Firefox 7.0 redo för nedladdning

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Firefox 7.0 redo för nedladdning

Mozilla släpper loss en ny version av webbläsaren Firefox och i vanlig ordning är det snabba kliv som gäller. Nu är det dags för version 7.0.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011

Jag känner mig riktigt gammalmodig som fortfarande sitter på Firefox 3.6.23. Någon som vet varför de byter versionssiffra så ofta nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Shanghai Minghan
Registrerad
Jul 2002

Ahh får testa direkt

EDIT: Halverade minnesanvändningen för mig

Dator: Epenis ++
Prydnad: MacBook Pro 15" (mid 2012)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Hoppas alla random freezes jag haft på senaste tiden försvinner nu

Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Exigo:

Samma här :/

Citera så att jag hittar tillbaka! Intel i7 4770k | Gigabyte GA-Z78X-UD4H | 8GB Corsair XMS3 1333Mhz
| Geforce GTX 980 | OCZ Agility 3 120GB | EVGA G2 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Marcusk:

Jag känner mig riktigt gammalmodig som fortfarande sitter på Firefox 3.6.7. Någon som vet varför de byter versionssiffra så ofta nu?

Byt upp dig! Stor skillnad mellan 3.6.x och 4. Efter 4an så bytte dem utvecklingsmodell till en som liknar googles, som istället för att göra "4.1, 4.2, 4.3.1" osv, så gör dem 4, 5, 6, 7 isf. Värdelöst

Dell XPS 13 9360 / På jakt efter nya projekt

Krusidullen är stulen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2002

känns lite fånigt när man är van vid att en ny siffra betyder något helt nytt, både på och under skalet. 6.x borde ju detta vara känns det som...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006

Vanligtvis har ju alltid dessa namnbyten till "1.x.x -> 2.x.x -> 3.x.x" betytt större förändringar än vad det är nu. Blir förvirrad av deras namnsättning.

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Uibi:

Ahh får testa direkt

EDIT: Halverade minnesanvändningen för mig

Hur hög är den nu då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Marcusk:

Jag känner mig riktigt gammalmodig som fortfarande sitter på Firefox 3.6.7. Någon som vet varför de byter versionssiffra så ofta nu?

Hähä tänkte precis samma sak, sitter på 3.6.22^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Bara jag som möts av inloggningsruta?

EDIT: Tänkte till ett extra varv och kom in. Opera testar inte själv anonym inloggning.

| Bygger för fullt på nya burken |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Hur dom byter versionsnummer är ju direkt värdelöst nu, skapar bara oreda. Tyvärr har Fireforx blivit sämre, numera är det mer instabilt än tidigare, hoppas dom kan få i ordning på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Feb 2002

adblocker och popblocker och allt det dära slutade fungera tillfredställande redan i 5:an. Finns ingen anledning att köra mozilla längre kan ju köra google chrome istället nu.

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Firefox har just blivit skit sedan 4.0 då jag inte kan logga in med svenska konsonanter på The Buyers Guide.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Skojar dom, tyckte jag drog ner 6'an för bara några veckor sedan. Och så gott som alla av mina addons slutade fungera efter FF4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Mar 2009

Dem har säkert en anledning till att använda sig utav sifferbytet på det där sättet

MOBO: ASUS Maximus VIII Hero           CPU: i7 6700k @ 4,6Ghz
RAM: Corsair 8GBx4 2,6Ghz                 GPU: GTX 1070 ASUS
SSD: Samsung 840 EVO 0.5TB             HDD: Western Digital 2.5TB   
BOX: Fractal Design R4                           NÄT: 850W Corsair Modulärt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Husvagn på Axamo
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Dr. MASS:

adblocker och popblocker och allt det dära slutade fungera tillfredställande redan i 5:an. Finns ingen anledning att köra mozilla längre kan ju köra google chrome istället nu.

har inte haft problem med adblocker varken i FF5 6 eller 7 funkar än för mig vetifan vad du gjort.

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av CitroFrukten:

har inte haft problem med adblocker varken i FF5 6 eller 7 funkar än för mig vetifan vad du gjort.

Samma här, inga problem.

Intel i7 6700k - Corsair H115i - Asus Maximus Hero VIII - Corsair DDR4 3000MHz Vengeance LED - Asus Strix GTX 1080 Ti - Corsair RM750x - Asus ROG Swift PG279Q - Samsung 840/850/960 - Corsair Obsidian 750D - Asus Xonar Essence STX - Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Grusburk:

Dem har säkert en anledning till att använda sig utav sifferbytet på det där sättet

För att mäta sig med Google, det har de själva sagt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011

alltid detta pladder om versionsnumret när de släpper en ny release... varför hänger ingen med?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011

Vad, nyrelease igen?!

Corsair Graphite 600T » Seasonic Platinum SS-660XP2 » Asus Z97-A » Intel Core i7 4790K » Asus Strix GTX 970 4GB OC » Team Xtreem 16GB 2400Mhz » Samsung SSD 840 120GB » Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Logitech G710+ » Mionix Naos 8200

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Smedjebacken
Registrerad
Jun 2008

Äre bara för mig som det inte visar vilka länkar man har varit inne tidigare på Youtube,då menar jag att dom brukar bli typ "lila"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2009

Vet inte varför SweC fortsätter posta om uppdateringar till Firefox, känns som om det bara är för att elda på debatten om versionsnummer som alla andra gör. Ingen notis om att Chrome uppdaterades till version 14 för ett tag sedan och där ingen bryr sig ett dugg om vilken version de kör.

Det enda som jag kan förstå är störigt är när folk har problem med sina plugins vid nya versioner, men det är inte Mozillas fel utan snarare de som gör plugin och inte uppdaterar dem. Har själv inte haft något problem med de 10 plugin jag använder (använder version 6 för närvarande).

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av melvins:

alltid detta pladder om versionsnumret när de släpper en ny release... varför hänger ingen med?

Fattar att dom byter som en annan byter kalsingar gör man, men det är likaväl väldigt irriterande, speciellt när man varje gång ser att div tillägg inte fungerar, föredrog den förra modellen, är ju ändå bara mindre ändringar sen v4 så man skulle gott kunna kalla v7 för v4.3 istället

Acer Predator Helios 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av Exigo:

Ja tack. Tycker efter dem börjat uppdatera så ofta dem gör så har det tilllkommigt ostabilitet och buggar tyvärr

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Dr. MASS:

Jag säger PRECIS tvärtom.

Adblock fungerar skit i Chrome.
Har provat alla olika versioner utav adblock till chrome.

Ändå tas dom inte bort på streams med reklam som ex GSL (starcraft2)

Det gör att jag aldrig går över till chrome, detta fungerar 100% i firefox och har gjort alla versioner.

Tills dom faktiskt fixar en FUNGERANDE adblock skit till chrome är det firefox som gäller för min del.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2007

Någon mer än mig som tycker det är störigt att man måste vänta några dagar innan browsern fattar att det finns en ny version ute att hämta? Om nu version 7 finns så borde min browser hämta hem och uppdatera till den nu på studs, allra helst utan att jag behöver göra något. Men den borde ju åtminstone säga att version 7 finns tillgänglig när jag tar help->about (så som man normalt "manuellt" ber den kolla efter uppdateringar och dra hem dem).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Känner mig kluven. Kör Chrome nu efter att ha kört FF i flera år, men Chrome har inga fungerande adblock-tillägg längre verkar det som. Dom 2 jag har blockar inte reklam på Youtube med mera längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Varför kan dom inte bara göra en uppdatering????? börjar snart bli sanning det där om att det finns firefox 101

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | 8GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Shanghai Minghan
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Hastigt:

Hur hög är den nu då?

Den låg på 145MB med 4 flikar innan. testade öppna samma 4 sidor igen och då var den på 71MB

Dator: Epenis ++
Prydnad: MacBook Pro 15" (mid 2012)