Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vem säljer helgjutna akvarier?

Lägger tråden här eftersom jag fann det lämpligast.

Har tidigare presenterat mitt akvariebygge under "Modifikationer och egna konstruktioner" men har dessvärre drabbats av problem . Tyvärr har det lilla akvarium efter endast ett par veckors tid drabbats av läckage. Vette katten varför det läcker men jag har blivit tvungen att lägga ner projektet. Innan jag skrotar det helt så tänkte jag höra efter om ni vet någon svensk firma som tillverkar/säljer helgjutna akvarium. Googlade lite snabbt och hittade en del länkar till trådar i andra forum men tyvärr fungerade inte länkarna i dem. Söker alltså helgjutna akvarier (akrylglas?) utan fogar. Har ingen jättebudget för detta men mitt akvarium är heller inte stort ca 33X16X32 (LXBXH).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jefflar vad dyrt.
Jag som sålde mitt icke-helgjutna 110l akvarie inkl. extra allt och fisk för bara 500 här om dan

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, det var väldigt dyrt. Skulle i och för sig kunna reparera mitt nuvarande men det finns ju inga garantier för att det inte börjar läcka igen. Det är därför jag vill ha ett helgjutet. Det har ju inga skarvar.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Försök laga det själv med badrumssilikon?
Det är ju inte direkt så att du har några fiskar att ta hänsyn till?

Edit: Tar tillbaka det jag skrev, jag tror jag har fattat bak o fram?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Kolla med www.mfksweden.se kring den här frågan, dom är experter på sådant.
Lycka till!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentHarmonic:

Kolla med www.mfksweden.se kring den här frågan, dom är experter på sådant.
Lycka till!

Tack för tipset. Har blivit medlem nu och redan fått ett par svar. Ska fylla akvariet på säker plats och se om det läcker vidare.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone