Permalänk

Uppdatera BIOS (MSI 770-C45)

Tjena, har nu fått via en annan tråd rekomendation att uppdatera mina bios, anledningen är att min nya processor inte hittas av bios ( Processor: AMD Processor Unknown 805MHz) står det i Kontrollpanelen.
Jag har ett (MSI 770-C45) kort och har hittat dem senaste uppdateringen till den http://www.msi.com/product/mb/770-C45.html
men nu när ja läst lite om hur man gör så fattar ja inte ett smack, dessutom är det väldigt många som misslyckas med det och får blackscreens, och då jag har väldigt lite erfarenhet med datorer själv så behöver jag lite hjälp om hur man ska gå till väga, allt som kan hjälpa uppskattas stort, skriv gärna i ett språk en okunnig Svensson kan förstå också

Mvh Sebastian!

Permalänk
Medlem

du tar valfritt usb minne
kanske stor i moderkortets manualen hur stort du behöver men skulle gissa på att du klara dig med ett 1 GB's kort
gå in i bios och gör en back up av bios (står i moderkorts manualen hur du gör)
bränn ut det på skiva eller låt det ligga kvar på usb't men lägg det i en mapp
sen laddar du ner nya bios drivrutinen från MSI's hemsida
lägger in det på usb't
går in i bios igen
och flashar om biosen med den nya drivrutinen
startar om
klart

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

låter simpelt. 1 fråga bara, vad menas med att "flasha bios"?

Permalänk
Medlem

simpelt förklarat så installerar man om bios't

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Jag hittar inte vart det är man sparar till USB't men funkar det om man går in i Bios/User settings/Save setting 1, att spara den där?
sedan, jag tvivlar på att du säger fel till mig, men är det annars så enkelt, om man kollar deras videos och readme så ser det väldigt mkt svårare ut?

Update, har hittat vart ja sparar den på USB't!

Permalänk

Funkar! super tack för hjälpen, om bara MSI själva skrev på ett sett alla kan förstå!

Permalänk
Medlem

inga problem kul att hjälpa till

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.