Nvidia Geforce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge1994:

Är detta kort allmänt bättre än gtx 480 iaf man skippar videominnet?

Om du kikar på specifikationerna som ligger i en av de första sidorna av testet så kan du e att endast minnesmängd och buss är underlägsna GTX 480, resten är likgiltigt eller bättre.

Men läs hela recensionen så får du reda på hur mycket bättre kortet är.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

hur kan 580 dra mindre ström än 570 i furmark? Nu blev jag förvirrad :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

hur kan 580 dra mindre ström än 570 i furmark? Nu blev jag förvirrad :S

Det troliga är väl att det är med drivrutinerna som klockar ner kortet när furmark körs på datorn..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Beställde ett gtx570 idag för 2995kr från komplett! Tror inte sli eller crossfire är så intresant för många. kört sli en gång och aldrig mer. Hade bra fps i vissa spel och andra gick knappt att spela väldigt irriterande. Så jag köper alltid ett ganska fett singel kort och byter runt vartannat år eller så.

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Skrivet av GanX:

Beställde ett gtx570 idag för 2995kr från komplett! Tror inte sli eller crossfire är så intresant för många. kört sli en gång och aldrig mer. Hade bra fps i vissa spel och andra gick knappt att spela väldigt irriterande. Så jag köper alltid ett ganska fett singel kort och byter runt vartannat år eller så.

Hur höga inställningar kan du köra på i de spel du spelar och i vilken upplösning? Och en andra fråga, varför aldrig mer SLI?