Nytt ljudkort eller headset?

Permalänk
Medlem

Nytt ljudkort eller headset?

Hej!

Jag har problem med brus i micen när jag snackar i skype etc. Jag har inget externt ljudkort, utan inbyggt i moderkortet vilket är ett ASUS P5Q-E. Micen jag kör med är en Mikrofon Zalman med Clip, ZM-MIC1.

För tillfället så kör jag Skype och allt sådant på en bärbar dator, men det blir jobbigt i längden.

Jag köpte ett billigt usb-ljudkort ifrån Kina (5 kr), och det funkar, men det kommer brus ibland där också (Kontakten glappar).

Bör man köpa ett ljudkort att sätta i datorn, köpa ett externt usb, eller köpa nytt headset?
Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppenro:

Hej!

Jag har problem med brus i micen när jag snackar i skype etc. Jag har inget externt ljudkort, utan inbyggt i moderkortet vilket är ett ASUS P5Q-E. Micen jag kör med är en Mikrofon Zalman med Clip, ZM-MIC1.

För tillfället så kör jag Skype och allt sådant på en bärbar dator, men det blir jobbigt i längden.

Jag köpte ett billigt usb-ljudkort ifrån Kina (5 kr), och det funkar, men det kommer brus ibland där också (Kontakten glappar).

Bör man köpa ett ljudkort att sätta i datorn, köpa ett externt usb, eller köpa nytt headset?
Vad tror ni?

Svårt att säga. Testa någon kompis mic?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Svårt att säga. Testa någon kompis mic?

Det är inte micen som är problemet.

Permalänk
Medlem

Testa att installera om alla drivrutinerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Mic problem, (Helikopter ljud)

Hej jag har samma problem, när jag pratar i t.ex skype så klagar de andra på att det låter som en helikopter från min mick. Jag har testat att koppla in micken i moder kortet och i ett separat ljud kort, men det är fortfarande kvar. Jag har använt både 4h och 7h och båda har helikopter ljud. Jag har alla driv rutiner men det är fortfarande kvar. Mitt 7h är precis köpt så det är nog inte micken som det är fel på. När jag testa en kompis mick (roccat kave) så försvan ljudet. Kan det kanske vara något med min datorn och steel series headsets?