Grafikkort i Battlefield 3 Beta

Permalänk

Måste anmärka att gtx460 är det mest köpta grafikkortet någonsin,så jag tkr det är lite konstigt att det inte är med i testet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av xitele810:

Har en fråga, en överklockad radeon hd 5850. kommer det funka ok i medium inställningen?

Det är ganska lätt för dig att kolla själv.

Skrivet av Ratatosk:

För er som undrar hur ert kort går.
Det är bara att kolla i Sweclockers tidigare prestandatest och jämföra med närliggande kort.

Grafikkort: Prestanda per krona i april
Där ser man tex att GTX460SLI presterar ungefär som ett GTX580, vilket är ett kort som sweclockers testat i BF3 betan.
Grafikkort i Battlefield 3 Beta

I första länken ser du i tabellen att ett HD5850 är lite klenare än ett HD6870.
I den andra länken ser du grafen hur ett HD6870 presterar i medium.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

Sjukt krävande spel Ska hämta mitt GTX 580 idag och se hur de går i 1920x1080. Är det stor skillnad i fps mellan 1680x1050 och 1920x1080? Om så är fallet så får jag plocka fram min gamla skärm x)

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Oh tack Sweclockers för ett snabbt test, blev ungefär som jag väntat mig, medium inställningar med 580.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett 570 och kommer bara sänka grafiken lite då jag hellre har hög fps än ögongodis. Dock är jag orolig över min uppkoppling som tycker det är kul att imitera ett 56k modem från Uganda....

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

skulle vilja se prestandan för 6870 Crossfire eftersom de hade ju 6870 singel.

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk
Skrivet av FluXeN:

Någon som vet ifall punkbuster/ljudbuggen från bad company 2 är med in i betan till bf3? Alltså att ljudet loopar och bilden fryser så att man måste starta om datorn?
Har haft mycket problem med det i bc2...

Har du Msi afterburner igång?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AMDobba:

Se hur HD6970 skalar.
För att få HD6870CF, är det bara att multiplicera HD6870s resultat med ca 1,9.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av matx:

Alltså, dedär stämmer inte.
Sitter på pre open beta och spelet ställde in sig på high och 1920x1080 med min dator.
Märker då inte av något lagg alls, har dock inte kollat den faktiska fps'en.

Så jag tror ni kan vara lugna med att köpa in ny hårdvara!

Vissa kan exempelvis lira med 20 fps utan problem medan andra får anfall av allt under 60 så det är ett väldigt subjektiv och intetsägande uttalande det där, kom tillbaka när du har en mätning

Skrivet av furuliden:

Det förekommer även samma flimmer med Nvidia-kort, det är inte AMD det är fel på, eller Nvidia utan det är en bugg i spelet.

Hade inte det flimmret på Nvidia-kortet jag testade med, och inte heller med 6950 CF innan jag provade 11.10 preview.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Det har säkert sagt flera gånger i kommentarer innan, men alternativet ULTRA är inte aktiverat i denna BETA, utan det är HIGH som gäller även om man faktiskt valt ULTRA under options. Därmed får vi vänta ett tag med snacket om att "maxa" inställningarna.

Spelet flyter på mycket bra med ett 570@stock och 2500k@4,5GHz och senaste beta drivisarna från Nvidia. Alla inställningar på högsta möjliga.

Tillägg: 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDobba:

crossfire skalar så pass bra så du kan räkna med nästan dubbla prestandan. i

Permalänk
Medlem

Mycket bra test. Skulle dock vilja se samma test med Phenom X4 & X6. Vore spännande och se skillnaden i spel Intel vs AMD med samma grafikkort,upplösning,klock etc.

Edit: Det är ju ändå ganska många som sitter på en AMD i sin rigg.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kyro2:

Mycket bra test. Skulle dock vilja se samma test med Phenom X4 & X6. Vore spännande och se skillnaden i spel Intel vs AMD med samma grafikkort,upplösning,klock etc.

Ja, jag hoppades på det också när jag gick in på testet. Meneee, ja. Det kostar väl mer tid än man får ut i siffror. Spelet är ju inte släppt ännu så det blir väl för mycket krut på ett test där testsubjektet inte ens är färdigt.
Ett likadant test när spelet är släppt med AMDprocessorer också kanske ;). Fast det är väl inte något man kan räkna med... Massa tid på att göra om samma test igen bara en månad senare känns ju också som en stor investering i tid i förhållande till vad man får ut.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Funkar fint med 2x 5850, droppar ner till 50ich utomhus ibland annars ligger det över 60 upp mot 100.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem

Lite lustigt hur många med 570 påstår att de är snabbare än 6970 samtidigt som Emil skriver ca 15% långsammare än 580. 6970 och 580 ligger inte så långt ifrån varandra i medium t ex.

Antingen är dem snabbare och Emil har fel eller så är dem långsammare och Emil har rätt.

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Vissa kan exempelvis lira med 20 fps utan problem medan andra får anfall av allt under 60 så det är ett väldigt subjektiv och intetsägande uttalande det där, kom tillbaka när du har en mätning

Hade inte det flimmret på Nvidia-kortet jag testade med, och inte heller med 6950 CF innan jag provade 11.10 preview.

Men eftersom jag också får flimmer med Gtx 460 tyder det ganska starkt på att det är Bf3 som har en bugg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shaglord:

Lite lustigt hur många med 570 påstår att de är snabbare än 6970 samtidigt som Emil skriver ca 15% långsammare än 580. 6970 och 580 ligger inte så långt ifrån varandra i medium t ex.

Antingen är dem snabbare och Emil har fel eller så är dem långsammare och Emil har rätt.

Menar du i allmänhet eller? Tror inte folk brukar häva ur sig så mycket specifikt åt något håll för en betaversion av ett visst spel med beta-drivrutiner.

Skrivet av furuliden:

Men eftersom jag också får flimmer med Gtx 460 tyder det ganska starkt på att det är Bf3 som har en bugg.

Mycket möjligt, delade bara med mig av mina observationer Vilka drivers kör du?
Hade inget flimmer med Nvidias senaste beta-drivers här åtminstone.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

undrar hur detta spel blir med två GTX 260 på Upplösning 1680x1050. :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lolitus5:

undrar hur detta spel blir med två GTX 260 på Upplösning 1680x1050. :/

Om ungefär ett dygn så kan du nog prova själv då betan öppnar för alla

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

En intressant sak är ju att detaljnivåerna low och medium är dem renaste när det kommer till krimskrams. Risken är att man blir en bättre spelare med dessa inställningar just för att man ser bättre med mindre buskar och effekter. Lite snopet om man då har fet grafiklösning, kör high eller ultra och samtidigt inse att man sitter i underläge mot konkurrensen.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur bra 6990 cf presterar? hoppas jag ska kunna köra 5760x1080 på ultra och ligga på 120fps, är detta bara en dröm eller fungerar det?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Mobo: ASUS Sabertooth P67 rev b-3 Processor: Intel Core i7 2600K Internminne: Corsair Vengence 1600MHz 8GB GPU: XFX Radeon HD 6990 CF PSU: Corsair AX 1200W 80+ GOLD CPU-Kylare: Corsair hydro Series H80 Lagring: SSD Force Series 120GB, 500GB WD Black

Permalänk

Är det i natt eller i morgon eftermiddag som betan släpps?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Är det i natt eller i morgon eftermiddag som betan släpps?

Jag vet inte. Men jag gissar att det är 48h efter closed beta. Dvs samma tid som closed beta startade. Vi fick nycklarna mellan kl 14-15.

Så jag gissar att det är kl 14-15 som gälller för open beta också. Känns inte helt omöjligt iaf.

Permalänk
Avstängd

frågan är istället ÄR GRAFIKEN SÅ JÄKLA BRA SÅ DEN FÖRTJÄNAR 47 SUNKIGA FPS FRÅN ETT GTX 580?
svara på frågan

om inte så vad fan håller Dice på med ?
har dom tagit häjlp av grafikutvecklarna till Metro 2033 ;)?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av spykel:

Någon som vet hur bra 6990 cf presterar? hoppas jag ska kunna köra 5760x1080 på ultra och ligga på 120fps, är detta bara en dröm eller fungerar det?

Får du reda på det så är jag grymt nyfiken! Lutar mot 6990 CF eller GTX590 SLI.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pg_ice:

frågan är istället ÄR GRAFIKEN SÅ JÄKLA BRA SÅ DEN FÖRTJÄNAR 47 SUNKIGA FPS FRÅN ETT GTX 580?
svara på frågan

om inte så vad fan håller Dice på med ?
har dom tagit häjlp av grafikutvecklarna till Metro 2033 ;)?

Det är det fortfarande beta-version av både spelet och drivers så lugn och fin nu

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Ja, jag hoppades på det också när jag gick in på testet. Meneee, ja. Det kostar väl mer tid än man får ut i siffror. Spelet är ju inte släppt ännu så det blir väl för mycket krut på ett test där testsubjektet inte ens är färdigt.
Ett likadant test när spelet är släppt med AMDprocessorer också kanske ;). Fast det är väl inte något man kan räkna med... Massa tid på att göra om samma test igen bara en månad senare känns ju också som en stor investering i tid i förhållande till vad man får ut.

men det är deras jobb

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem

blir nog köpa 2st 6950 i crossfire till dehära

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ultimadriver:

men det är deras jobb

Hade de haft oändligt med tid så hade de med största sannolikhet haft dessa tester.
Det är ju trots allt väldigt tidskrävande.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Hur Svårt kan det bli???

Testa och köpa nytt om man inte är nöjd.
Köper man nytt köper man självklart Next Gen kort... inte old stuff ^^

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb