botnets. Hur skulle det kännas om jag säger nu att din dator kan ha använts och används för att skicka virus till andra, skicka spam mail etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Ja jo kör man nån scan ibland så funkar det ju. Men att aldrig köra nån kontroll skulle vara på tok för stor risk.

Jo men det visar ju också att om man surfar hyfsat smart så kan man hålla sig borta från virus även om man inte har nån scanner som kollar upp allt som kommer till datorn.
Dock skulle jag aldrig rekommendera någon som inte vet vad de sysslar med att köra utan någon form av antivirus då jag vet vilken skada det kan medföra, och folk klickar ju på allt möjligt skit, för ett antal år sedan var det .exe filer som kom i mailen, sen blev det mystiska länkar över diverse IM tjänster och nu är det "like" länkar på facebook som verkar gälla (utöver det skit som finns på diverse sidor på nätet och i vissa reklam banners).

För mig räcker Ad-block, no-script och lite sunt förnuft och en scan nån gång då och då bara för att vara på den säkra sidan att jag inte gjort nå dumt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Microsoft security essentials utan tvekan

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Jo men det visar ju också att om man surfar hyfsat smart så kan man hålla sig borta från virus även om man inte har nån scanner som kollar upp allt som kommer till datorn.
Dock skulle jag aldrig rekommendera någon som inte vet vad de sysslar med att köra utan någon form av antivirus då jag vet vilken skada det kan medföra, och folk klickar ju på allt möjligt skit, för ett antal år sedan var det .exe filer som kom i mailen, sen blev det mystiska länkar över diverse IM tjänster och nu är det "like" länkar på facebook som verkar gälla (utöver det skit som finns på diverse sidor på nätet och i vissa reklam banners).

För mig räcker Ad-block, no-script och lite sunt förnuft och en scan nån gång då och då bara för att vara på den säkra sidan att jag inte gjort nå dumt

Helt rätt där. Sålänge man vet vad man gör så behöver man inte ha nån realtidsscan
Som jag brukar säga till de oroliga "Ett virus skapas inte av sig självt, nån eller du själv måste först klicka på något", allt ifrån en fil till en länk. Så länge man vet vad man klickar på så löser sig allt

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat*

Ett inlägg som bröt mot § 7 borttaget.

För mer info angående denna regel, se: http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/852449-faq-regel...