Permalänk
Medlem

Funkar sommardatorn fortfarande?

Hallå!

Måste köpa ny dator eftersom den gamla brunnit upp. Funderade på Sweclockers sommardator men undrar om jag ska hålla ut och vänta till något bättre i höst? Min budget är 10k inkl skärm helst så vad är rimligt att få för dom pengarna? Jag tänkte använda datorn till surf och spel och vill inte bygga själv.

Dessutom: finns något chassi som gör det svårare för små små människor (barn) att förstöra sakerna? Tacksam för tips och idéer.

Permalänk
Medlem

Undrar även jag om datorn fortfarande känns fräsch. Finns det något man bör byta ut eller uppgradera?

Ytterligare en fråga: Är datorn tyst?

Och ytterligare en: Var kan jag läsa om hur man överklockar?

Permalänk
Skrivet av magge1:

Hallå!

Måste köpa ny dator eftersom den gamla brunnit upp. Funderade på Sweclockers sommardator men undrar om jag ska hålla ut och vänta till något bättre i höst? Min budget är 10k inkl skärm helst så vad är rimligt att få för dom pengarna? Jag tänkte använda datorn till surf och spel och vill inte bygga själv.

Dessutom: finns något chassi som gör det svårare för små små människor (barn) att förstöra sakerna? Tacksam för tips och idéer.

Nu beror det på hur du vill ha datorn, om den ska vara t.ex tyst, ha uppgraderingsmöjligheter osv.

Jag fokuserade på att få en bra dator till de ändamålen du vill använda den till. dock osäker på nu då om du ska ha os, kunna uppgradera med SLI/CF eller inte.

Iaf, mitt förslag är då http://www.inet.se/kundvagn/visa/833071/2011-09-06 jag försökte få den så tyst som möjligt och ha så mycket uppgraderingsmöjligheter om så önskas. Chassit (tror) jag är rätt stryktåligt mot småbarn men jag vet inte. någon annan får bekräfta det då jag har ingen erfarenhet av det chassit.

Lämna gärna lite mer specifikationer om hur du vill ha datorn och vad som ska ingå

Mvh

Permalänk
Medlem

Bump:

Medlem

Registrerad: sep 2011

Undrar även jag om datorn fortfarande känns fräsch. Finns det något man bör byta ut eller uppgradera?

Ytterligare en fråga: Är datorn tyst?

Och ytterligare en: Var kan jag läsa om hur man överklockar?