Onoff begärs i konkurs

Permalänk

REA REA REEEEA!! eller hur annars skall jag uttrycka det?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Tråkigt för onoff. Men detta betyder då Rea. När kan den bli av. Någon som vet?

Permalänk

Har alltid undrat hur tusan dom kan ha gått runt de senaste 10 åren. Höga priser och ointressanta produkter.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nästan oundvikligt med tanke på den hårda konkurrensen och de otroligt låga marginaler. Skönt för oss konsumenter kanske. Men ÅF lider rejält hård medan tillverkarna räknar sina sedelbuntar.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tror det är 25% på hela sortimentet nu (rea).

Edit: Ah, upphörde i söndags. Kommer förmodligen något nytt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

När det inte ens står på Expressen måste ni ha bra källor

Det ligger ett pressmeddelande på OnOff:s hemsida...
http://shop.onoff.com/Startsida/Om_ONOFF/Press/Pressmeddeland...

De har känts allt mer marginaliserade de senaste åren i mitt tycke, men det är förstås min personliga upplevelse. Att någon av aktörerna skulle stryka med förutsågs för flera år sedan och det var väl mest frågan om vilken av dem. Tråkigt för de anställda hursomhelst som nu går in i en period av osäkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Lokalt där jag bor så är det 25% på allt i hela sortimentet, även tidigare reavaror. Så det är nog inte alls omöjligt.

*EDIT. Precis som andra hävdar, så tog det nog slut igår, (söndag).

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk

Av dn, svd, aftonbladet och expressen så är det bara svd som varit på hugget och skrivit någonting om det, så källan måste ha varit guld för sweclockers, för swec var till och med 3 minuter FÖRE svd, hurra!!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skäggig legend

Kommer det bli mer rea är frågan.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Lokalt där jag bor så är det 25% på allt i hela sortimentet, även tidigare reavaror. Så det är nog inte alls omöjligt.

Fast det var 40% i helgen som gick (från torsdags) i alla deras butiker Ville ha tag i en SGS2, men den var slutsåld förstås >_<

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearsomeSwede:

OnOff har alltid varit dyrare än alla andra och otrevlig personal. Synd för de anställda och dåligt för konkurrensen.

Hur kan du tycka synd om den otrevliga personalen? De får ju skylla sig själva tycker jag

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Fast det var 40% i helgen som gick (från torsdags) i alla deras butiker Ville ha tag i en SGS2, men den var slutsåld förstås >_<

Typiskt :/ Bättre lycka nästa gång då förhoppningsvis! 8-)

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Kommer det bli mer rea är frågan.

Finns ingen garanti för någon utförsäljning, det är helt upp till konkursförvaltaren.
Antingen säljer man ut innevarande lager via butikerna till slutkunder, eller så säljs det hela i större partier till återförsäljare, distributörer etc.

Permalänk
Medlem

Trist för personalen men så går det med snorkig attityd dålig service o höga priser
Tack för att inet o Dustin finns som har bra service o bra priser

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Alltid gott att veta att Swec är en snabb källa på aktuell information

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

UNDERBART! Nu slipper vi äckliga onoff med sina äckliga överpriser. Fynda lite o hoppas kanske på en inet butik eller annat

Permalänk
Medlem

1. Elgiganten 4 992 632 2. Media Markt 4 159 189 3. Siba 3 286 963 4. Onoff 3 086 429 5. Netonnet 2 195 846 6. Expert 2 075 868 7. The Phone House 1 329 580 8. Euronics 1 204 859 9. Audio Video 1 158 123 10. Webhallen 612 719

Det är ju verkligen goda nyheter för konkurrenterna. Det är över 3 miljarder i omsättning som kommer att fördelas över de andra jättarna nu. Det kommer att minska förlusterna rejält för dem.

Frågan är bara vilka som har bäst chanser att norpa OnOff-kunder? Hur ser en OnOffkund ut? De måste gilla höga priser, bråk om reklamationer, okunnig personal och dåligt utbud. Vilken konkurrent ligger närmast det?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andreas D:

Edit: Ah, upphörde i söndags. Kommer förmodligen något nytt.

Man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

UNDERBART! Nu slipper vi äckliga onoff med sina äckliga överpriser. Fynda lite o hoppas kanske på en inet butik eller annat

Onoff säljer mer än saker som Inet säljer..

Onoff som låg i stan har fungerat asbra för mig iaf, kommer sakna det. :/ Kan säga att historian började med en Iaudio u2 1gb (som kostade runt 1-2 k ) som blev en psp genom att den gick sönder 2-3 ggr, och pspt gick även sönder efter ett till två år och då blev det ett psp slim & lite utan extra kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

1. Elgiganten 4 992 632 2. Media Markt 4 159 189 3. Siba 3 286 963 4. Onoff 3 086 429 5. Netonnet 2 195 846 6. Expert 2 075 868 7. The Phone House 1 329 580 8. Euronics 1 204 859 9. Audio Video 1 158 123 10. Webhallen 612 719

Det är ju verkligen goda nyheter för konkurrenterna. Det är över 3 miljarder i omsättning som kommer att fördelas över de andra jättarna nu. Det kommer att minska förlusterna rejält för dem.

Frågan är bara vilka som har bäst chanser att norpa OnOff-kunder? Hur ser en OnOffkund ut? De måste gilla höga priser, bråk om reklamationer, okunnig personal och dåligt utbud. Vilken konkurrent ligger närmast det?

Siba!!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

handlar aldrig på onoff numera
inte sen ett par omtvistade reklamationer för ett par år sen
och från vad jag hört om dom på senare tid har dom inte blivit något bättre nu heller

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

felgiganten nästa?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Finns ingen garanti för någon utförsäljning, det är helt upp till konkursförvaltaren.
Antingen säljer man ut innevarande lager via butikerna till slutkunder, eller så säljs det hela i större partier till återförsäljare, distributörer etc.

Dom måste ju tjäna mer på att sälja ut :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Nej... det ar aldrig 40% i butikerna, sluta sprid dynga - det var 25%.

Räcker det inte att jag och många andra inte kommer ha en arbetsgivare snart? Det vore ju underbart om alla 12-åringar kunde tänka sig för och tänka på alla anställda. Räkna genomsnitt 10-12 per butik * 60 + Allt folk på huvudkontoret, samt folk som gör hemleverans och installation.

Det är GANSKA många som står utan någonting. Och att ni sedan drar alla säljare/butiker över ett streck, väx upp. Bara för att A är elak mot dig betyder inte det att resten av alfabetet är elaka också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aloysius:

Siba och Audio Video passar in perfekt

Permalänk
Medlem

Verkar som att Prisjakt är på hugget i alla fall och anger att OnOff Onlineshop lämnat in konkursansökan:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=24

Lite otäckt är det trots allt att de över en natt går från inga skulder registrerade hos Kronofogden till att kånka. Svårt att på objektiva grunder hinna uppfatta varningssignalerna i tid, förutom att folk på tyckarforum anser att deras snorkiga personal säljer tråkiga produkter till höga priser.

Permalänk
Medlem

Värstning i grafikkort på onoff: Asus Geforce GTS 450 1Gb. Ja som ville ha 6st Asus 580gtx matrix å köpa dessa på onoff(skämt). Synd om dom anställda.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Underbart, då finns det alltså snart en stor lokal här i Örebro som bara står och väntar på kungarna från Göteborg (Inet)

Givetvis synd om de anställda, men sånt är livet. Hoppas på bra utförsäljning med roliga produkter.

Förstår mig inte på er som säger att Elgiganten har dålig support? Sedan Megastore öppnade här så har Elgiganten varit huvudaffären för mig. Siba som jag handlade på innan var det inga fel på heller. Är väl beroende på vilken butik i vilken stad, vissa är bättre och vissa är sämre.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

köpte ett xbox 360 premium 20gb från dom för några år sedan, funkade några månader sen skickade jag det till tyskland och fick hem det lagat igen, gjorde detta 2ggr (gratis) konstigt nog även fast jag inte la till någon konstig garanti men hursomhelst sålde jag det förra eller förrförra året har ju stött dom lite iaf men dom har då inga höjdarpriser! elgiganten/mediamarkt och dessa liknande har ju världens sämsta supporter och liknande, inet och komplett tex borde bli större företag för dom är ju verkligen kanon!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk

Tråkigt, gillade dem bäst här i Stockholm