OBS!! Tänk på att garantin är förbrukad om du gör detta!
Knycker bilder från nån kines o skriver hur jag gjorde när jag bytte hårddisk! Det tog mig ca. 30min i ett lugnt o sansat tempo att byta hd'n.
1. Lossa alla 11skruvar, A-skruvarna måste man lossa gummifötterna för att komma åt och B-skruvarna kommer man åt genom att lätta på hörnen på fötterna bara.
2. Lossa snäppena på den breda flatkabeln, de svarta pluttarna petas bakåt i pilarnas riktning med en liten mejsel för att låsa upp kontakten.
3. På den lilla flatkabel ska den svarta låsbygeln rakt upp, enkelt det också med en liten mejsel. Det sitter en sorts eltejp eller liknande som man lossar lite utan problem för att komma åt.
4. Dags att dela datorn! Jag använde en flatmejsel ca 5mm som jag tejpade spetsen på med eltejp för att inte repa (har inga naglar). Tryck försiktigt in den i främre hörnet och dra i pilarnas riktning, när man känner att det tar emot lite så kan man vrida mejseln lite för att lossa snäppena. När första snäppet släppt går det hur enkelt som helst.
5. Se till att snäppena bak även lossnar!
6. Överdelen kan sedan tas bort men det sitter en dubbelhäftande tejp mitt under tangentbordet som jag rätt enkelt fick loss genom att bända upp tangentbordet från skärmsidan. Alltså in med ett par fingrar under tangentbordet närmast skärmen o tryck uppåt.
7. Lossa 5 skruvar och tejpen från hårddiskhållaren.
8. Lossa de 4 skruvarna som håller hårddisken och lyft på gummit på undersidan för att ta ur och ersätta hårddisken.
Sen är det bara att göra allt i omvänd ordning!
Lycka till!