Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Dumt att jämföra med deus ex, i DX:HR fick man ju inte uppdrag att hämta 5 blekmedel eller sånt ju. Där var allt relevant och det fanns en story

Jo kanske men så höll inte Deus Ex många timmar heller. Visst det var kvalitets skillnad. Sa aldrig att dom var i samma klass men jag vill gärna kunna plocka ut några speltimmar för ~500:-.

Sen är det ju lite lustigt att spelet funkar ok eller t.o.m bra för en del och ospelbart för tillsynes lika många. Skulle tro att det är priset man betalar för att spela på pc. Ingen har ju lika förutsättningar.

Permalänk
Avstängd

Lite jobbiga buggar osv, men inget som brukar förstöra spelandet, har bara stött på småbuggar.

Ser bra ut men inte precis ngn jättebra grafik. Har mellan 100-140 fps med maxad grafik, känns inte så krävande :P.

Mycket roligare att spela med andra, t.ex. om en är knivexpert och den andra kör med blunt weapons så kan man köra fina combos.

Permalänk
Medlem

Ngn som vet öm webhallens koder fungerar nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Laddade ner en fix för Eyefinity, vilket fungerade utmärkt, men längden jag ser saker försämmrades avsevärt.

Någon som vet vad det är jag ska ändra och kanske kan beskriva det lite enkelt?

Bild på g!

Permalänk
Medlem

Verkar som att spelet inte stödjer SLI, bara mitt ena grafikkort blir varmt
69c - 33c

Någon mer än jag som har problem med ljudet? rätt som det är så sprakar det till nått djävulskt!

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte haft ett endaste fel och har ett 5-6 antal kompisar som inte heller haft ett enda fel.:O Skönt att man verkar ha en hyfsat kompatibel dator

Permalänk

Har spelat spelet en stund nu och det har en rätt sjyst atmosfär och gameplay men det är ett par saker som är grymt irriterande.

- Zombies som respawnar på exakt samma plats efter varje uppdrag, fan va irriterande det är att behöva plöja igenom samma gubbar som står på samma ställen varje gång.

- Föremål respawnar även dem, vilket gör att man aldrig känner att det går någon nöd på en och känslan av att man behöver leta resurser för att överleva försvinner.

- Ifall man redan har exempelvis medical supplies och i ett uppdrag ska hämta dem och ge dem till en snubbe så kan man inte ge dem direkt för då försvinner dem och man måste gå och hämta dem igen. Har märkt det flera gånger att ifall man har prylar som man ska hämta och redan har dem så måste man hämta dem igen när man påbörjar uppdraget. Vilket gör att det i princip är helt onödigt att gå runt och utforska utanför uppdragen.

- Jag avslutade spelet hade jag en bil med varor jag hämtat, när jag sedan startade spelet igen så fanns inte dessa kvar utan jag var tvungen att till fots ta mig skitlångt för att hämta dem igen.

Summan av kardemumman blir att ifall du ska spela detta spel så ska du slaviskt följa uppdragen, annars blir spelet bara en enda stor upprepning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt spelet, har dom patchat bort dom flesta buggarna nu?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Spelet är kul i coop, dessvärre är hela coop-systemet fucked up dåligt - i alla fall på PC.

Kan varmt rekommendera spelet. Brukar spela i coop med bror.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Spelet är kul i coop, dessvärre är hela coop-systemet fucked up dåligt - i alla fall på PC.

Kan varmt rekommendera spelet. Brukar spela i coop med bror.

tack

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är helt ok jag har till 98% spelat med en polare men jag kör min story han har liks "varvat" det så varför inte

Har bara kommit till lvl18(tror jag kan vara 19 eller 20 åxå inte säker) å det har funkat riktigt bra. Inte bästa kodningen till grafiken dock när det kommer rök men annars är det bra å faktiskt snyggare än vad jag trodde det skulle vara

Varför jag klagar på röken är att jag ligger på ~100-150FPS å när röken kommer laggar det till å droppar vad jag hinner se "bara" till ~50FPS(vilket inte i sig ska orsaka lagg) å sen skuttar det snabbt upp till 100+ igen så det kan ju vara den stora skillnaden som orsakar det "snabba" lagget

Permalänk
Medlem

Jag och 4 andra kompisar vill köpa spelet och hittade det billigast på webhallen. Problemet vi har är att vi alla bor i olika städer men vill spara in på frakt.

Så frågan jag har är: Om man har retail versionen, måste man då ha skivan i läsaren för att kunna spela via steam eller går det bra att endast regga cd-keyn på steam och få den som digital-download?

Visa signatur

NOTE: No trees were destroyed in the sending of this message, however, a significant number of electrons were terribly inconvenienced

Permalänk

Har de patchat spelet nu? Sist jag spelade så var internet coop ett skämt. Båda fick tag i allt som ramlade, och man kunde manipulera spelet så att man dubblade saker i sitt inventory. Dessutom en del buggar och flera ggr blev det strul med internet. Spelet hade potential men var ej färdigt,kanske har en patch fixat allt nu?

Permalänk
Medlem

Ingen aning hur det är med just "glitchar" men tycker det är bra hittills. Nu är jag inte någon som letar efter "svagheter" i spelet för att vända mot min fördel. Visst finns det buggar men har fortfarande inte råkat ut för någon spelförstörande bugg. Om jag använder shift+tab så stannar sen muspekaren så länge jag spelar, visst irriterande ibland men knappast spelförstörande

Binda om knappar funkar väl sisådär, eftersom jag bytt plats på reload och use så ska jag ju byta vapen genom att hålla ner R men det är fortfarande hålla ner F trots att det står Hold R, men det är ju bara småsaker inga krasher eller disconnect eller nåt sånt har jag råkat ut för.

som sagt Hold R för att byta vapen men det är fortfarande F

Permalänk
Medlem

Liten fundering här.

Skaffade spelet på en rea och tänkte spela och ha skoj.
Det har jag med, men idag vid en bensinstation så kom det plötsligt en rysk spelare och jag dog. Gasgranat. Sen blev jag jagad i typ 5 min av honom och dödad om och om igen. Han skrev nåt på ryska, sen efter en liten stund var han borta.

Jag är ny i detta spel så jag vet inte om jag borde gjort nåt speciellt där, men jag kunde inte hugga eller sparka honom och jag trodde inte heller det var poängen att slåss mellan spelare.

Hur vanligt är detta?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Liten fundering här.

Skaffade spelet på en rea och tänkte spela och ha skoj.
Det har jag med, men idag vid en bensinstation så kom det plötsligt en rysk spelare och jag dog. Gasgranat. Sen blev jag jagad i typ 5 min av honom och dödad om och om igen. Han skrev nåt på ryska, sen efter en liten stund var han borta.

Jag är ny i detta spel så jag vet inte om jag borde gjort nåt speciellt där, men jag kunde inte hugga eller sparka honom och jag trodde inte heller det var poängen att slåss mellan spelare.

Hur vanligt är detta?

Gå in i inställningar och sätt alla slots som private så slipper du random, finns trolls överallt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Gå in i inställningar och sätt alla slots som private så slipper du random, finns trolls överallt.

Kan jag fortfarande assistera andra eller få hjälp om det är vid en boss eller liknande?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Kan jag fortfarande assistera andra eller få hjälp om det är vid en boss eller liknande?

Om du menar det meddelande som poppar upp ibland för att hoppa in i andras game, ingen aning faktiskt men när det gäller att andra kommer till ditt så funkar det inte om du har satt alla slots på private, de behöver en invite som du kan skicka via stem chat som exempel.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Om du menar det meddelande som poppar upp ibland för att hoppa in i andras game, ingen aning faktiskt men när det gäller att andra kommer till ditt så funkar det inte om du har satt alla slots på private, de behöver en invite som du kan skicka via stem chat som exempel.

Tack. Jag testade att joina en annan...men jag är level 7 och kom in till någon som var hög level antar jag för sakerna krävde level 32 plötsligt. Får hoppas det är utjämnat sen när man väl börjar hjälpa andra etc.

Visa signatur