Permalänk
Medlem

Från att Corsair gjorde en utav de bästa lådorna 700/800D så har de bara gjort sämre och sämre lådor.

Permalänk
Medlem

inte värre än de flesta lådor idag tycker jag, alltid är det nån utbuktning hål eller fula handtag på sidorna.

men vill man verkligen ha ett radiatorblock exakt rakt ovanför nätagregatet?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

jag tycker att chassit e skitsnyggt, hade lätt kunnat köpa det om jag hade haft pengar och var i behov av nytt

Permalänk
Medlem

Bra recension,som vanligt! Är väldigt sugen på 500R, den vita. Kommer den att recenseras inom snar framtid Jonas?

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Ännu ett chassi avklarat då!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag tror Jonas gillar skruvar...

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KeTonic:

Är det bara jag som inte får ihop 10st fläktar? Jag får det till 8

2 fram, 2 i sidan, 2 i toppen 1 back och 1 botten. vart är de sista 2?

De två sista fläktarna sitter inne i chassit, De bildar en pusn n pull config med front fläktarna på hårddiskburen om du förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Vad fan är det här? Vill ha fredagspanel inte någon jävla datorlåderecension

Joo Måste hålla med dig med det.. Var är Fredagspanelen? Vi saknar er...

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen är ju varannan vecka.

Vad var det för grafikkort som användes? Jag saknade det i filmen. Vilka storlekar som går in osv.

Permalänk
Medlem

tetrisgoat Har du koll på veckor? 34 var den senaste det är vecka 37 nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Suck, vilket fult chassi... Visste inte att Sweclockers börjat med produktplacering. Hoppas IKEA betalat bra för att få synas

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

tetrisgoat Har du koll på veckor? 34 var den senaste det är vecka 37 nu.

Panelen vecka 36

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160770:

De två sista fläktarna sitter inne i chassit, De bildar en pusn n pull config med front fläktarna på hårddiskburen om du förstår vad jag menar

Tack så mycket, jag misstänkte det nästan men det såg inte riktigt ut så pga att jag inte såg några hål.

Visa signatur

Intel 10700K | ASUS ROG STRIX Z590-F GAMING WIFI | 32GB Corsair Vengeance | ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech MX Master 3 | ASUS ROG Strix Scope TKL| Sennheiser Game Zero

Server Intel 7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 64GB Corsiar Vengeance | 2x Samsung 970 EVO 500GB | NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Tycker det ser okej ut. Skulle nästan kunna tänka mig att köpa det, men då får det stå under bordet Men somsagt, finns andra chassin..

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Förlåt mej! missa vecka 36.. undrar hur jag gjorde det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fråga till den som vet;

var det med flit ni filmade "OCKER" genom hålet i moderkortsplåten vid 05m10s in i klippet för att förmedla något som min foliehatt borde skyddat mig från att upptäcka? konspirationsteorierna och dom sublima antydningarna tätnar

Permalänk

Känns som missnöjet över designen gick lite väl ut över recensionen. Har bla annat sett i andra reviews där dom åtminstone nämner den interna anslutningen för usb 3,0, och att man får med en adapter för usb 2,0 för dom som inte har en 3,0-anslutning på moderkortet.

(EDIT: Som Nautilus011 påpekar så nämns det vid 8:16. Verkar helt ha missat det.)

Angående designen så ser fronten rätt plastig ut, men jäklar vad det gnälls om sidorna. Här fyller dom i alla fall en praktisk funktion.
Funktion före form säger jag, och inte "hip to be square"..

Permalänk

Inte för att vara den som är den. Men hur går det in 10 fläktar?
2 i fronten + 2 i toppen + 2 i sidan + 1 i botten + 1 där bak = 8st?
9 om man räknar med nätaggregatet.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Igen jag ber omursäkt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Inte för att vara den som är den. Men hur går det in 10 fläktar?
2 i fronten + 2 i toppen + 2 i sidan + 1 i botten + 1 där bak = 8st?
9 om man räknar med nätaggregatet.

Det finns fästen för 6 140mm och 4 120mm, men du kan bara ha 8 fläktar i åt gången. I toppen kan du välja mellan 120 och 140 mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joqwe:

Det finns fästen för 6 140mm och 4 120mm, men du kan bara ha 8 fläktar i åt gången. I toppen kan du välja mellan 120 och 140 mm.

Skrivet av anon160770:

Blir 10st som skrivet tidigare, 2 st till PnP config på HDD buren

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk

Jag tycker att chassit verkar bra, med undantag för utseendet. 500R köps däremot direkt när det kommer då det fixar detta problem.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av Anthraxegott:

Känns som missnöjet över designen gick lite väl ut över recensionen. Har bla annat sett i andra reviews där dom åtminstone nämner den interna anslutningen för usb 3,0, och att man får med en adapter för usb 2,0 för dom som inte har en 3,0-anslutning på moderkortet.

Angående designen så ser fronten rätt plastig ut, men jäklar vad det gnälls om sidorna. Här fyller dom i alla fall en praktisk funktion.

Ser inte mycket praktiskt med utbuktade sidor istället för ett bredare chassi rakt igenom. Kommer ta lika mycket plats i varje fall, ser bara sämre ut, tror det är väldigt väldigt få fall där folk behöver använda sig av utrymmet över och under utbuktningen.

Permalänk

Tja, visst kunde dom ha breddat chassit, men här har dom bara breddat den biten som behövs. Det som jag tycker är fult är utbuktningen för bärhandtaget.
Kunde lika gärna höjt resten av ovandelen, så att en eventuell radiator går helt fritt från moderkortet och ram. Hoppas att det är så på 500r:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Ser inte mycket praktiskt med utbuktade sidor istället för ett bredare chassi rakt igenom. Kommer ta lika mycket plats i varje fall, ser bara sämre ut, tror det är väldigt väldigt få fall där folk behöver använda sig av utrymmet över och under utbuktningen.

Kabeldragningen på baksidan? Kolla du ens på videon?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Bra recension,som vanligt! Är väldigt sugen på 500R, den vita. Kommer den att recenseras inom snar framtid Jonas?

Sa inte Jonas i Fredagspanelen att han förmodligen inte kommer recensera 500R då dom är såpass lika?

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxegott:

Har du sett videon??? 8m16sec in i videon. "Corsair har ju satsat på intern koppling för en usb 3, mycket trevligt, mycket trevligt, just det här moderkortet har inte usb 3 kopping, då skickar corsair med en liten adapter så man kan koppla in dom i usb 2 i stället, så man kan använda porten hur som helst, bonus på det"

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxegott:

Tycker också designen var för stor del av recensionen. Eftersom designen är subjektiv. Men påverkade den slutpoängen? Tycker ni ska klargöra det i nästa test. Thermaltake Level 10 GT fick rekommenderas även om de inte gillade designen om jag minns rätt.

Hur är hålet för cpun i 800d? Om nu Corsair hade i tankarna att lansera så här många chassin. Varför gjorde de inte någon riktigt research, måste ju lönat sig i längden.

Permalänk
Medlem

Ja visst är sidorna inte det snyggaste på lådan men själv måste jag säga att fronten är värre i sammanhanget. Men det skall ju inte betyda så mycket som ni får det att framstå. Allt jag hör är en massa gnäll om att det är fult förutom den enstaka som då påpekat det mycket viktigare. Att hårddiskvaggorna är för klena för att vilja ha denna lådan över huvud taget.

Men eftersom ni bara klagar på utseendet (och smaken är som baken) så kommer de som tycker den ser snygg ut lätt glömma de andra bristerna med lådan. Med andra ord, ni är väldigt ytliga och precis som Jonas i denna recension då ni inte kan hålla er till det viktigaste i en recension utan att konstant ta upp hur något ser ut om och om igen. Sandlåda mao!

Eftersom jag känner hur ensidigt argumentet blivit så vill jag skapa lite motbalans. (trots att jag heller inte är kär i designen direkt)

Några säger:

Buuu! Fuuuult! Dom kunde gjort hela lådan bredare istället!

Ja det hade dom, vilket gjort att dom behövt använda mer plåt till lådan vilket dragit upp priset och vikten på lådan. Hur hade denna lådan skiljt sig från alla andra bredare lådor i så fall? Dom har i alla fall vågat skilja sig från normen och testat något nytt och det finns säkert en marknad denna lådan med hos sådana som vill ha en låda som inte är som alla andra.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

Tyckte inte Jonas tjatade så mycket om utseendet, dock måste jag hålla med om att det verkligen inte ser bra ut absolut inget jag skulle vilja ha i ett rum där jag ser lådan.
Med det sagt verkar insidan vara riktigt genomtänkt.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10