Permalänk
Medlem

det går bra för oss.... hehe

Edit: Det finns alltså ingen gömd windows 7 på hårddisken så man slipper krångla med usb installation på denna om man vill dra in OP på nytt?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

det går bra för oss.... hehe

Edit: Det finns alltså ingen gömd windows 7 på hårddisken så man slipper krångla med usb installation på denna om man vill dra in OP på nytt?

När jag ominstallerade första gången såg jag en dold partition som hette något med "recovery" så antar att det finns ett Asus program du kan starta och köra så den startas. Men då lär du få in alla dumma onödiga program igen.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

var tydligen f9 man skulle ta. kan man installera windows 7 med å ladda ner en version å köra sin kod på baksidan av datorn alltså? Så slipper man allt skit va?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Hej! Jag köpte för ett par dagar sedan denna dator och har nu problem med recovery skivan.. Tänkte att det är väl lika bra att göra den. Startade AI Recovery Burner och tryckte på "starta" och ingenting hände.. Satt där i ca 10 minuter utan att någonting hände. Min externa DVD-läsare gjorde inte ett ljud ifrån sig o.s.v. Så jag avbröt och stängde programmet och upptäckte kort därefter att Recovery-partitionen har kommit upp i "den här datorn". Jag kommer åt alla filer i partitionen men nu när jag försöker bränna skivan på nytt så säger programmet bara att partitionen inte existerar och försöker jag installera om genom att starta om datorn och trycka på f9 så finns inte alternativet att installera windows, utan bara att starta det. Är det någon som känner sig bekant med detta problem? Eller är det bäst att ladda ner windows på nytt och installera det? Vart i sådana fall laddar man ner det?

Många frågor, men det var ett tag sen jag köpte en dator så det här med att de levereras utan recovery-skivor är lite nytt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dextan:

Första bluescreen efter 12 timmar med Corsair Force GT. Hände när jag kom ur viloläge.

Sandforce 2000-buggen/problemet?

Permalänk
Medlem

Köpte datorn för 2-3 dagar sen och har nu två problem.

Jag har kört windows update, intel drivern, nvidia driver samt atk drivern (fn snabbknappar). Ska snart köra realtek och synaptics drivar. Det är förövrigt 002 versionen jag har om det nu spelar någon roll...

Iallfall, det största problemet jag har är att utforskaren slutar att fungera och startar om sedan, vet att någon annan också skrev om detta problem och att de löste det genom att avinstallera winamp men jag har inte ens winamp installerad, någon som vet hur jag löser detta?

Mitt andra problem är när jag ska spela HoN. Tidigare i tråden är det någon som säger att det rullar på bra men för mig så funkar det felfritt endast i practice game läget. När jag väl ska köra matchmaking så hackar det som fan och det är ej spelbart, hur löser man detta?

Tack på förhand!
/RNT

Permalänk
Inaktiv

Hej, öppnade nyss datorn för första gången, och startade Minecraft, och det laggar, går inte ens att köra nästan, hur vet jag vilket grafikkort som används osv, vad ska ja göra?

RNT, jag stötte också på utforskar problemet, och jag har inte ens installerat nya program på datorn ens.

Permalänk
Medlem

Utforskarproblemet e fan skumt... Jag har dragit om win 7 igen så nu får vi se om d dyker upp igen...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Janne1:

Utforskarproblemet e fan skumt... Jag har dragit om win 7 igen så nu får vi se om d dyker upp igen...

Jag vill också instalera om datorn, men hur får man tag på windows 7 premium lagligt? dvs så man kan ladda ner detta, eller hur gör man?

Vet du varför minecraft laggar? jag tror att datorn inte använder grafikkortet, hur ser man detta?

Permalänk

Ni kan väl tvinga datorn att köra 520 i nvidias kontrollpanel!

Permalänk

Ni som har problem med utforskaren kan väl testa att bocka ur allt som inte har med Microsoft att göra under msconfig/tjänster och sedan starta dem en efter en tills ni hittar boven!

Permalänk

Här kan man hämta Win 7 64-bit svenska direkt från Microsoft.

Kör det här för att ta bort ei.cfg från iso-filen och möjliggör att välja mellan de olika versionerna...home premium, ultimate. Man måste givetvis ha en giltig nyckel och det har vi ju för Home premium.

Ladda hem programmet från den här sidan för att lägga iso-filen på USB.

Har inte kört det här själv men det ska fungera bra och vara helt lagligt. Enligt Microsofts EULA för Windows 7 är det tillåtet att editera och därmed radera ei.cfg

Skulle någon moderator ha något emot det här så ta en titt på den här tråden eller den här.

Som sagt...har inte kört det här själv så tar inget ansvar för att det funkar!

Permalänk

Mina syn på datorn så här långt!

Tycker att byggkvaliteten är bra, håller inte med om att skärmen/plasten runt känns som papper. Visst böjer sig skärmen om man böjer på den men jag väntar mig inget annat heller på något så tunt (ni som ska ha en dator för att styrketräna fingrarna på skärmen bör avstå). Känns tryggt att bära datorn öppen med en hand i ena hörnet (dotter på andra armen), ingen tendens till knak eller liknande i chassit.

Jag kör inte mycket tunga program/spel eller har iaf inte gjort det ännu så den är inte hårdtestad här!

Kör SSD i min och har än inte haft någon blåskärm än, jag valde en Intel och den äldre 320-serien.

Wlan-kortet som sitter i stödjer inte N-standard över 5Ghz så det blev jag "tvungen" att byta.

Skärmen är en tråkig detalj....blir nog att byta den mot en matt! Tangentbordet riskerar nog också att bli utbytt mot ett bakgrundsbelyst!

Permalänk
Medlem

var hittar du ett bakgrundsbelyst tangentbord?

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Asus har men det krävs lite meck att få fart på det eftersom det inte är menat till u36!

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som kommit på varför utforskar flippar ur? Är sjukt irriterande och har inte riktigt koll på vad jag ska göra i tjänster :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RNT:

Fortfarande ingen som kommit på varför utforskar flippar ur? Är sjukt irriterande och har inte riktigt koll på vad jag ska göra i tjänster :/

finns skitmycke info när man googlar men inget som funkade för mig så jag installerade om windows idag... Får se hur länge det håller sig... haha

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

finns skitmycke info när man googlar men inget som funkade för mig så jag installerade om windows idag... Får se hur länge det håller sig... haha

Mm kollade upp ganska mycket jag med men har verkligen ingen lust att installera om windows eftersom jag precis har installerat/avinstallerat det jag behöver osv osv...

Om någon kommer på varför den gör som den gör så vore det grymt om ni kunde säga till hur!

Permalänk
Inaktiv

Jag ska istället försöka återställa datorn till fabriksinställningarna, dvs så som datorn var när man köpte den, och se om det kanske fixar sig osv. Kan ni tala om för mig vilket alternativ jag ska välja eftersom det finns 3 alternativ.

1. Recover windows to first partition only:
this option deletes only the first partitions from your hard disk drive and creates a new system partition as drive "c"

2. Recover windows to entire HD:
this option deletes all partitions from your hard disk drive and creates a new partition as drive "C"

3.de alternativet vet jag redan vad den gör, och jag antar att de använde de 3.de alternativet från början på alla 750gb modellerna. Om jag vill radera ALLT innehåll på båda mina diskar, dvs "C" och "D", och göra en ren installation av windows på "c", ska jag då välja alternativ 2, eftersom jag förstod inte när det stod "recover windows to entire HD".

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Sandforce 2000-buggen/problemet?

Mycket möjligt!

Ger det en till bluescreen innan jag installerar firmware 1.3 för SSD:n.

EDIT: Får det varje gång jag går från sleep. Någon som vet fall 1.3 firmware:n hjälper emot detta?
Tråd på corsair form: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=95875

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Hej!

Ni som har öppnat datorn, vilka verktyg använde ni och vart kan man finna dom? Tänkte om det kanske var något sånt här man behöver:
https://www.24.se/mobilskal-oppnare-p-2050.aspx

Visa signatur

Core i5 750 // GA-P55M-UD2 // XFX 5770 1 GB // ocz vertex 2 // 4 gb 1600mhz // 2 TB hdd // Fractal design r2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingel:

Hej!

Ni som har öppnat datorn, vilka verktyg använde ni och vart kan man finna dom? Tänkte om det kanske var något sånt här man behöver:
https://www.24.se/mobilskal-oppnare-p-2050.aspx

Jag använde en sån, men plasten i kanten på verktygen gick sönder.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

Jag undrar bara om någon vet om den silvriga modellen som visas på bilder på Asus hemsida kommer släppas i Sverige, eller om den redan finns hos någon återförsäljare?
Har kollat runt på prisjakt men endast hittat den svarta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej alla! Jag har gjort en clean installation men ska nu skaffa mig Office och undrar om jag kan använda en OEM-version eller har jag försummat den möjligheten i och med min formatering? Måste jag nu köpa en ny retail-version?

Permalänk

Här kanske! http://office.microsoft.com/sv-se/buy/anvanda-produktnyckelko...

Du har alltså redan en produktnyckel!

Permalänk
Skrivet av Dextan:

Jag använde en sån, men plasten i kanten på verktygen gick sönder.

Hur gjorde du då? Tryckte du in den fram i hörnet och drog den i sidled eller använde du den att bända med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av William.brunzell:

Jag undrar bara om någon vet om den silvriga modellen som visas på bilder på Asus hemsida kommer släppas i Sverige, eller om den redan finns hos någon återförsäljare?
Har kollat runt på prisjakt men endast hittat den svarta.

Skickades från m.sweclockers.com

asus.david har tidigare skrivit i tråden att det bara är den svarta som är aktuell för Sverige.

Skrivet av Einar87:

Hej alla! Jag har gjort en clean installation men ska nu skaffa mig Office och undrar om jag kan använda en OEM-version eller har jag försummat den möjligheten i och med min formatering? Måste jag nu köpa en ny retail-version?

Står på diverse ställen att en OEM-kod funkar med http://office.microsoft.com/sv-se/try

Permalänk
Inaktiv

Uppskattar om någon kunde besvara min fråga som ligger några rader upp.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Hur gjorde du då? Tryckte du in den fram i hörnet och drog den i sidled eller använde du den att bända med?

Jag öppnade först med naglarna så jag fick in den, sen rörde jag i sidled och då gick den tunna plasten på spetsen av.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Jag ska istället försöka återställa datorn till fabriksinställningarna, dvs så som datorn var när man köpte den, och se om det kanske fixar sig osv. Kan ni tala om för mig vilket alternativ jag ska välja eftersom det finns 3 alternativ.

1. Recover windows to first partition only:
this option deletes only the first partitions from your hard disk drive and creates a new system partition as drive "c"

2. Recover windows to entire HD:
this option deletes all partitions from your hard disk drive and creates a new partition as drive "C"

3.de alternativet vet jag redan vad den gör, och jag antar att de använde de 3.de alternativet från början på alla 750gb modellerna. Om jag vill radera ALLT innehåll på båda mina diskar, dvs "C" och "D", och göra en ren installation av windows på "c", ska jag då välja alternativ 2, eftersom jag förstod inte när det stod "recover windows to entire HD".

tacksam för svar.

Om du vill ha kvar allt innehåll så hade jag ju valt Option 1, men annars så kör på 2an för att göra den precis som när du fick den.

Visa signatur

CCNP R&S