Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem

Roffade åt mig lite från Onoff rean

Ursäkta kablarna, har inte fixat dem än

Audio Pro Image SUB B1.19

Audio Pro Black Ruby (bakhögtalare)

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MakubeX:

Den där TV-bänken du har, vart skaffade du den?

Har letat lite efter en liknande.

Tror jag hittade den på Jysk för några år sedan. Eller kanske var det Ilva. Verkar inte finnas hos någon av dem längre dock.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Keeper of the Bamse

Razer Black Widow Ultimate!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Åkte in till GameStop idag och köpte WoW playtime. Tur att man känner dom där inne så man fick grejer som dom egentligen skulle slänga

Bild 1

Bild 2

(Lägger in länkar istället för att bilderna blev 1195x1600 i storlek)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Åkte in till GameStop idag och köpte WoW playtime. Tur att man känner dom där inne så man fick grejer som dom egentligen skulle slänga

Bild 1

Bild 2

(Lägger in länkar istället för att bilderna blev 1195x1600 i storlek)

Nu får ni ursäkta, men... jag vet inte hur det är med dagens ungdom längre. Är latheten så pass påtaglig så man inte ens orkar förminska ett par bilder innan man lägger ut dom ? Menar väl bara det, att det finns bra gratis funktioner ( tex aviary.com ) på nätet som man kan ta till om man nu inte råkar ha något program liggandes i burken att ta till.

Så det finns ju ingen direkt ursäkt till att inte förminska bilder innan man lägger ut dom. Programen finns för att användas.

Det tar inte många minuter ( om ens det ) att förminska ett par bilder.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av liv&helvete:

Nu får ni ursäkta, men... jag vet inte hur det är med dagens ungdom längre. Är latheten så pass påtaglig så man inte ens orkar förminska ett par bilder innan man lägger ut dom ? Menar väl bara det, att det finns bra gratis funktioner ( tex aviary.com ) på nätet som man kan ta till om man nu inte råkar ha något program liggandes i burken att ta till.

Så det finns ju ingen direkt ursäkt till att inte förminska bilder innan man lägger ut dom. Programen finns för att användas.

Använder just nu en dator som inte ens är min så jag får inte lov att installera några program på den.
Om det var min egen så hade jag förminskat bilderna självklart.
Men nu så kunde jag inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Använder just nu en dator som inte ens är min så jag får inte lov att installera några program på den.

Ja, det är ingen fara. Jag ville bara säga det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av liv&helvete:

Min webläsare klarar av att resiza bilderna automatiskt, kör du IE5 eller?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Skrivet av liv&helvete:

Ja, det är ingen fara. Jag ville bara säga det.

Sen så re-sizar väll nyaste sweclockers bilderna också om jag inte är helt ute och cyklar så det är bara att laddaupp, sitter man på en 800x600 upplösning idag i en bildtråd så får man ta smällen att skrolla lite.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Electrolux z9124 luftrenare, sköter sig exemplariskt

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Sennheiser HD 25-II C. 1600 på thomann.de
Kanske de bästa hörlurarna jag någonsin testat. Men å andra sidan har jag inte testat HD 500- eller 600-serierna. Gillar dock slutna lurar pga att vi bor 4 pers på 41 kvm (Oslo, vad annars).

Permalänk
Medlem

Senaste var väl en Crucial M4 64GB för 950kr~. Länge dragit mig för SSD pga. priset men efter sweclockers SSD-test så blev det dags och slog till på "mellanmodellen"

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinboson:

http://images.thomann.de/pics/prod/117063.jpg

Sennheiser HD 25-II C. 1600 på thomann.de
Kanske de bästa hörlurarna jag någonsin testat. Men å andra sidan har jag inte testat HD 500- eller 600-serierna. Gillar dock slutna lurar pga att vi bor 4 pers på 41 kvm (Oslo, vad annars).

Fy fan vad fina
Nice ljud i dom?

Permalänk
Skrivet av xXMickeXx:

Fy fan vad fina
Nice ljud i dom?

Jättebra ljud. De används mest inom sportevenemang och DJ:ande tack vare ljudisoleringen. har 36 db isolering, vilket är insane. 40 mm drivers, 80 ohm. kan inte klaga.

Permalänk

Baklampor från en tidig 850, gör stor skillnad imo.

Fick tummen ur och köpte en sub, på tiden.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
För att inte slösa på er dyrbara tid så slutar med vi med den diskussionen

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Var ett tag sedan jag införskaffat dessa, men har äntligen fått tummen ur arslet och börjat montera nya stolarna,mattan och projektorn i mitt hembio projekt.

Fotöljerna och mattan:

Fotöljerna,mattan + projektorn:

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Dem här böckerna blev populära efter att serien blev en hit i USA.

Samt hårddisk kylare till föräldrarnas dator. ( bilden är tagen från nätet)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Jag och Sambon kände att vi hade för mycket pengar och fritid...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Gud vad den där stugan såg mysig ut invändigt. Vart ligger den?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragganof:

Var ett tag sedan jag införskaffat dessa, men har äntligen fått tummen ur arslet och börjat montera nya stolarna,mattan och projektorn i mitt hembio projekt.

Fotöljerna och mattan:

Fotöljerna,mattan + projektorn:
[/URL]

Ett hembiorum som du lagt ner tid på ser jag, och sen har du inte gjort något åt kabeldragningen? Det sänker ju intrycket på hela rummet, 1/5 får det tills kablarna är fixade. Annars såg det riktigt nice ut!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Lite kul att några spel som påbörjats här på skolan börjar bli populära :). Måste erkänna att jag inte testat Sanctum, något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Dem här böckerna blev populära efter att serien blev en hit i USA.
http://img13.imageshack.us/img13/3583/img0588hw.jpg

När man talar om trollen.. ska strax ta en trip förbi posten för att hämta mina.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Ett hembiorum som du lagt ner tid på ser jag, och sen har du inte gjort något åt kabeldragningen? Det sänker ju intrycket på hela rummet, 1/5 får det tills kablarna är fixade. Annars såg det riktigt nice ut!

Är under upp byggnad alla kablar är inte dragna och vissa ska bytas ut.
samt att ett vegg fäste till projektorn ska införskaffas.
kabel listerna ligger och väntar på att bli uppsatta.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oobum:

Fy fan vad mysigt det ser ut att va

Permalänk
Medlem

Även jag fyndande på OnOffs utförsäljning:
Audio Pro Addon One

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Lite CD-skivor som av någon anledning saknades i min samling...

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

I fredags blev det ett nytt objektiv till kameran, 50mm som verkligen är mysigt objektiv.

Och i lördags blev det också att köpa senaste boken i serien, A dance with dragons (taget med 50mm, måste fortfarande arbeta lite på att få distansen rätt)