först ber jag om ursäkt för alla er som skuttat in i tråden och förväntat er att få goda råd från destructoid.
Är det däremot någon som vill skratta lite så föreslår jag att ni läser artikeln.
De misslyckas på en rad punkter.
Först och främst går de till gamestop i jakt efter en kvalificerad gissning om systemkrav.
Varför är det ett misslyckande?
Jo, gamestop är en affär som gör sin vinst på begagnade spel , och kan ingenting om datorkomponenter.
Sedan går de själva ut med att rekommendationerna verkar vara ganska spot on ( som om de skulle veta )
Misstag nummero dos är att de väljer processorn i5 660 till sin monsterrigg. en dualcore clarkdale med hyperthreading för den utgångna sockeln 1156
den kostar dessutom lika mycket som en 2500K!!
Sedan säger de att om det är något man inte ska snåla på så är det grafikkortet , det är den viktigaste komponenten i en spelmaskin , speciellt i fallet BF3 ( tydligen )
så vad är det för monster Destructoid väljer att lägga in i sin rig? ett 6990 kanske? nähe ett GTX 580 då?
nej , de väljer HTPC dvärgen radeon 6670 för $90 !! ett kort som inte ens hanterar BC2 i konventionella upplösningar.
jo det var väl de värsta synderna de begick i sin artikel.
vad jag vill säga är egentligen att man ska läsa destructoid som man läser aftonbladet , ta inget på allvar.