Köpråd uppskattas - Budget: 4-5000 kr -

Permalänk
Medlem

Köpråd uppskattas - Budget: 4-5000 kr -

Hejsan!

Jo, nu är det så att jag ska köpa mig en ny laptop då min gamla är paj sen en tid tillbaka och eftersom jag bara använder min stationära till gaming så tänkte jag höra om någon har koll på en bra laptop mellan budgeten: 4-5000 kr. Datorn kommer att användas till skoljobb (Programmering och liknande, samt Photoshop och film) men också så vill jag att den ska klara spel som tex. Starcraft 2, LoL, CS mm.

Så ja, kort sagt så letar jag det bästa systemet för dessa pengar, utan att överklocka och inom dessa kriterier... jag har letat runt själv men hittar inget som verkar intressant så tips tas gladligen imot.

MVH

Tej

Visa signatur

Computer science major | Web programming

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är inte lätt att få en laptop med dom kraven för dom pengarna. Dock kanske om du köper begagnat.

TerraByte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrabyte:

Det är inte lätt att få en laptop med dom kraven för dom pengarna. Dock kanske om du köper begagnat.

TerraByte

Sant, men vad jag har förstått så finns de, (inte menat att spelen ska ligga på högsta grafiken mm så klart, men ändå ha ett relativt flyt)

EDIT: Den ska ju fungera som en "backup" då jag redan som jag nämna i inledningen sitter på en ny stationär. (spel-dator)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack, ska kolla in i den, men samsung? vad jag har hört så blir dem väldigt varma, väldigt fort?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bara glömma, gå på begagnat alienware m15x, m17x, dell xps m1730, asus g53 g73, msi gt modellerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

bara glömma, gå på begagnat alienware m15x, m17x, dell xps m1730, asus g53 g73, msi gt modellerna.

Låt oss säga att min budget höjde sig, vad skulle en dator med dessa kriterier kunna lägga sig på isånnafall då? :)...

Visa signatur