Firefox 7.0 redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Firefox 7.0 redo för nedladdning

Mozilla släpper loss en ny version av webbläsaren Firefox och i vanlig ordning är det snabba kliv som gäller. Nu är det dags för version 7.0.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig riktigt gammalmodig som fortfarande sitter på Firefox 3.6.23. Någon som vet varför de byter versionssiffra så ofta nu?

Permalänk
Medlem

Ahh får testa direkt

EDIT: Halverade minnesanvändningen för mig

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Hoppas alla random freezes jag haft på senaste tiden försvinner nu

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Hoppas alla random freezes jag haft på senaste tiden försvinner nu

Samma här :/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag känner mig riktigt gammalmodig som fortfarande sitter på Firefox 3.6.7. Någon som vet varför de byter versionssiffra så ofta nu?

Byt upp dig! Stor skillnad mellan 3.6.x och 4. Efter 4an så bytte dem utvecklingsmodell till en som liknar googles, som istället för att göra "4.1, 4.2, 4.3.1" osv, så gör dem 4, 5, 6, 7 isf. Värdelöst

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

känns lite fånigt när man är van vid att en ny siffra betyder något helt nytt, både på och under skalet. 6.x borde ju detta vara känns det som...

Permalänk
Medlem

Vanligtvis har ju alltid dessa namnbyten till "1.x.x -> 2.x.x -> 3.x.x" betytt större förändringar än vad det är nu. Blir förvirrad av deras namnsättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Ahh får testa direkt

EDIT: Halverade minnesanvändningen för mig

Hur hög är den nu då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag känner mig riktigt gammalmodig som fortfarande sitter på Firefox 3.6.7. Någon som vet varför de byter versionssiffra så ofta nu?

Hähä tänkte precis samma sak, sitter på 3.6.22^^

Permalänk
Medlem

Bara jag som möts av inloggningsruta?

EDIT: Tänkte till ett extra varv och kom in. Opera testar inte själv anonym inloggning.

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Hur dom byter versionsnummer är ju direkt värdelöst nu, skapar bara oreda. Tyvärr har Fireforx blivit sämre, numera är det mer instabilt än tidigare, hoppas dom kan få i ordning på det.

Permalänk
Medlem

adblocker och popblocker och allt det dära slutade fungera tillfredställande redan i 5:an. Finns ingen anledning att köra mozilla längre kan ju köra google chrome istället nu.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Inaktiv

Firefox har just blivit skit sedan 4.0 då jag inte kan logga in med svenska konsonanter på The Buyers Guide.

Permalänk
Medlem

Skojar dom, tyckte jag drog ner 6'an för bara några veckor sedan. Och så gott som alla av mina addons slutade fungera efter FF4.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Dem har säkert en anledning till att använda sig utav sifferbytet på det där sättet

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av Dr. MASS:

adblocker och popblocker och allt det dära slutade fungera tillfredställande redan i 5:an. Finns ingen anledning att köra mozilla längre kan ju köra google chrome istället nu.

har inte haft problem med adblocker varken i FF5 6 eller 7 funkar än för mig vetifan vad du gjort.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

har inte haft problem med adblocker varken i FF5 6 eller 7 funkar än för mig vetifan vad du gjort.

Samma här, inga problem.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Dem har säkert en anledning till att använda sig utav sifferbytet på det där sättet

För att mäta sig med Google, det har de själva sagt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

alltid detta pladder om versionsnumret när de släpper en ny release... varför hänger ingen med?

Permalänk
Medlem

Vad, nyrelease igen?!

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem

Äre bara för mig som det inte visar vilka länkar man har varit inne tidigare på Youtube,då menar jag att dom brukar bli typ "lila"?

Permalänk
Medlem

Vet inte varför SweC fortsätter posta om uppdateringar till Firefox, känns som om det bara är för att elda på debatten om versionsnummer som alla andra gör. Ingen notis om att Chrome uppdaterades till version 14 för ett tag sedan och där ingen bryr sig ett dugg om vilken version de kör.

Det enda som jag kan förstå är störigt är när folk har problem med sina plugins vid nya versioner, men det är inte Mozillas fel utan snarare de som gör plugin och inte uppdaterar dem. Har själv inte haft något problem med de 10 plugin jag använder (använder version 6 för närvarande).

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av melvins:

alltid detta pladder om versionsnumret när de släpper en ny release... varför hänger ingen med?

Fattar att dom byter som en annan byter kalsingar gör man, men det är likaväl väldigt irriterande, speciellt när man varje gång ser att div tillägg inte fungerar, föredrog den förra modellen, är ju ändå bara mindre ändringar sen v4 så man skulle gott kunna kalla v7 för v4.3 istället

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Exigo:

Hoppas alla random freezes jag haft på senaste tiden försvinner nu

Ja tack. Tycker efter dem börjat uppdatera så ofta dem gör så har det tilllkommigt ostabilitet och buggar tyvärr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr. MASS:

adblocker och popblocker och allt det dära slutade fungera tillfredställande redan i 5:an. Finns ingen anledning att köra mozilla längre kan ju köra google chrome istället nu.

Jag säger PRECIS tvärtom.

Adblock fungerar skit i Chrome.
Har provat alla olika versioner utav adblock till chrome.

Ändå tas dom inte bort på streams med reklam som ex GSL (starcraft2)

Det gör att jag aldrig går över till chrome, detta fungerar 100% i firefox och har gjort alla versioner.

Tills dom faktiskt fixar en FUNGERANDE adblock skit till chrome är det firefox som gäller för min del.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som tycker det är störigt att man måste vänta några dagar innan browsern fattar att det finns en ny version ute att hämta? Om nu version 7 finns så borde min browser hämta hem och uppdatera till den nu på studs, allra helst utan att jag behöver göra något. Men den borde ju åtminstone säga att version 7 finns tillgänglig när jag tar help->about (så som man normalt "manuellt" ber den kolla efter uppdateringar och dra hem dem).

Permalänk

Känner mig kluven. Kör Chrome nu efter att ha kört FF i flera år, men Chrome har inga fungerande adblock-tillägg längre verkar det som. Dom 2 jag har blockar inte reklam på Youtube med mera längre.

Permalänk

Varför kan dom inte bara göra en uppdatering????? börjar snart bli sanning det där om att det finns firefox 101

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Hur hög är den nu då?

Den låg på 145MB med 4 flikar innan. testade öppna samma 4 sidor igen och då var den på 71MB

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1