Permalänk
Medlem

Ser ut som windows 95?

Min data fick nyligen ett snarare mindre men irriterande problem, Den har fått nåt slags delat tema, vissa saker är Vista tema och andra saker som start menyn med mera har det gamla windows 95 temat, Kanske inte så farligt men retar ögat en del då färger blir fel och annat, har redan provat att gå in och ändra tema och dator/egenskaper/avancerade systeminställningar/prestanda och ändrat där men ser alltid likadant ut? så nu vänder jag till er, vad kan det vara? virus kanske? eller kan det vara nåt simpelt som har hänt? maskinvarufel? allt annat funkar fin fint, så som spel mm inga FPS lag eller nånting?

Permalänk
Hedersmedlem

Testa starta services. dvs. start>kör>services.msc>enter

Där ska finnas en tjänst som heter "themes" Den ska starta automatiskt och vara igång.

Sedan kan du gå in i kontrollpanelen>system>avancerade systeminställningar>prestanda>visuella effekter Där ska "använd visuell stil för fönster och knappar vara ibokad. Såg att du redan har varit där och leta, men tänkte att du kanske hade missat denna....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Antagligen har aero dött. kolla om det är aktiverat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Hedersmedlem

TS: Du har inte installerat om grafik drivrutinen? I vissa fall kan det ge problem. Kör även en sytemklassifiering då aero annars kan strula (dock borde dom andra teman fungera...)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

högerklicka på skrivbordet och ta anpassa. sen väljer du bara deafult temat (vet inte vad det heter på vista) så borde det funka....?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _MmattiasS_:

högerklicka på skrivbordet och ta anpassa. sen väljer du bara deafult temat (vet inte vad det heter på vista) så borde det funka....?

Det har han ju redan försökt....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Annars brukar en reparation med en windowsskiva lösa sådana här problem.

Permalänk
Medlem

Kör en systemåterställning till en tidpunkt innan du hade problemet och se om det löser det.