Behöver lite expert hjälp med en Macbook air 13 tum:

Permalänk
Avstängd

Behöver lite expert hjälp med en Macbook air 13 tum:

Hejsan!

skall köpa en Macbook Air 13 tums, men vill veta säkert om det går att koppla den till min hd tv för att streama film m.m. kan nån expert på sånthär visa vilka kablar jag behöver? här är all tillbehör till äpplen:

http://store.apple.com/se/configure/MC966S/A?select=select&pr...

finns kablarna där?

har en fråga till, när jag har kopplat in en Promise Pegasus RAID-system till laptoppen med en thunderbolt-kabel ser jag då alla hårddiskar med laptoppen?
och kan jag se filerna som finns i externa lagringen t.ex filmer direkt från Promise Pegasus RAID-systemet elr måste jag föra över filerna till laptoppen innan jag kan se filmerna?

en sista fråga, 256 GB flashlagring1 är det som en snabb ssd hårddisk elr är det en vanlig hårddisk?

tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt. Går det ens? Den har varken HDMI eller VGA. Står bara att den har någon "Thunderbolt mini port" något.
Så vet inte om det finns någon smart sladd för det.

Gjorde mer research och såg att de säljer "Mini DisplayPort till VGA-adapter " "Mini DisplayPort till DVI-adapter " på det sättet så
kan du iallafall koppla in det till en dataskärm.

Permalänk
Avstängd

skall jag då bara köpa en Mini DisplayPort till VGA-adapter och koppla den till min receiver:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=578622 då får jag bild och ljud till tvn via laptoppen?

tack.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det där fungerar faktiskt :/. Dvi+vga för väl bara över bilden? men inget ljud.
vet inte om man får koppla en högtalar sladd från datorn också?

Permalänk
Avstängd

alright, tackar adfi för ditt försök, någon som vet lite mer exakt hur det funkar?

Permalänk
Avstängd

256 GB flashlagring1 är det som en snabb ssd hårddisk elr är det en vanlig hårddisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asia2selva:

alright, tackar adfi för ditt försök, någon som vet lite mer exakt hur det funkar?

Displayport -> DVI ger dig bild, för ljud över samma kabel krävs HDMI vilket jag inte tror att air.en har.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

aj aj aj, går det på nått sätt fixa en adapter för airen så den får hdmi? eller är en högtalar sladd det enda som ger ljud då?

har Imac eller macbook pro hdmi då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asia2selva:

aj aj aj, går det på nått sätt fixa en adapter för airen så den får hdmi? eller är en högtalar sladd det enda som ger ljud då?

har Imac eller macbook pro hdmi då?

Du kan få en hdmi kontakt i andra änden men det kommer fortfarande inte att ge dig ljud.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

finns det nån expert här som kan säga om det på nått sätt går att få ljud till min hemmabio via MacBook Airen?

Permalänk
Medlem

Har själv en MBA 13", dock 2010 modellen. Men alla MBP och MBA från och med sommaren 2010 ska stödja ljud ut via mini-DP till HDMI adapter. DOCK så dubbelkolla att adaptern i sig stödjer ljud ut!

Finns billiga att få tag på via Ebay.
Bara välja och vraka!
http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_ItemCondition=11&rt=nc&LH_T...

Permalänk
Avstängd

härligt, tack så hjärtligt!