Permalänk
Medlem

Köpa dator på delbetalning?

Hej hej.

Undrade bara hur det är i dagsläget att köpa en dator i delar på delbetalning. Är det en lösning ifall jag inte kan slänga ut 20k bara sådär? Vart rekommenderar ni att man isf gör detta ifrån?
Har haft laptop i flera år nu, när jag sist höll på med stationärt så var det komplett som var "THE BOMB". Men nu när man börjat bli lite aktiv här igen så ser jag att folk skriker inet överallt. Är inet det nya stället att handla ifrån och hur är det egentligen med delbetalning på datadelar?

Tack på förhand boys!

Permalänk
Skrivet av Bamsen:

Hej hej.

Undrade bara hur det är i dagsläget att köpa en dator i delar på delbetalning. Är det en lösning ifall jag inte kan slänga ut 20k bara sådär? Vart rekommenderar ni att man isf gör detta ifrån?
Har haft laptop i flera år nu, när jag sist höll på med stationärt så var det komplett som var "THE BOMB". Men nu när man börjat bli lite aktiv här igen så ser jag att folk skriker inet överallt. Är inet det nya stället att handla ifrån och hur är det egentligen med delbetalning på datadelar?

Tack på förhand boys!

Det jag har fått fram om Komplett är att deras ränta på delbetalning är löjligt hög så man kanske inte ska göra det där.

Sen har ju Inet:

Betalsätt
Postförskott (+50kr)
Visakort (Ej Electron)
Mastercard
Swedbank direktbetalning
SEB direktbetalning
Nordea direktbetalning
Faktura 20 dagar till företag efter beviljad kreditprövning.
Klarna 14 dagars faktura för privatpersoner
Klarna räntefri delbetalning för privatpersoner
• 12 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
• 6 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 195 kr)
• 3 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 95 kr)
Aviavgift om 29 kr tillkommer.

Edit: Klämmer in Komplett också:

Finansiering
På Komplett kan du enkelt dela upp din betalning på 12, 24 eller 36 månader. Det lägsta beloppet är 1 000 kronor inkl. moms och det högsta är 40 000 kronor inkl. moms. Har du flera pågående delbetalningsköp samfaktureras de på en gemensam faktura. Givetvis kan du enkelt se kvarvarande skuld för respektive delbetalning. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden.

Inga onödiga papper
Vår finansieringslösning är helt digital vilket gör det snabbt och enkelt för dig att genomföra ditt köp. För att legitimera dig använder du ett Bank ID som du enkelt skapar och laddar ned från din Internetbank.

I kassan väljer du betalningssätt Finansiering och sedan antalet månader - månadskostnaden och kreditköpspriset visas tydligt i kassan.

Delbetalningsalternativ
•12 månader med 18 % ränta (uppläggningsavgift 250 kr)
•24 månader med 18 % ränta (uppläggningsavgift 250 kr) från 3000 kr
•36 månader med 18 % ränta (uppläggningsavgift 250 kr) från 3000 kr
Aviavgift om 35 kr tillkommer

Effektivränta vid köp om 10 000 kr med 18 % ränta i 36 månader är 30,68%. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Komplett Services Sweden AB inhämtar en kreditupplysning. Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att kontakta oss här

Taget direkt från deras hemsida för någon minut sen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsen:

Hej hej.

Undrade bara hur det är i dagsläget att köpa en dator i delar på delbetalning. Är det en lösning ifall jag inte kan slänga ut 20k bara sådär? Vart rekommenderar ni att man isf gör detta ifrån?
Har haft laptop i flera år nu, när jag sist höll på med stationärt så var det komplett som var "THE BOMB". Men nu när man börjat bli lite aktiv här igen så ser jag att folk skriker inet överallt. Är inet det nya stället att handla ifrån och hur är det egentligen med delbetalning på datadelar?

Tack på förhand boys!

vad har du som du kan "slänga ut"? en riktigt extrem dator i dagens läge kan gå på 12-13k så 20k är ju lite och ta i ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Tja boys! Tack för era inlägg. Tycker det är kul när folk svarar fort för jag är så jävla pratglad.
Ehm, komplett går ju där alltså fetbort. Det var ju sjukt i jämförelse med inet. Förstår inte varför deras avtal inte liknar varandra mer. Hm..

20k låter mycket men som jag skrev så har jag haft ihop det med laptops i några år nu så det enda jag har är en bra logitech mus. Behöver ju alltså införskaffa hela faderullan. Då blir inte 20 k så jävla mycket längre. Pluss att jag köper aldrig budget då det stör mig så inihelvete. Då skulle jag bara sitta där sen vid datorn och tänka "vafan köpte jag inte 580 istället för 560... Gaah!".

Närfan började folk köpa så mycket från inet förresten?

Permalänk
Medlem

Jag kör komplett, men har inte kört dom på avbetalning. DU behöver inte gå budget för att du lägger 13-15 k man får mycket för dom pengarna.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Jag gillar godis stången man får från Inet och självklart fraktfritt över 500..Komplett är bra men inet är nog bästa siten idag..

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz