Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Har ett litet noob problem
Tänkte kolla på tv6play men programmet jag vill titta på säger att det inte finns i mitt land
Det funkar finfint på min stationära dator.

Vet nån hur man löser detta?

Permalänk
Skrivet av TURBONY:

+ att den svarta , nedre har en Windowslogga på tangentbordet

dessutom verkar båda har nån urfasning i skärmen på höger sida.... det har INTE min iaf...

Ahaa. I see

Det blir bra det då jag ändå bara är intresserad av den bronsfärgade.

Permalänk

Hej!

Finns det något specifikt datum och pris för 3G versionen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att ingen verkar ha uppmärksammat mina frågor tidigare. Iaf den med säkerheten kring mailen. Någon som har ett svar?

1. Jag och tjejen delar på plattan och vi har lagt in bådas mail i appen för mail, men varför går det inte välja att den ska begära lösenord när man startar?
Nu kan jag se hennes, likväl som någo obehörig enelt kan utge sig för att vara mig om plattan kommer på villovägar... någon som har en lösning?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Skrivet av cheddar_bob5:

Tycker det är konstigt att ingen verkar ha uppmärksammat mina frågor tidigare. Iaf den med säkerheten kring mailen. Någon som har ett svar?

1. Jag och tjejen delar på plattan och vi har lagt in bådas mail i appen för mail, men varför går det inte välja att den ska begära lösenord när man startar?
Nu kan jag se hennes, likväl som någo obehörig enelt kan utge sig för att vara mig om plattan kommer på villovägar... någon som har en lösning?

Tjena Blomster.

1. Aktivera Pin på Paddan.
2. Ladda ner en mailklient till (K9) ellar annat.
Då kan ni ha varis email-klient.

3. Eller så gör du som jag: Köpte min sambo en vit...Ipad 2 Hon avgudar mig nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÅickePocj:

Tjena Blomster.

1. Aktivera Pin på Paddan.
2. Ladda ner en mailklient till (K9) ellar annat.
Då kan ni ha varis email-klient.

3. Eller så gör du som jag: Köpte min sambo en vit...Ipad 2 Hon avgudar mig nu

Haha tack för ditt svar!
1. Klart!
2. Känner mig lite dum att jag inte kollade på andra klienter. Finns det ngn som ni vet frågar efter pin varje gång man går in i klienten och väljer konto? Likt outlook med olika profiler.
3. Snarare en transformer till, tjejen är redan förälskad!

Ni som har plattan, gå in på den vanliga webläsaren och gå in på Aftonbladet.se. Ngn mer än jag som har problem med att Twitter tar över heeela sidan efter Norge-nyheterna? Lösning?

Visa signatur

Permalänk

Ska skaffa mig en "padda" snart, men jag är osäker om jag ska ta denna eller en iPad 2.

Lutar just nu mer åt eee paden då jag redan har en iPhone 4.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Sitter och skriver just nu från min Transformer, Använder mig av Opera Mobile och är sjukt skönt att slippa input lagget.

Sen har jag en fråga, sedan jag kom hem från jobbat ca 17-18 så har dockan laddats ur ca 20-25% trots att jag har aktiverat att wlan stängs av när skärmen är släckt. Är det de som var fel på felaktiga dockningsstationerna? för det känns som det är välidgt mycket ström som försvinner där

Edit: Sen måste jag rekommendera att skaffa ett matt displayskydd, har inte gjort ren min transformer på ca 1 vecka nu och det är riktigt skönt att slippa de flesta fingeravtryck och fettmärken. Fungerar något bättre i solen också

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

I väntan på min egen platta satt jag och fingrade på en kompis Eee Pad. Verkar bra!
Ett par frågor bara, ursäkta om ni avhandlat dem innan.

1. Jag hittade inte den inbyggda mediaspelaren. Har den ingen egen "knapp"?
2. Hur många Gb kan man köra i SD?
3. Gör det någon skillnad var man lägger filmerna? Tänkte om den har lättare att lagga om den får läsa från SD-kortet?

Permalänk
Inaktiv

Honeycomb 3.2 senare idag

ASUS Eee Pad Transformer blir uppdaterad till Honeycomb 3.2 senare idag.

http://twitter.com/#!/ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100942:

Det var som fan. Trevligt, trevligt.
Inte för att jag vet vad den stora skillnaden blir, men alltid kul med uppdateringar

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

ÅÄÖ dockan ?

Hej, är ny här.

Jag har haft 32 GB plattan några veckor och även fått tangentsbordsdockan nu, men jag får inte ÅÄÖ att fungera på dockan trots att de virtuella tangentborden har fungerat med ÅÄÖ !

Nån som vet om det är något som måste ändras i språkinställningarna ?

Edit: Jaha man var tvungen klicka en gång på svenskt tangentbord i den popup-ruta som redan markerade svenskt tangentbord med en grön punkt !?

Permalänk
Inaktiv

Ang Android 3.2 Honeycomb

Dom två största förändringarna verkar vara:

* zoom stöd för appar dvs appar kan nu zoomas till fast skärmbredd eller stretchas ut, vilket tydligen ger större support för apps som inte är kompatibla.
* Media Sync från SD-kort, man kan nu ladda media filer direkt från SD-kortet.
samt andra dolda förändringar, vet ej vilka.

Kolla här:
http://www.droid-life.com/2011/07/27/asus-transformer-receivi...

Permalänk

Uppdatering 3.1

Skrivet av anon100942:

Dom två största förändringarna verkar vara:

* zoom stöd för appar dvs appar kan nu zoomas till fast skärmbredd eller stretchas ut, vilket tydligen ger större support för apps som inte är kompatibla.
* Media Sync från SD-kort, man kan nu ladda media filer direkt från SD-kortet.
samt andra dolda förändringar, vet ej vilka.

Kolla här:
http://www.droid-life.com/2011/07/27/asus-transformer-receivi...

Uppdatering 3.1 löste en stor mängd problem och lämnade inte mycket kvar.
Nu kommer ytterligare en uppdatering innehållande förbättringar, bra jobbat.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mo88:

I väntan på min egen platta satt jag och fingrade på en kompis Eee Pad. Verkar bra!

3. Gör det någon skillnad var man lägger filmerna? Tänkte om den har lättare att lagga om den får läsa från SD-kortet?

Ingen?

Skrivet av Jersey:

Verkar enligt de första rapporterna vara buggigt.

Permalänk
Inaktiv

Försök till svar

Skrivet av mo88:

1) Det skall vara den "knappen" det står Galleri på om jag inte har helt fel.

2) Förstår inte frågan, är det hastigheten du tänker på eller undrar du hur mycket man får plats med på ett SD kort ?
Jag lämnar därför två svar:
* Hastigheten beror på vilken klass du har på SD-kortet (SDHC= där HC står för högkapacitet, dvs snabbare kort) det finns från klass 2 till klass 10, där 10 är den senaste och snabbaste, dessa kort är dock fortfarande dyra.
Class 2: 2 MB/s (13x)
Class 4: 4 MB/s (26x)
Class 6: 6 MB/s (40x)
Class 10: 10 MB/s (66x)

OBS: Nu har det kommit en ny typ av SD kort med benämningen SDXC (XC=Extended Capacity dvs Utökad kapacitet), vad jag vet så stödjer inte Transformer dessa kort idag.

* Att svar på detta är lite av en omöjlighet, det beror ju på hur stort kort du har, ta tex ett 8 GB
kort, där får du plats med relativt mycket dvs om jag konverterar om ett avsnitt på en serie, på säg 1,09 GB (som är vanligt idag med bra kvalitet) till en .mp4 fil på säg 500 MB vilket kanske ändå är onödigt stor, då kvaliteten är riktigt bra vid så lågt som 350 MB, då får du på detta 8GB kortet plats med ca 16 avsnitt, en film på 4,5 GB kan du konvertera ner till mellan 500 MB och 1,5 GB, det beror på hur kräsen du är.
Denna frågan är riktigt svår att svara på men jag gjorde ett försök

3) Jag har kört filmer på 2 GB från SD kortet, utan att det laggar, så länge filerna är riktigt konverterade till .mp4 filer, så skall det inte vara några som helst problem, och detta gäller ju tills ASUS och Google har löst problemet genom en uppdatering, som förhoppningsvis kommer inom en inte allt för avlägsen framtid.

Permalänk
Inaktiv

Var har du läst detta ?

Skrivet av mo88:

Ingen?

Verkar enligt de första rapporterna vara buggigt.

Har sökt runt nu, men kan inte hitta något om några problem med denna uppdateringen.
Var har du läst detta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100942:

Har sökt runt nu, men kan inte hitta något om några problem med denna uppdateringen.
Var har du läst detta ?

Tackar för svaret ang. Sd kort!
Jag var nog lite luddig, vad jag undrade var hur stort minne man kan stoppa in. Min polare trodde att 16Gb var max (att plattan av någon anledning inte klarade större) men då kör jag på 32:-)

Jag har inte kollat sedan imorse men då var det en del som klagade:
http://www.transformerforums.com/forum/asus-transformer-forum...

Läste bara snabbt så det var kanske överdrivet..

Permalänk
Inaktiv

Max

Skrivet av mo88:

Tackar för svaret ang. Sd kort!
Jag var nog lite luddig, vad jag undrade var hur stort minne man kan stoppa in. Min polare trodde att 16Gb var max (att plattan av någon anledning inte klarade större) men då kör jag på 32:-)

Jag har inte kollat sedan imorse men då var det en del som klagade:
http://www.transformerforums.com/forum/asus-transformer-forum...

Läste bara snabbt så det var kanske överdrivet..

Max storlek på SD kort är för tillfället 32, men det går rykten om att SDXC 64 skulle fungera, men det är mycket luddigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100942:

Max storlek på SD kort är för tillfället 32, men det går rykten om att SDXC 64 skulle fungera, men det är mycket luddigt.

Jag kör ett SDHC kort på 32 GB, vilket går alldeles utmärkt. Sådana finns även i 64 GB versioner.

Edit : Fel av mig, var lite för snabb att skriva...
Jag kör på ett 16GB och det finns 32 GB kort ska det vara. SDXC vet jag inte riktigt om det fungerar..

Visa signatur

Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

När släpps uppdateringen för EU versionen?

Det finns ingen uppdatering när jag söker efter uppdatering på surfplattan

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Haha tack för ditt svar!
1. Klart!
2. Känner mig lite dum att jag inte kollade på andra klienter. Finns det ngn som ni vet frågar efter pin varje gång man går in i klienten och väljer konto? Likt outlook med olika profiler.
3. Snarare en transformer till, tjejen är redan förälskad!

Ni som har plattan, gå in på den vanliga webläsaren och gå in på Aftonbladet.se. Ngn mer än jag som har problem med att Twitter tar över heeela sidan efter Norge-nyheterna? Lösning?

Det funkar utan problem for migatt komma in påAftonbladet med standard webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyttjan:

Det funkar utan problem for migatt komma in påAftonbladet med standard webbläsaren.

Har inte heller några problem sedan de plockade bort twitterkommentarerna igår eller förrgår..

Fick tag i en av de sista dockorna i stockholm på siba i kungens kurva idag. Har även en bokad - om ngn vill ha den - PMa för ordernr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns något snyggt bordsställ/laddningsdocka?

Permalänk
Medlem

Ser inte ett spår av den Android 3.2 uppdatering som tydligen skulle kommit ut i förrgår.
Varken min platta eller Asus hemsida visar några spår av uppdateringens existens.

Skrivet av mo88:

Någon som vet om det finns något snyggt bordsställ/laddningsdocka?

Jag beställde detta från Amazon :

http://www.amazon.com/CaseCrown-Bold-Standby-Transformer-Tabl...

Snygg och bra passform. Kan göras till ett bordsställ också. Dessvärre verkar inga transformersfodral säljas i Sverige överhuvudtaget, så man får beställa över nätet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100942:

3) Jag har kört filmer på 2 GB från SD kortet, utan att det laggar, så länge filerna är riktigt konverterade till .mp4 filer, så skall det inte vara några som helst problem, och detta gäller ju tills ASUS och Google har löst problemet genom en uppdatering, som förhoppningsvis kommer inom en inte allt för avlägsen framtid.

Kanske kan du eller någon annan tipsa om en enkel och snabb konverterare? Helst gratis också..;-)

Skrivet av JesperT:

Jag beställde detta från Amazon :

http://www.amazon.com/CaseCrown-Bold-Standby-Transformer-Tabl...

Snygg och bra passform. Kan göras till ett bordsställ också. Dessvärre verkar inga transformersfodral säljas i Sverige överhuvudtaget, så man får beställa över nätet.

Tack, ska kika på den!

Permalänk
Medlem

Hej alla! Är väldigt intresserad av denna produkten av olika skäl. ett av skälen är att jag funderar på att använda den som läsplatta.
Nu är frågan, är den "bekväm" att läsa ebooks på?? Har läst en massa om Kindle från Amazon som har en väldigt behaglig skärm just för läsning av ebooks (det känns inte som om ögonen blöder efter 30 min) Kindle kostar nästan 2k så det känns lite dyrt om man tänker på att den bara är för att läsa ebooks på Transformern är ju en mer komplett produkt så att säga

Det finns en Kindle app att ladda ner till Android, någon som testat den på Transformern? Hur känns det att läsa Kindle material från Amazon på den?
Har tröttnat på alla fula böcker i bokhyllan och det är ju grymt smidigt att ha dem i plattan istället

Ha det gott alla

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv

Konverterare

Skrivet av mo88:

Kanske kan du eller någon annan tipsa om en enkel och snabb konverterare? Helst gratis också..;-)

Tack, ska kika på den!

Det programmet som jag tycker fungerar bäst och dessutom är gratis är Handbrake, det finns färdiga guider för just Transformer och Handbrake på nätet.
Här hämtar du Handbrake: http://handbrake.fr

Guide:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825
http://www.transformerforums.com/forum/asus-transformer-video...
http://www.ryukent.co.uk/2011/05/asus-eeepad-transformer-hand...

Permalänk
Medlem

Jag har ingen lust att läsa igenom 39 sidor av forumposter på de svar jag vill ha, så jag ställer frågorna istället! (Hata mig inte)

Stödjer eeepaddan usbhubbar? Om jag känner behovet av att använda flertal enheter i kopplade samtidigt såsom ext. HDD, usbminne, mus, kamera.
Kan man spela säg flash/java-spel genom webbläsaren?
Sen funderar jag även på att vänta lite eftersom marknaden rör sig så enormt fort med alla teknikdelar och kommer antagligen inom kort stödja just det jag vill ha vilket är att kunna använda min dongel(mobilt bredband) i paddan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hej alla! Är väldigt intresserad av denna produkten av olika skäl. ett av skälen är att jag funderar på att använda den som läsplatta.
Nu är frågan, är den "bekväm" att läsa ebooks på?? Har läst en massa om Kindle från Amazon som har en väldigt behaglig skärm just för läsning av ebooks (det känns inte som om ögonen blöder efter 30 min) Kindle kostar nästan 2k så det känns lite dyrt om man tänker på att den bara är för att läsa ebooks på Transformern är ju en mer komplett produkt så att säga

Det finns en Kindle app att ladda ner till Android, någon som testat den på Transformern? Hur känns det att läsa Kindle material från Amazon på den?
Har tröttnat på alla fula böcker i bokhyllan och det är ju grymt smidigt att ha dem i plattan istället

Ha det gott alla

Hej !
Jag har också en läsplatta samt även en Asus transformer.
Behagligheten med att se på en riktig läsplatta som Kindle är givetvis svår att slå. Dock tycker jag ändå att transformern är behaglig att läsa på så länge man sänker ljuset på skärmen. Sätter man ljuset på minumum känns det behagligt att läsa tycker jag. Har man däremot ljuset på max så kan det kännas lite som en strålkastare när man läser...

Jag köpte mig också den här surfplattan mest för att läsa på trots att jag har en Sony PRS-650 läsplatta.
Anledningen är att surfplattan är så otroligt mycket snabbare när det gäller att bläddra. Dessutom känns det för mig som nästan ett måste med en större skärm än den 7 tummare som Sonyn hade att erbjuda.
Dessutom har ju en surfplatta en massa annan funktionalitet också.

Jag har laddat ner Kindle Appen men inte använt den...Den stödde inte pdf eller var det nu var.
Ska man läsa böcker i Epub format är den dock alldeles utmärkt.

Något jag lite saknar är DJVU läsarappar till Android. Jag lyckades hitta två på android markets, men ingen av dem är direkt anpassade till surfplattor och är dessutom rätt buggiga. Det går iofs att omvandla dju filer till pdf på datorn, men då blir de ofta mycket stora och stora pdf filer går ju alltid lite långsammare att hantera.

Visa signatur