Xbox Live kommer till Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Xbox Live kommer till Windows 8

Microsoft planerar att öppna Xbox Live för kommande Windows 8 och skapa en gemensam tjänst för alltifrån spel till musik, film och tv-serier.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande! =D

Permalänk

kanske inte så dum ide

Permalänk

Så... Det ska bli ännu svårare att spela spel man äger, eller tar dem och ersätter games for windows med det här?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Inget oväntat men knappast orsak till att uppgradera. Spotify mm räcker bra. Det kommer fm bli skrik om microsoft monopol från andra tillverkare, men i detta fallet vem bryr sig.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Jag hoppas detta innebär att man då även kommer kunna spela XBOX spel på datorn...fyfan vad trevligt säger jag!

Permalänk
Medlem

Så detta innebär att man kommer få betala 100 kr i månaden (eller vad det är) för en XBL Gamertag för att få spela spel (online)?! mm tack så mkt isf.

Permalänk
Medlem

Steam, Origin och nu Xbox Live. Stängda, 'alltid-på' DRM-lösningar verkar vara framtiden, och vid sidan om har vi pirater som slipper allt sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Så... Det ska bli ännu svårare att spela spel man äger, eller tar dem och ersätter games for windows med det här?

Antagligen, GFW har t.ex. redan flyttat till XBox-sajten sen ett antal månader bakåt.
http://marketplace.xbox.com/en-US/PC

Permalänk
Medlem

Fixa så man kan leka med gråtande konsoll spelare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Äntligen en beprövad fungerande spel-tjänst inbyggd i windows, det här kan bli riktigt jäkla bra!

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

Cross-platform gaming? Innebär detta att en spelare som kör ett spel på PC kan möta någon som kör samma på XBOX360? Intressant hur som helst.

Permalänk
Medlem

Nej tack!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Det är bara bra. Då slipper jag som PC gamer att slippa pressen om att köpa xbox360.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

usch blä fy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Så... Det ska bli ännu svårare att spela spel man äger, eller tar dem och ersätter games for windows med det här?

Det hoppas jag verkligen. Då finns det ju iaf en poäng med "games for windows" istället för att det som nu bara kräver en jävla massa extra inloggningar i onödan.

Får man alla Win spel på Xbox och tvärt om samt att det är gratis på PC så har jag egentligen inget emot systemet.

Permalänk
Medlem

Intressant, väldigt intressant.

Permalänk

NEeeej! Det räcker fint med Steam serru! Att jag måste skaffa origin bara för att jag vill spela BF3 är nog så irriterande också..

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Nu börjar Windows förstå att de som använder deras OS är överklockare och spel/hårdvaruentusiaster.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Yes om det betyder att jag kan spela xbox exclusives som halo på pc utan en xbox som låter som fan:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

How about... no.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Nu börjar Windows förstå att de som använder deras OS är överklockare och spel/hårdvaruentusiaster.

Vi är nog en ganska liten procent utav användarna. Att de för samman xbox och windows och windows phone är riktigt bra tycker jag.

(och du skulle nog skrivit microsoft)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kanon, gillar verkligen hur man tänkt kring Windows 8, ser verkligen fram emot det!

Permalänk

Låt mig tänka. Jag köper en 15k speldator. Sen installerar jag ett program som gör att datorn beter sig som en 3k konsol. För att kunna spela i sämre upplösning mm. HMM, "What a bright ide". Det värsta är att det kommer att hända. Än är inte den siste idioten född.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

att trycka in xbox live i windows 8 kan vara ett dåligt steg av microsoft (säger bara IE lawsuit och windows media player) men vi vet ju inte än vad tjänesten kommer innehålla, om dom säljer spel så kan valve anmäla dom för ojämn fördel för xbox live jämnfört med steam.

jag ser att ett krig kommer att utbryta så snart digital distrubution är större än vanglia butiker, och det kommer vara samma löjliga argument som på console sidan med exclusive spel osv. (vi har redan börjat se det på steam med bastion och TF2 hats. origin med SWTOR)

Permalänk
Medlem

Det vore trevligt om man kunde använda sitt dator headset och VOIP via XBL. Och chatta med kompisarna där igenom.

Men cross-plattforming spelande? NEJ! Dra ner datorspelarna att hålla samma nivå som Xboxet. Tänk er BF3 tex, 64 spelare? Näe det går inte för det pallar inte Xboxen av, så det blir 16 spelare istället. MENINGSLÖST

Mer DRM-dynga som gör spel näst intill omöjliga att spela. Och som någon sa, avgift för att kunna spela vissa spel online?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vi är nog en ganska liten procent utav användarna. Att de för samman xbox och windows och windows phone är riktigt bra tycker jag.

(och du skulle nog skrivit microsoft)

Menade microsofts del som utvecklar windows hehe.

Det jag menar är att dom börjar utnyttja fördelarana med sitt OS jämfört med konkurrenten och det gillas :).

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Allting på ett ställe? Ja tack. Spotify är visserligen bra men jag ser inget negativt med detta, iallafall inte hur det låter. Men det är klart man måste se det i praktiken först innan man kan ge ett fullvärdigt svar, men visst låter det bra.

Det låter intressant.. ni som bara säger "nej tack" utan vidare bör tänka efter lite extra på hur det kan bli.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Inaktiv

Låter som en intressant och bra idé. Enda negativa är om vi måste börja betala xbox live på datorn. Men man måste väll kunna köra spelen på datorn utan xbox live och bara köra mot andra pc spelare? Eller ska all internet gå genom xbox live?

Permalänk
Medlem

Om detta innebär att Steam får mer konkurrens så är det riktigt bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!