Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Jag bara körde på. Har du kommit till biten där man kan välja att avinstallera allt gammalt först? Den bockade jag ur, annars var det bara next genom allt.

Nä den stannade när den kontrollerade vad jag hade (efter den packa upp nått)

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Permalänk
Medlem

funka inte det heller. Kommer lika långt som förra gången. Till testar systemet så sen säger den nej tack... haha

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Permalänk
Medlem

en hård nöt å knäcka... testat både english och den där all languages versionen

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Jag körde intel drivaren och sen all language från nvidia, det var ifs på en ren installation.

Avinstallera båda korten i enhetshanteraren o starta om...kanske löser det

Permalänk
Inaktiv

Blev till slut en 060 från Alina, känns verkligen skönt att slippa tänka på detta mer, orkade inte längre så det fick bli denna.
Måste även ge en 10:a till Alina, som svarar väldigt snabbt på mail samt att min order skickades 1 timma efter beställningen.

Känner mig redan som en i gänget nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Jag körde intel drivaren och sen all language från nvidia, det var ifs på en ren installation.

Avinstallera båda korten i enhetshanteraren o starta om...kanske löser det

Jag har inte installerat om min. Windows update slängde in ny Intel-drivare, och installerade drivaren från nvidia som jag länkade till innan, funkade som sagt var direkt då med.

Permalänk
Medlem

på min startar utforskaren om nåra ggr.... Vad göra?

Edit: Winamp var boven... efter ominstallation funkar allt nu...

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Vad har du hunnit installera?

edit: ajfan...missade din edit

Permalänk
Medlem

Igår var jag på Webhallen och kände på U36JC som ska vara föregångaren till U36SD och jag säger bara fyfan vad plastig den var... kände på ramen runt skärmen där bla frontkameran siter, riktigt svajjigt kändes nästan som papper som höll på att gå sönder, den var inte robust någonstans. Och ett stort jäkla minus för glare blir garanterat ingen glareskärm efter att sett den där.

Frågan är om U36SD har samma kassa plastiga konstruktion?.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Recovery partition

Funderar på att installera en ren installation av win 7.

Men jag vill gärna göra en back up av recovery partitionen till en extern hårdisk men jag hittar inte filerna.
På min mammas ny asus 15" låg det tre imgfiler väl synliga som man bara kunde koppiera.

Eller ska man låta den gömda partitionen vara kvar och bara trycka på F9 vid uppstart om man vill göra en orginalinstallation någon gång i framtiden?

Känns onödigt att recoveryn ska ligga och ta upp massa plats.

En annan sak också, är det någon mer som har problem med att utforskaren kraschar hela tiden?

edit
Permalänk
Skrivet av RoleX:

Igår var jag på Webhallen och kände på U36JC som ska vara föregångaren till U36SD och jag säger bara fyfan vad plastig den var... kände på ramen runt skärmen där bla frontkameran siter, riktigt svajjigt kändes nästan som papper som höll på att gå sönder, den var inte robust någonstans. Och ett stort jäkla minus för glare blir garanterat ingen glareskärm efter att sett den där.

Frågan är om U36SD har samma kassa plastiga konstruktion?.

Akta dig.
Sa själv att jag tyckte U36JC kändes plastig och billig, blev direkt påhoppad av en U36 fanboy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mel0dy:

Akta dig.
Sa själv att jag tyckte U36JC kändes plastig och billig, blev direkt påhoppad av en U36 fanboy...

Blir riktigt irriterad på sånt där, folk spenderar stora pengar (7-9k) och då hoppas jag att alla skriver vad för defekter maskinen kan ha så man är medveten om vad man köper.

Skulle jag köpt en u36JC idag utan att varit och känt på den skulle jag känna mig rejält besviken och lurad, en dator för det priset borde ha mer kvalite och inte vara så svajigt.

Fanboys släng er i väggen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Blir riktigt irriterad på sånt där, folk spenderar stora pengar (7-9k) och då hoppas jag att alla skriver vad för defekter maskinen kan ha så man är medveten om vad man köper.

Skulle jag köpt en u36JC idag utan att varit och känt på den skulle jag känna mig rejält besviken och lurad, en dator för det priset borde ha mer kvalite och inte vara så svajigt.

Fanboys släng er i väggen.

Haha å du har Iphone va?

Nån som om det går att bara köra 520M o skippa intels?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Blir riktigt irriterad på sånt där, folk spenderar stora pengar (7-9k) och då hoppas jag att alla skriver vad för defekter maskinen kan ha så man är medveten om vad man köper.

Skulle jag köpt en u36JC idag utan att varit och känt på den skulle jag känna mig rejält besviken och lurad, en dator för det priset borde ha mer kvalite och inte vara så svajigt.

Fanboys släng er i väggen.

Blind fanboyism blir man galen på och kommer huvudsakligen från osäkra 15-åringar som behöver rättfärdiga sitt köp. Med det sagt... Jag kände först på en U36JC och tyckte att den var plastig (och fick tillhörande påhopp) men efter att ha känt på den lite mer tycker jag att den inte är så illa. Visst, skärmen är inte så bra, men själva chassit känns stabilt, mycker mer än många andra datorer i samma klass.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Inaktiv

Men är JC modellen och SD modellen gjord av samma matrial, kan någon bekräfta det som RoleX säger, för om det nu är sant så tycker man att det är något man borde ha sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Men är JC modellen och SD modellen gjord av samma matrial, kan någon bekräfta det som RoleX säger, för om det nu är sant så tycker man att det är något man borde ha sagt.

Ja, det är samma dator men med olika komponenter under skalet.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JoBBi:

Ja, det är samma dator men med olika komponenter under skalet.

Har du känt på SD modellen? Känns inte särskilt bra att höra sådana saker när jag beställde min igår som troligtvis kommer fram idag:S

Kan någon annan yttra sig om detta, ni som har SD modellerna. uppskattar då även att ni är ärliga.

Permalänk
Medlem

Fick min Force GT 120GB SSD nu av Alina samt 2 godispåsar så hoppas bytet kommer gå smärtfritt

Edit: Allt gick bra + Windows flyter på så mycket snabbare.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Har du känt på SD modellen? Känns inte särskilt bra att höra sådana saker när jag beställde min igår som troligtvis kommer fram idag:S

Kan någon annan yttra sig om detta, ni som har SD modellerna. uppskattar då även att ni är ärliga.

äsch...överdriver ju.. Min e fan kanon förutom att de satt fläkten där man håller handen så det blåser när man surfar med den i knät hehe

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Har du känt på SD modellen? Känns inte särskilt bra att höra sådana saker när jag beställde min igår som troligtvis kommer fram idag:S

Kan någon annan yttra sig om detta, ni som har SD modellerna. uppskattar då även att ni är ärliga.

Jag tycker att min SD känns stabil, skulle vara skärmen som är lite svajig, men den är ju så tunn. Och plastig? Nja, man hör att den är gjord av plast när man knackar på den men den har någon AL-MG beläggning så jag tycker den känns skön, lite mac book pro-känsla på ytan tycker jag.

Permalänk
Medlem

va??? Jag fick fan inge godis! haha

Edit: Har mejlat in ett klagomål... haha

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

va??? Jag fick fan inge godis! haha

Edit: Har mejlat in ett klagomål... haha

nam nam

Använde den där gröna verktyget för att öppna datorn, men plasten längst ner gick av. Men det var bra sålänge det varade.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Inaktiv

En fråga,

Har jag rätt till att öppna min dator och testa allt osv och sedan rätt till att ångra mig? Köpte den hos Alina, och har ännu inte hämtat ut mitt paket. Eftersom jag läste under deras villkor om man hade startat datorn så gäller inte detta, stämmer det?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

En fråga,

Har jag rätt till att öppna min dator och testa allt osv och sedan rätt till att ångra mig? Köpte den hos Alina, och har ännu inte hämtat ut mitt paket. Eftersom jag läste under deras villkor om man hade startat datorn så gäller inte detta, stämmer det?

Tack

ja, är ganska säker på att det räknas som att man bryter en mjukvaruförsegling och då gäller inte ångerrätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Har du känt på SD modellen? Känns inte särskilt bra att höra sådana saker när jag beställde min igår som troligtvis kommer fram idag:S

Kan någon annan yttra sig om detta, ni som har SD modellerna. uppskattar då även att ni är ärliga.

Nej, det har jag inte. Jag har känt på JC och jag vet ingen stabilare dator i den prisklassen.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att U36sd är en bra kompromiss mellan pris, prestanda och byggkvalitet.

Byggkvaliten är enligt mig betydligt bättre än tex Acer 3830 men det finns en del missar. På mitt exemplar var minnesluckan var inte fastskruvad ordentligt och skruven felgängad och jag har en liten glipa mellan bottendelen och överdelen ovanför kortläsaren. Bottendelen är dock väldigt vridstyv och känns solid. Tangentbordet är klart bättre än medel och flexar inte överhuvudtaget vilket är viktigt för mig. Skärmen svajar dock en del som nämdes tidigare vilket troligen beror på gångjärnen men i övrigt känns den ändå hyffsat robust tycker jag. Den klart plastigaste detaljen på datorn är listen på insidan runt skärmen, förstår inte varför Asus inte valde ett bättre material här men i övrigt gillar jag ytmaterialet. Totalt måste det dock sägas att byggkvaliten är ganska bra.

Skärmen är i samma klass som övriga datorer i denna prisklass dvs egentligen inte särskillt bra.

Själv köpte jag 002:an och är hyffsat nöjd hittills. Förutom de missar i byggkvaliteten ovan stör jag mig även på att tvåfingerskrollen fungerar dåligt. På plussidan finns vikten, prestandan och batteritiden.

För övrigt är det någon som vet om express gate går att få igång?

Visa signatur

Dell Latitude 7280
IPad Pro 11
IPhone XS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Vad har du hunnit installera?

edit: ajfan...missade din edit

Tydligen ropade jag hej för tidigt... Nu e samma problem framme igen...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Första bluescreen efter 12 timmar med Corsair Force GT. Hände när jag kom ur viloläge.

Visa signatur

CCNP R&S