Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Asus Eee Pad Transformer 2

Asus Sverige

Kommer Transformer två redan innan jul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rynkan:

http://rijad.se/P20110805194434.png

Den sitter dockad på ett bord som står helt jämnt. bör inte vatten ytan vara helt jämn och inte luta då med?

hittar ingenstans där jag kan kalibrera

Min är helt rak! Konstigt fenomen

Permalänk

Var inne idag på siba och köpte mig en, då jag förklade till säljaren att jag vill kunna skype, gå in på handelsbanken appen. Som vanligt lovar de guld och gröna skogar.
Till min stora förvåning så funkar inte ngt av det..... kul 5000:- sjön. Blir det ngn handelsbanken app till denna i framtiden?
Annars blir det blocket, tråkigt.

Permalänk
Skrivet av danielbagarn:

Var inne idag på siba och köpte mig en, då jag förklade till säljaren att jag vill kunna skype, gå in på handelsbanken appen. Som vanligt lovar de guld och gröna skogar.
Till min stora förvåning så funkar inte ngt av det..... kul 5000:- sjön. Blir det ngn handelsbanken app till denna i framtiden?
Annars blir det blocket, tråkigt.

Båda sakerna finns! Finns en Skype app som funkar fin fint Kolla på appen Bankdroid som funkar till smartphones och surfplattor. Jag har aldrig använt den själv dock med helt klart värd att kolla på i ditt läge

Permalänk
Skrivet av NisseVista:

Båda sakerna finns! Finns en Skype app som funkar fin fint Kolla på appen Bankdroid som funkar till smartphones och surfplattor. Jag har aldrig använt den själv dock med helt klart värd att kolla på i ditt läge

Skype video tänkte jag förlåt att jag missa det i texten, bankdroid funkade tack men man kan bara se sina konton inget mer.

Permalänk
Skrivet av danielbagarn:

Skype video tänkte jag förlåt att jag missa det i texten, bankdroid funkade tack men man kan bara se sina konton inget mer.

Men jag tror nog att video funkar snart med, det kom nästan precis en uppdatering som gjorde det möjligt på många telefoner och nu när det blir fler och fler både surfplattor i allmänhet och fler modeller är det nog bara en tidsfråga innan det kommer i någon uppdatering. Stödet finns redan hårdvarumässigt ju

Permalänk
Skrivet av danielbagarn:

Var inne idag på siba och köpte mig en, då jag förklade till säljaren att jag vill kunna skype, gå in på handelsbanken appen. Som vanligt lovar de guld och gröna skogar.
Till min stora förvåning så funkar inte ngt av det..... kul 5000:- sjön. Blir det ngn handelsbanken app till denna i framtiden?
Annars blir det blocket, tråkigt.

Skype fungerar utmärkt. Video lär inte vara långt borta.
Sedan kan du nyttja Handelsbankens fulla funktion via Handelsbanken.se, allt på din platta.
Allt du behöver är en kodbricka (engångskoder), gå in på ditt bankkontor så hjälper dem dig med det.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Ett enkelt sätt att roota och ta bort rootningen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1198303

LIVE CD INSTRUCTIONS

It's based on slitaz (http://www.slitaz.org/).
Burn the image into a cd or if you want it on a thumb usb drive follow this (http://doc.slitaz.org/en:guides:liveusb).

Put the cd/usb in your pc and reboot.
Follow the indication on screen (for setting locale and keymap).
When the desktop shows up, double click on "Universal Root for ASUS TF101".
Again follow the indication and you'll be ok.

http://www.multiupload.com/9BEHIUXOG5

Permalänk
Medlem

Dice player

Testade filmen Rio med Dice player... Rio.720p.x264 och det funkar bitvis bra men sen fryser bilden till och sen tar det ett par minuter sen rullar det på ett tag sen samma visa igen. Hur kan ni få så bra flyt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielbagarn:

Var inne idag på siba och köpte mig en, då jag förklade till säljaren att jag vill kunna skype, gå in på handelsbanken appen. Som vanligt lovar de guld och gröna skogar.
Till min stora förvåning så funkar inte ngt av det..... kul 5000:- sjön. Blir det ngn handelsbanken app till denna i framtiden?
Annars blir det blocket, tråkigt.

Öppet köp?

Permalänk
Skrivet av Cirap:

Öppet köp?

Tror ej. Eftersom jag har ju brutit förpackningen... Jag är nöjd med den så jag väntar lite till.
Hoppas det kommer snart

Permalänk
Skrivet av kraggel:

Testade filmen Rio med Dice player... Rio.720p.x264 och det funkar bitvis bra men sen fryser bilden till och sen tar det ett par minuter sen rullar det på ett tag sen samma visa igen. Hur kan ni få så bra flyt?

Har du möjligtvis klippet på en extern lagringsenhet? Spekulerar bara, men det är lustigt då 1080p fungerar bra för mig.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielbagarn:

Tror ej. Eftersom jag har ju brutit förpackningen... Jag är nöjd med den så jag väntar lite till.
Hoppas det kommer snart

om du köpt den på siba.se (online) så kan du enligt distansköplagen fortfarande returnera en vara även efter att du har testat den (ångerrätt alltså inte Öppet Köp). dock gäller att den packats och skickats tillbaka i "väsentligt oförändrat skick". dvs. om du slitit sönder lådor mm går det ej

Permalänk
Medlem

Hur länge håller era plattor och dockor utan att den används? Min laddar helt ur sig efter 24 timmar.. Fruktansvärt irriterande!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Tre timmar 720p flash och 18h idle drog 30% batteri från tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

Öppet köp?

Siba har inte öppet köp på saker som innehåller lagringsmedia... dom vill ha 600 spänn ifall du lämnar tillbaks nåt med lagringsmedia...

Permalänk
Medlem
Skrivet av suck:

Tre timmar 720p flash och 18h idle drog 30% batteri från tangentbordet.

Oj, sjukt mkt bättre än mig alltså. Frågan är ju om det är en massa appar som ligger i bakgrunden. Går det att stänga av att en del autostartas och körs i bakgrunden?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Oj, sjukt mkt bättre än mig alltså. Frågan är ju om det är en massa appar som ligger i bakgrunden. Går det att stänga av att en del autostartas och körs i bakgrunden?

Inte för att jag har en surfplatta eller kan något spec om den men det finns ju app killer till androidtelefoner, borde finnas till android 3.0

Permalänk
Medlem

Tänkte på de som har tangentbordsdockan, hur har ni det med era batteritider på dockan?? Bra , dåligt??
Jag är helt övertygad om att det är något fel på min och ska förklara riktigt för asus för dem verkar inte vilja ta in den om de inte helt hundra... Häromdagen när jag laddade dockan och plattan var fullladdad så dockade jag ihop dem och sen lade de på bordet, ej på eller i standby... Sen kommer jag inte ihåg om jag kollade 30 min efter ellre om det var dagen efter så var dockan batteri nere på 85 %... Sen så laddade den upp min platta när jag hade använt enbart den och då krympte batteriet ner till 50% på säkert 20 min??....
helt konstiga siffror..

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielbagarn:

Skype video tänkte jag förlåt att jag missa det i texten, bankdroid funkade tack men man kan bara se sina konton inget mer.

Som sagts tidigare, skype video kommer säkert snart att funka och Handelsbanken.se via webläsaren på plattan funkar utmärkt. Självklart skall det inte funka med automatisk inloggning på kontona om man kan utföra transaktioner till andra konton än sina egna, tänk om du glömmer paddan någonstans?

Jag var och kände på Asus transformer och Acer a500 i Lördags på Media Markt för att jämföra lite. Båda hade Honeycomb 3.2 (iaf Transformern). Funkade väldigt bra båda två.
Det jag hängde upp mig på var att Transformern har "vassa" kanter, hade plastig o "kall" baksida. Acern var mycket skönare att hålla i men kändes mycket klumpigare samt att baksidan kändes ömtålig mot repor.
Svårt val detta tycker jag, iof är Acern 500 spänn billigare nu så det känns som ett bättre köp (jämför 32 gig utan docka). Dessutom mer anslutningar...hmmm får se vad detta blir

EDIT: Samsung Galaxy Tab 10.1 går fetbort, den har knappt några anslutningar och känns som en ripoff av Ipad 2. Mycket skönare att hålla i än både transformern och acern, men som sagt, dåligt med anslutningar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hallå där!
Har ni problem med omstarter på plattan?

Jag har haft lite otur med mitt köp..
Den första jag fick fungerade inte tangentbordet men plattan var bra, när jag fick min utbytt till en ny så startade plattan om sej hela tiden och tillslut hamnade den i en loop som inte gick att gå ur, lika illa när jag fick den utbytt så började den att starta om väldigt ofta 1gång/5 minuter så jag lämnade även tillbaka den,TRIST..

Nu väntar jag på min fjärde platta men börja fundera på om de är ostabila?
Enligt supporten skall det inte vara så.

Tyvärr finns det inte något alternativ till denna platta.. MÅSTE HA EN men den skall ju fungera tycker jag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av benjipod:

Inte för att jag har en surfplatta eller kan något spec om den men det finns ju app killer till androidtelefoner, borde finnas till android 3.0

Absolut, den appen har jag men efter att ha dödat alla appar och väntat i 5 min är likförbaskat 5-6 saker uppe igen (som jag inte ens använder)....

Skrivet av wangox:

Tänkte på de som har tangentbordsdockan, hur har ni det med era batteritider på dockan?? Bra , dåligt??
Jag är helt övertygad om att det är något fel på min och ska förklara riktigt för asus för dem verkar inte vilja ta in den om de inte helt hundra... Häromdagen när jag laddade dockan och plattan var fullladdad så dockade jag ihop dem och sen lade de på bordet, ej på eller i standby... Sen kommer jag inte ihåg om jag kollade 30 min efter ellre om det var dagen efter så var dockan batteri nere på 85 %... Sen så laddade den upp min platta när jag hade använt enbart den och då krympte batteriet ner till 50% på säkert 20 min??....
helt konstiga siffror..

Min beter sig tyvärr på liknande sätt. Har fått en utbytt för att få en ny med precis samma fel..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Absolut, den appen har jag men efter att ha dödat alla appar och väntat i 5 min är likförbaskat 5-6 saker uppe igen (som jag inte ens använder)....

Min beter sig tyvärr på liknande sätt. Har fått en utbytt för att få en ny med precis samma fel..

Okeej.. Menar de, enligt asus så ska det vara att inte den där funktionen " Mobile battery saving" inte är ibockad, men har testat flera gånger och den är helt funktionlös för min del... Testade tidigare idag att ladda båda dock & TF full, sedan ha på den och se. På 6 h så var TF:n på 100% och dockan: 75%..
Ingen aning om det är bra siffror, men verkar vara om man ska få ur mest batteritid ur dockan så ska man ha laddat både docka och TF till 100% och sedan använda dem tillsammans. För är TF batteri på 40% och dockans på 65% så ger ju dockan alla sina krafter till plattan tills plattan 100% eller tills dockans batteri är så dålitg så att inte plattan får mer ström av dockan..´.. Riktigt knepigt konstruerat utav ASUS hårdvaratekniker eller vad man ska säga....

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk

Sluta tro att android fungerar som windows, bara för att appsen är igång betyder det inte att dom drar nånting, det är helt normalt.

och ja det är väl helt ok att du förbrukat bara 1/8 av totala batterikapaciteten efter 6 timmar det betyder ju att du har 42 timmar batteri kvar.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem

Beställde precis en transformer, stog mellan en macbook air eller denna(ipad är inget intressant enligt mig),

har inte kännt på den i affär eller något men har nästan bara läst positivt om denna, nu har jag inte allt tid i världen att läsa igenom 42 sidor info här pga flytt, men har ni några enkla/snabba tips på vad jag behöver köpa till, installera osv för att den ska fungera optimalt?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamander:

Sluta tro att android fungerar som windows, bara för att appsen är igång betyder det inte att dom drar nånting, det är helt normalt.

och ja det är väl helt ok att du förbrukat bara 1/8 av totala batterikapaciteten efter 6 timmar det betyder ju att du har 42 timmar batteri kvar.

Okeeej... Men under de där 6h så var den i standby, alltså gjorde jag inte ett skvatt som drog ström.. Hade jag ex haft på wifi och surfat lite, hade dockans batteri varit under 75% då eller??

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem
Skrivet av wangox:

Okeeej... Men under de där 6h så var den i standby, alltså gjorde jag inte ett skvatt som drog ström.. Hade jag ex haft på wifi och surfat lite, hade dockans batteri varit under 75% då eller??

Ska testa samma sak inatt. Ladda fullt och låta va i standby över natten. Kan ni andra med docka o platta göra det samma?

Före och efter
X% platta
X% docka
X h i standby

Vad säger Asus? Vad är förväntad standbytid?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Beställde precis en transformer, stog mellan en macbook air eller denna(ipad är inget intressant enligt mig),

har inte kännt på den i affär eller något men har nästan bara läst positivt om denna, nu har jag inte allt tid i världen att läsa igenom 42 sidor info här pga flytt, men har ni några enkla/snabba tips på vad jag behöver köpa till, installera osv för att den ska fungera optimalt?

Tack!

Att uppgradera firmware från 3.0 till 3.2 är iallafall det första man bör göra. Det fanns lite småbuggar och saker som inte flöt på så bra i 3.0 som fixades till 3.1 uppgraderingen. Speciellt var uppspelning av HD film ryckig innan uppdateringen.

Annars är det väl inget direkt nödvändigt man behöver göra eller köpa till. Ett SD kort kan ju dock alltid vara trevligt. Det behövs också om den automatiska uppdateringen av firmware till plattan inte skulle komma igång av sig själv (Då får man ladda hem uppdateringen till SD kortet från en dator istället).

Ett fodral kan också vara bra. Jag beställde ett bra sådant från Amazon, CaseCrowns fodral för Asus transformer.
Av någon anledning har jag inte sett några fodral anpassade för transformern säljas i svenska butiker.

* Sedan bör man väl ladda hem eller eventuellt köpa diverse appar från Android markets.
Jag rekommenderar Opera mobile som webbläsare.

* PDF läsare bör man ju också ladda hem. Där finns Acrobat reader som ett bra gratisalternativ. Själv har jag köpt EzPDF för en tia som har lite fler funktioner.
Det är mitt standardprogram för att läsa PDF.
*Ska man läsa chm dokument rekommenderar jag chm reader x, kostar också ca en tia, men är mer stabilt och klarar att öppna fler filer än de gratisprogram som finns.

* Dual battery widget kan också vara trevligt. Det är en gratisapp för transformern som gör att man kan se laddningen både i plattan och i dockan.

* För bildvisning rekommenderar jag verkligen gratisappen Quickpic. Skärpan på bilderna är betydligt bättre än den bildvisarläsare som är förinstallerad.

* När det gäller uppspelning av film så rekommenderar jag RockPlayer lite. Den verkar klara flest format.

* Jorte tycker jag är det bästa kalenderprogrammet. Enkelt att starta och verkar intuitivt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Lycklig ägare till en EEE Pad sen i förmiddag med.
Jävlar vilken underbar liten sak.

Det här gjorde ni bra Asus!
(Och creds till utvecklarna @ Google såklart med)

Enda lilla jag har att klaga på är avsaknaden av tablet-optimerade apps. Men det löser sig nog med tiden

EDIT:
Själv föredrar jag "Dolphin for Pads" som browser.
Väldigt likt Chrome (Som faktiskt också verkar finnas i beta på market? Ej tablet optimerad dock?).

Firefox och Firefox beta finns också, men det laggar, hackar och är vääääääldigt o-optimerat för tablets (konsiga försök till anpassning sajter till skärmstorlek etc) - Tråkigt, för jag vill ha addons (Lastpass t.ex.)

Analytix HD (Google Analytics verktyg) krashar med 3.2(!) men utvecklaren lovar att fixa det det snart. Grym app annars. (Men endast i 3.1)
MX Video Player Pro är givet med, spelar avi/divx/dyl som jag kastat på den - bättre än VLC på min desktop. Låg och tittade igenom ett par avsnitt av NCIS utan mista hack.

EDIT2:
Jävlar vad nice SketchBook Express var - rekommenderas för alla som gillar att rita!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Före
100% platta
99% docka
0 h i standby

Efter
100% platta
67% docka
6 h i standby

Ska man tycka att dessa siffror är bra..?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”