Permalänk
Medlem

Macbook Pro 13.3 tum

Hejsan! funderar på att köpa en Macbook pro och jag undrar vad det för skillnad på i5 och i7 prossesor... tänkte köpa 13,3 Tumaren.

13 tum: 2,3 GHz
2,3 GHz Dual-Core Intel Core i5
4 GB 1333 MHz
320 GB (5400 varv/minut)1
Intel HD Graphics 3000
Inbyggt batteri (7 timmar)

Finns denna modellen i7 med?

kommer det även att gå att spela lite spel på den tex, starcraft 2 och world of warcraft tex?

Tacksam för alla svar jag kan få!

Permalänk
Avstängd

SC2 kan nog fungera, men inte så snyggt. WOW däremot går bra. Båda kräver förstås Windows.

Det finns ett macforum där de säkert kan hjälpa dig lite mer.

Permalänk
Medlem

Nej då båda behövs inte Windows båda spelen är gjorda för mac med har en Imac hemma (bor i Dublin atm) och det flyter skitsnygg på den datorn , så undrar om macbooken kommer vara lika nice

Permalänk
Medlem

Det kommer inte flyta snyggt, Intel HD graphics är inget som är gjort för spelande. Wow kanske går på low-medium med hyfsat flyt, SC2 går väl förhoppningsvis att starta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk

tvivlar på att varken eller går att köra på mer än med Low settings!

Permalänk
Medlem

Intel grafikkortet ska ju vara ungefär likvärdigt med geforce 320m som satt i förra mbp. Den klarade WoW riktigt bra, runt medium inställningar. SC2 var sämre, iaf i OS X. Allt på low. Flöt rätt mycket bättre i windows, men det kanske de fått ordning på nu. Jag har inte testat sen SC2 var nytt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 går ganska bra på low-med för mig i iOS. Ska nog testa det i Windows bootcamp nån gång.

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem

MPA har bättre grafik än MPB 13

Permalänk
Avstängd

Intel HD3000 är inte gjort för spel. Ska du spela på datorn köp något annat.