Permalänk
Medlem

Headset med USB.

Jag letar efter ett headset som har inbyggt ljud, samt använder sig av USB för anslutning till datorn.
Det ska helst vara stora "lurar" så dom täcker öronen.

Ingen speciell prisklass, men runt 500 - 1000 kr skulle vara bra.

Permalänk
Skrivet av Muppenro:

Jag letar efter ett headset som har inbyggt ljud, samt använder sig av USB för anslutning till datorn.
Det ska helst vara stora "lurar" så dom täcker öronen.

Ingen speciell prisklass, men runt 500 - 1000 kr skulle vara bra.

Tänkte faktist skapa en egen tråd med samma innehåll, det jag har lyckats hitta som verkar bra är Siberia V2, Steelsound 5H V2 och Logitech G35.
Detta är alltså gaming hörlurar, eftersom du frågar efter headset antar jag att du ska använda dom som just gaming hörlurar.
Alla tre verkar mest vara anpassade för FPS spel, där fokus ligger i att höra fotstep tydligt (låg frekvens ljud) samt grym positionering av var alla ljud kommer från.

Mest snokat kring dom sistnämnda då siberian verkar köra på vara den "coola". 5HV2an är bekväm på skallen men det verkar som att många är besvikna över saknaden av basen (tydligen saknar bas helt) vilket G35 och Siberia verkar ha.
G35ans nackdel verkar vara stereo, dvs musik osv. ska nog endast användas för spel, helst FPS.

Här har du en tråd där dom tre diskuteras friskt på Sweclockers http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/994641-5h-v2-vs-siberia-v2-vs-g35/

Många verkar vara missnöjda med alla tre på tråden ^^, men filtrerar man allt negativt så verkar det som G35an vinner enligt mig, mest pga. bassen.
Något jag iaf finner väldigt viktigt i ett spel, man ska verkligen känna vibrationerna i öronen om en tank kör förbi eller när folk skjuter vilt.

Även här har du en länk mellan G35, den över 1000 lappen Razer Megalodon och en stereo, Siberia (tror det är v1).
http://xwarm.wordpress.com/2010/04/23/logitech-g35-7-1-surround-vs-razer-megalodon-7-1-showdown-the-results/

I Battlefield Bad Company 2 och Modern Warfare verkar G35 briljera, så är du ute efter gaming hörlurar där 7.1 utnyttjas 100% verkar G35 vara vinnare, under tiden jag skrev det här verkar jag hittat mina iaf, jag tror att spela Battlefield 3 med G35 kommer vara nästan orgasmiskt.

Hoppas jag har lyckats hjälpa dig iaf :), trots saknad av direkt erfarenhet av lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppenro:

Jag letar efter ett headset som har inbyggt ljud, samt använder sig av USB för anslutning till datorn.
Det ska helst vara stora "lurar" så dom täcker öronen.

Ingen speciell prisklass, men runt 500 - 1000 kr skulle vara bra.

Själv kör jag med dessa razor atm, och tycker dem funkar riktigt bra och dem sitter bra och ljudet är riktigt bra för att betalat 500kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=642191

Mvh,
Peter

Visa signatur

Jag är en tunn liten människa.

Permalänk

G35 headset är på rea på komplett. vet inte om den redan är slut men kolla där. isf ligger dom på 700 nu. Extremt prisvärda tycker jag.. och jag betalade nästan 1400 för dom!

Permalänk

Jag kör med Logitech G35 hörlurar nu, har haft dem i ca 5-6 månader och jag är otroligt nöjd med dem. Mycket bra ljud, sitter bra, Röstsaken är väl kanske mer för barn men endå rolig de dära första dagarna man har dem

Mycket prisvärda om komplett har dem på Rea, jag har för mig att inet brukar ha de för ett ganska bra pris också.

Permalänk
Medlem

G35 är riktigt trevliga i spel, anser att de är bra när man lyssnar musik eller kollar film också, jag upplever det så iaf.
Hade 5hv2 innan och kan garantera att g35 är minst dubbelt så bra

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

G35 med förvrängningen igång på Ventrilon är roligt ibland på kvällarna

Permalänk

Älskar mina g35, underbat sköna och bra ljud!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Polaren har G35 och älskar dem. Jag kör Siberia V2 då G35 inte fanns på den tiden jag köpte dem. Siberia får godkänt men tror nog G35 är bättre och eftersom de kostar lika mycket på Inet (sist jag kollade) så känns G35 som ett givet val.
Edit : Glömde skriva att Siberia V2 har emulerat 7.1 men det fungerar sådär tycker jag

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag sitter med razer megalodon (1300:- om jag minns rätt)
Grymt ljud med det inbyggda ljudkortet grym skillnad från det inbyggda på moderkortet! Rekomenderas starkt!

Permalänk

G35 verkar vara lite halvdan kvalité:
http://www.youtube.com/watch?v=KWqy65kR2ww&feature=fvwrel

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Inaktiv

Jag kan bara rekommendera Logitech G35.
Dom är väldigt ömtåliga så du kan inte slänga dom på bordet.

Och filmen som superboss länkade håller jag inte riktigt med om.
Han i videon måste ha fått ett måndags exemplar av lurarna för jag har aldrig haft något problem med mina.

Permalänk
Medlem

Håller med Foniox, har också ett par Razer Megalodon, köpte för 1800 kr på Mediamarkt, helt klart värt pengarna! Lurarna är då i tyg men kan bytas ut mot läder. 7.1 ljudet är otroligt, hör STOR skillnad ifrån bak fram o kanterna rekommenderas starkt!!!

EDIT: tror den är mycket billigare nu!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Verkar inte finnas något klockrent alternativ för ett USB headset. Många är bra men alla verkar också ha brister. Kan man leva med dessa är nog valet lite enklare

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superboss:

Verkar inte finnas något klockrent alternativ för ett USB headset. Många är bra men alla verkar också ha brister. Kan man leva med dessa är nog valet lite enklare

Sant sant.
Men många tillverkare lägger in så mycket features i USB headsets så folk blir lockade att kolla in dom.

Permalänk

Beställde precis ett Logitech Gaming Headset G930. Hoppas på det bästa. Är mest orolig för leveransen då jag beställde ifrån Proshop som är danska..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag köpte Corsair vengance 1500 7.1 USB etc blabla på webhallen idag. Riktigt bra första intryck och dom sitter som en smäck och det är helt amazing ljud i BF3.
Tyvärr verkar jag fått ett måndagsex då det tjuter/brusar/piper konstant i lurarna när man inte hör något annat ljud alternativt kikar på serier/film och det är en tyst frekvens i serien/filmen.
Jag upptäckte även ett annat problem. Det var höj och sänk dosan med muteknapp för mikrofon. Höjknappen glappade och höjde vara vissa gånger. Trycker man lite för nära mitten på den så mutear man ljudet av misstag. Samma gäller för sänkknappen. Dock fungerar det att sänka ljudet 9 av 10 gånger.

Jag tänkte byta mina mot ett par G35 och testa över helgen men även be webhallen att ta hem ett nytt par Corsair 1500 som jag kan få testa också och se om det var fel på mitt första ex.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850