Xbox Live kommer till Windows 8

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Xbox Live kommer till Windows 8

Microsoft planerar att öppna Xbox Live för kommande Windows 8 och skapa en gemensam tjänst för alltifrån spel till musik, film och tv-serier.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma, Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Spännande! =D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Övertorneå
Registrerad
Jan 2011

kanske inte så dum ide

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Nov 2010

Så... Det ska bli ännu svårare att spela spel man äger, eller tar dem och ersätter games for windows med det här?

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Okt 2010

Inget oväntat men knappast orsak till att uppgradera. Spotify mm räcker bra. Det kommer fm bli skrik om microsoft monopol från andra tillverkare, men i detta fallet vem bryr sig.

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2007

Jag hoppas detta innebär att man då även kommer kunna spela XBOX spel på datorn...fyfan vad trevligt säger jag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011

Så detta innebär att man kommer få betala 100 kr i månaden (eller vad det är) för en XBL Gamertag för att få spela spel (online)?! mm tack så mkt isf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Dec 2007

Steam, Origin och nu Xbox Live. Stängda, 'alltid-på' DRM-lösningar verkar vara framtiden, och vid sidan om har vi pirater som slipper allt sånt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Fritjof92:

Så... Det ska bli ännu svårare att spela spel man äger, eller tar dem och ersätter games for windows med det här?

Antagligen, GFW har t.ex. redan flyttat till XBox-sajten sen ett antal månader bakåt.
http://marketplace.xbox.com/en-US/PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Fixa så man kan leka med gråtande konsoll spelare

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Äntligen en beprövad fungerande spel-tjänst inbyggd i windows, det här kan bli riktigt jäkla bra!

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Cross-platform gaming? Innebär detta att en spelare som kör ett spel på PC kan möta någon som kör samma på XBOX360? Intressant hur som helst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Nej tack!

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Det är bara bra. Då slipper jag som PC gamer att slippa pressen om att köpa xbox360.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

usch blä fy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Fritjof92:

Det hoppas jag verkligen. Då finns det ju iaf en poäng med "games for windows" istället för att det som nu bara kräver en jävla massa extra inloggningar i onödan.

Får man alla Win spel på Xbox och tvärt om samt att det är gratis på PC så har jag egentligen inget emot systemet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Intressant, väldigt intressant.

BenQ XL2411T (LightBoost) & BenQ G2420HDBE | Sennheiser PC360 G4ME | Razer Deathadder Respawn | Steelseries QcK Heavy | CM Storm Quickfire Rapid Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jan 2009

NEeeej! Det räcker fint med Steam serru! Att jag måste skaffa origin bara för att jag vill spela BF3 är nog så irriterande också..

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Nu börjar Windows förstå att de som använder deras OS är överklockare och spel/hårdvaruentusiaster.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 860 Evo 1TB| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Dec 2010

Yes om det betyder att jag kan spela xbox exclusives som halo på pc utan en xbox som låter som fan:)

Röda knappar på nätaggregat kan leda till explosioner chock och tinnitus.
Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staffanstorp
Registrerad
Feb 2005

How about... no.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Devil May Cry:

Nu börjar Windows förstå att de som använder deras OS är överklockare och spel/hårdvaruentusiaster.

Vi är nog en ganska liten procent utav användarna. Att de för samman xbox och windows och windows phone är riktigt bra tycker jag.

(och du skulle nog skrivit microsoft)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Kanon, gillar verkligen hur man tänkt kring Windows 8, ser verkligen fram emot det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Okt 2010

Låt mig tänka. Jag köper en 15k speldator. Sen installerar jag ett program som gör att datorn beter sig som en 3k konsol. För att kunna spela i sämre upplösning mm. HMM, "What a bright ide". Det värsta är att det kommer att hända. Än är inte den siste idioten född.

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Aug 2010

att trycka in xbox live i windows 8 kan vara ett dåligt steg av microsoft (säger bara IE lawsuit och windows media player) men vi vet ju inte än vad tjänesten kommer innehålla, om dom säljer spel så kan valve anmäla dom för ojämn fördel för xbox live jämnfört med steam.

jag ser att ett krig kommer att utbryta så snart digital distrubution är större än vanglia butiker, och det kommer vara samma löjliga argument som på console sidan med exclusive spel osv. (vi har redan börjat se det på steam med bastion och TF2 hats. origin med SWTOR)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige ;)
Registrerad
Nov 2008

Det vore trevligt om man kunde använda sitt dator headset och VOIP via XBL. Och chatta med kompisarna där igenom.

Men cross-plattforming spelande? NEJ! Dra ner datorspelarna att hålla samma nivå som Xboxet. Tänk er BF3 tex, 64 spelare? Näe det går inte för det pallar inte Xboxen av, så det blir 16 spelare istället. MENINGSLÖST

Mer DRM-dynga som gör spel näst intill omöjliga att spela. Och som någon sa, avgift för att kunna spela vissa spel online?

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vi är nog en ganska liten procent utav användarna. Att de för samman xbox och windows och windows phone är riktigt bra tycker jag.

(och du skulle nog skrivit microsoft)

Menade microsofts del som utvecklar windows hehe.

Det jag menar är att dom börjar utnyttja fördelarana med sitt OS jämfört med konkurrenten och det gillas :).

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 860 Evo 1TB| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Aug 2005

Allting på ett ställe? Ja tack. Spotify är visserligen bra men jag ser inget negativt med detta, iallafall inte hur det låter. Men det är klart man måste se det i praktiken först innan man kan ge ett fullvärdigt svar, men visst låter det bra.

Det låter intressant.. ni som bara säger "nej tack" utan vidare bör tänka efter lite extra på hur det kan bli.

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2010

Låter som en intressant och bra idé. Enda negativa är om vi måste börja betala xbox live på datorn. Men man måste väll kunna köra spelen på datorn utan xbox live och bara köra mot andra pc spelare? Eller ska all internet gå genom xbox live?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2006

Om detta innebär att Steam får mer konkurrens så är det riktigt bra.

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!