Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Har det kommit någon ny information om Eee Pad kommer att få Ice Cream Sandwich? Såg att ASUS hade svarat på frågan i maj så jag undrar helt enkelt om Google sagt något mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyttjan:

Det flyter på bättre att skriva på webben med men det är inte helt tillfredställande ännu. SVT Play funkade bra. Ser bara ett litet lagg när man skiftar mellan liten skärm/fullskärm.

Du kan ju alltid prova att byta webbläsare, Opera är att rekommendera(inte Opera Mobile, finns en annan variant som jag inte kommer ihåg vad den heter).

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk

Verkar fortfarande inte dykt upp någon mediaspelare som utnyttjar Tegra2 för filmuppspelning så man kan få prestanda och kvalitet.
Har nåt med drivrutiner att göra har jag för mig jag hört.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Skrivet av RedRetro:

Du kan ju alltid prova att byta webbläsare, Opera är att rekommendera(inte Opera Mobile, finns en annan variant som jag inte kommer ihåg vad den heter).

Opera Mini menar du nog, men jag har inga problem alls med Opera Mobile.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Opera Mini menar du nog, men jag har inga problem alls med Opera Mobile.

Precis så var det ja. Nej, absolut inget fel på Opera Mobile bara det att Opera Mini känns anpassat för större enheter än telefoner.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem

Asus när borde ja få uppdateringen till min platta, eller har jag fått den utan att jag märkt de. I så fall vart kan man kolla de?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Asus när borde ja få uppdateringen till min platta, eller har jag fått den utan att jag märkt de. I så fall vart kan man kolla de?

Jag gick in på Inställningar--> Om pekplattan --> Sök efter uppdatering och då hitta den för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Jag gick in på Inställningar--> Om pekplattan --> Sök efter uppdatering och då hitta den för mig

Aha, hitta den. Tack!

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Beklagar att du inte fått det bemötande du förväntade dig av vår kundstjänt.
Vi skickar ärendet internt och försöker hitta en bättre lösning.

Mvh
Asus Sverige

Det verkar inte hända så mycket tyvärr?!

Permalänk
Medlem

Trasslande WiFi..

Hej alla.

Efter att ha lus läst den här tråden så kunde jag inte låta bli att köpa mig en Transformer. Det blev en 32Gb utan docka, får se om jag kompletterar sen..

Hur som helst så har jag problem med WiFi:n. Till en början så visades inte ens mitt nätverk i listan över tillgänliga nät. Men efter en bra stund så ploppade det upp. Så nu har jag anslutit. Men anslutningen är så dålig så att det verkar inte som att jag har någon anslutning ändå. Transformern indikerar SIGNALSTYRKA DÅLIG och LÄNKHASTIGHET -1MBPS. Och Transformern säger att jag inte har någon internet anslutning. =(
Lite märkligt detta tycker jag, med tanke på att alla andra mobila enheter som jag har kört i mitt nät, har fungerat perfekt med mkt god signalstyrka.

Frågan är givetvis vad kan jag göra åt detta??

Permalänk
Medlem

Wow! Vilken skillnad den senaste patchen gjorde!

Kollade precis på förra veckans Sommarmord på svtplay i 720p på plattan, utan problem!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Wow! Vilken skillnad den senaste patchen gjorde!

Kollade precis på förra veckans Sommarmord på svtplay i 720p på plattan, utan problem!

/hulle.

Finns det ytterligare en patch eller är det den som kom för några dagar sedan du pratar om ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en transformer igår, helt underbar liten pryl. Lär mest troligt ersätta min netbook som annars åker med till universitet. Grymt nöjd så här långt.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det någonstans i Sverige går att köpa Asus eget eller något annat fodral till transformern? Har kikat runt lite, men verkar mest finnas på amazon.com.

Är det för övrigt någon som lyckats få till en någon tillfredsställande setup gällande att streama film från lokal server? Har en liten ubuntu-nas med en hel del material jag gärna skulle vilja kunna spela upp. Jag kan browsa de utdelade filerna med ES file explorer, men att spela uppdom direkt från servern vill inte funka. Har testat via dlna-servern Twonkymedia server som ligger på burken, men samma visa där när jag använder Asus Mynet. Bilder och mp3 går dock bra... Tipsa mottages gärna!

Visa signatur

| Just det. |
|#8792xx | "Är man dum i huvet får hela kroppen lida" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaLy:

Är det någon som vet om det någonstans i Sverige går att köpa Asus eget eller något annat fodral till transformern? Har kikat runt lite, men verkar mest finnas på amazon.com.

Ja, det verkar i princip bara vara amazon.com som gäller. Det är kliniskt tomt på allt vad transformersfodral heter i svenska butiker. Har inte ens sett någon av de större kedjorna ha någon transformer framme, ungefär som att de vore något att skämmas över..
Bara massa trams till Ipadsen så långt ögat kan nå. Verkar nästan som att Apple betalat dem för att gömma konkurrenternas produkter så långt det går.

Hursomhelst, jag beställde mig ett fodral från Amazon. Dock stod det att det kan ta 10-20 dagar innan man får sin vara.
Jag beställde en sådan här :
http://www.amazon.com/gp/product/B0055UBTSW/ref=pd_lpo_k2_dp_...

Ser bra ut och har fått bra betyg.

Visa signatur

Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Finns det ytterligare en patch eller är det den som kom för några dagar sedan du pratar om ?

Nej jag menar den som kom för några dagar sedan. Flash funkar mycket bättre nu, precis som ASUS.Sverige skrev längre upp.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig!
Gick länge och spanade på Samsung Galaxy tab men efter att ha klämt på en Asus är jag frälst.
Min fråga är: OM man nu skulle vilja ladda ner filmer, vilka format ska man satsa på? På vissa sidor finns ju kategorin "Film- handhållen" men dessa verkar vara anpassade till mobiler och iPods.
Ska man köra på vanliga divX/Xvid som brukar ligga på 700-800mb?

Vore jättetacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mo88:

Jag har bestämt mig!
Gick länge och spanade på Samsung Galaxy tab men efter att ha klämt på en Asus är jag frälst.
Min fråga är: OM man nu skulle vilja ladda ner filmer, vilka format ska man satsa på? På vissa sidor finns ju kategorin "Film- handhållen" men dessa verkar vara anpassade till mobiler och iPods.
Ska man köra på vanliga divX/Xvid som brukar ligga på 700-800mb?

Vore jättetacksam för svar!

Jag kan svara på det när ja kommer hem.. har en hel drös "cd-skivs stora" filmer hemma på datorn så ska testa hur bra de flyter på.. Kan säga dock att hd filmer inte funkar nå bra om det inte är rätt format.

En fråga till Asus dock:

Jag får problem med min uppkoppling ibland (wifi slutar funka) och då går det inte att stänga av wifi utan den hänger sig bara. Trycker man på avaktivera wifi så blir den gråmarkerad men inget händer, därför måste jag starta om paddan för att få igång internet igen. Detta har bara hänt medans jag använder youtube appen än så länge. Men jag undrar om de e någe ni känenr till att internetapplikationen hänger sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Jag kan svara på det när ja kommer hem.. har en hel drös "cd-skivs stora" filmer hemma på datorn så ska testa hur bra de flyter på.. Kan säga dock att hd filmer inte funkar nå bra om det inte är rätt format.

Tackar!
Men vad är "rätt format" till surfplattor?
Vad kör ni själv på? Det finns ju en hel uppsjö av olika format i alla möjliga storlekar.

Permalänk
Medlem

Kollade för övrigt även på lite klipp i 1080p och jag upplevde inget direkt störande lagg där heller.

Visa signatur

Permalänk

Transformern är fantastisk. Tack så mycket Asus!
(Köpte den för drygt 3.300:- på OnOff, 25% lägre pris.)

Någon som vet hur det är med leveranser av dockan?
InWarehouse/Komplett visade att den var bekräftad till lager 19. juli. Sen såg jag att datumet var satt till 21. juli, och nu till 22. juli. Hela tiden som bekräftad leverans.

Alla andra leverantörer (om man går till prisjakt.nu) har bekräftade datum i augusti. Är det Komplett som driver med mig, för att få min beställning? Någon andra som har varit med om tillsvarande från denna leverantör?

Update: De har tydligen fått in sin leverans, min order har status "Plockad". Ny batch på 164 st. har preliminär leveransdatum 21. augusti.

Update
Permalänk
Medlem
Skrivet av mo88:

Tackar!
Men vad är "rätt format" till surfplattor?
Vad kör ni själv på? Det finns ju en hel uppsjö av olika format i alla möjliga storlekar.

Tror det är "mp4 i native" som klarar det bäst, jag har inte satt mig in riktigt i det då jag själv inte har några högupplösta filmer. däremot testade jag en del divx i 720p förut och det funkade inte riktigt. Då använder jag rockplayer.

Permalänk
Medlem

Jag använder Handbrake för att konvertera filmer till paddan.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825

Där finns en profil att ladda ner i första posten, TF101-HighProfile.zip, som innehåller inställningarna för Handbrake som jag använder.

Jag tycker att de fungerar bra. Jag har provat med en av mina Blu-ray-filmer, från 1080p 30GB till 720p 2GB, superduperkvalitet, inga problem att spela upp alls. Tar en halvtimme att konvertera kanske, beroende på dator.

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ja, det verkar i princip bara vara amazon.com som gäller. Det är kliniskt tomt på allt vad transformersfodral heter i svenska butiker. Har inte ens sett någon av de större kedjorna ha någon transformer framme, ungefär som att de vore något att skämmas över..
Bara massa trams till Ipadsen så långt ögat kan nå. Verkar nästan som att Apple betalat dem för att gömma konkurrenternas produkter så långt det går.

Hursomhelst, jag beställde mig ett fodral från Amazon. Dock stod det att det kan ta 10-20 dagar innan man får sin vara.
Jag beställde en sådan här :
http://www.amazon.com/gp/product/B0055UBTSW/ref=pd_lpo_k2_dp_...

Ser bra ut och har fått bra betyg.

Har en sådan och den passar väldigt bra till plattan, är väldigt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag använder Handbrake för att konvertera filmer till paddan.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825

Där finns en profil att ladda ner i första posten, TF101-HighProfile.zip, som innehåller inställningarna för Handbrake som jag använder.

Jag tycker att de fungerar bra. Jag har provat med en av mina Blu-ray-filmer, från 1080p 30GB till 720p 2GB, superduperkvalitet, inga problem att spela upp alls. Tar en halvtimme att konvertera kanske, beroende på dator.

/hulle.

Ok! Ja det är ju ett alternativ. Men det hade varit skönt att bara kunna tanka ner en torrent direkt till plattan. Eftersom surfplattor börjar bli såpass vanliga så borde ju anpassade filmer dyka upp?

T.ex gillar jag Simpsons och jag ser att det finns några alternativ där: Simpsonsblablabla.720p.HDTV.Xvid
Eller Simpsonsblablabla.720p.HDTV.X264
Båda ligger på 200-800 Mb styck och det känns väl lite överdrivet stort men samtidigt är väl de som är avsedda för Ipods för små?
Något mitt emellan vore lagom.
Tycker jag som inte är så hemma i formatdjungeln..

Permalänk
Medlem

verkar som att Elgiganten (äntligen) är på väg att börja sälja Eee pad Transformer till konsumenter. Var i kontakt med dem igår och de kunde inte säga något då, men jag skulle återkomma nästa vecka. så det låter som att de arbetar för att få fram den

dessutom säljer de redan dem till företagskunder http://www.elgigantenbusiness.se/m4n?seid=etailer-product&cat...

Permalänk
Medlem

Så, i morgon levereras min 32GB transformer. Orkade inte vänta på 3G och måste jag använda internet ute så får det bli via hotspot.

1. Ni som kör mkv divx mfl - konverterar ni filerna i datorn innan ni kör dom? Något annat man ska tänka på..?

2. Vilka top 10 appar anser du man måste ha?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Fan, nu börjar jag bli velig igen!
Efter att ha läst tråden verkar videouppspelningen vara sisådär. Köper jag en platta kommer jag till 95% att använda den till att kolla film och jag känner verkligen inte för att först ladda ner dem till datorn, sen konvertera dem i diverse program och till slut föra över dem till min platta.
Kanske ska vänta med inköp ändå..

Permalänk
Medlem

Hm, bara jag som har problemet att internet och video uppspelning stängs av helt plötsligt ibland? Använder rockplayer och Dolphin

Permalänk
Proffsmoddare

Jag var också helt inne på att köpa mig en platta..

Men nu har jag gått över till netbook-sidan igen.
Det med tanke på att man får en fin 10", ex ASUS EEE 1015BX + SSD + 2gb RAM + 2,5" HDD case för ca. 3,5kkr

För samma pris som en padda kan man nog smälla med ett extra batteri också?!

Samtidigt lockar win7 mig mer än android. Man kan ju faktiskt ansluta ett 3g modem

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay