Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk

Är det nån mer som har fel när man zoomar? man måste hålla in högra musknappen. nån som vet hur man fixar det så det blir som det var innan?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Är det nån mer som har fel när man zoomar? man måste hålla in högra musknappen. nån som vet hur man fixar det så det blir som det var innan?

Kan du inte vänja dig? Just nu går det inte att ändra afaik.

Working as intended.

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Kan du inte vänja dig? Just nu går det inte att ändra afaik

Ga in under gameplay so finns det en installning :S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Vissa anser att vissa SMG är totalt OP ( UMP, PP-2000). körde med PP-2000 igår och den äger ganska bra men, suger på längre avstånd. Tror att man måste anpassa vilket vapen man väljer efter vilken bana man kör. Speciellt då Metro är nog av de trängre/mindre banorna...

Anser ni att PP-2000 är OP?

Verkligen inte. Som du säger, den är bra i trånga lägen och det ska den ju vara. Men på längre avstånd skadar den inte mycket känns de som.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nu har man både testa de på datorn och på kryssboxen. Är helt chockad att min dator klarade av detta spelet. Visst de är inte super mega ultra inställningar men tycker grafiken ändå är snygg som fan och spel känslan är riktigt bra. Och man märker skillnad mellan Xbox och pc varianterna. Visst där är buggar och de kan jag faktiskt leva med de är ju trots allt en beta. Men jag har en fråga. Körde lite recon och är de samma som i bf2 att kulorna dalar ? För de känns inte som de. Har just nu bara testat tunnelbanan men jag gillar faktiskt den. Visst där är mycket camping men de är ju ett fps spel.
Sen en fråga till. Finns de någon möjlighet att inte köra spelet från webbrowsern. Tycker de är lite lagom störigt. Hoppas inte att de fulla spelet är på de sättet.
Kommer att lägga wow på hyllan under en framtid just nu och ägna all tid åt detta spel.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xzup:

Nu har man både testa de på datorn och på kryssboxen. Är helt chockad att min dator klarade av detta spelet. Visst de är inte super mega ultra inställningar men tycker grafiken ändå är snygg som fan och spel känslan är riktigt bra. Och man märker skillnad mellan Xbox och pc varianterna. Visst där är buggar och de kan jag faktiskt leva med de är ju trots allt en beta. Men jag har en fråga. Körde lite recon och är de samma som i bf2 att kulorna dalar ? För de känns inte som de. Har just nu bara testat tunnelbanan men jag gillar faktiskt den. Visst där är mycket camping men de är ju ett fps spel.
Sen en fråga till. Finns de någon möjlighet att inte köra spelet från webbrowsern. Tycker de är lite lagom störigt. Hoppas inte att de fulla spelet är på de sättet.
Kommer att lägga wow på hyllan under en framtid just nu och ägna all tid åt detta spel.

Skjuter du riktigt långt så måste du sikta lite högre för att träffa så ja.

Vet inte hur det kommer att vara i final release men betan kan du bara köra via webbrowsern.

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk

Är det bara jag som stör mig enormt på alla dessa olärda idioter med xbox som sitter och spammar "IT DONT WORRRK!" på twitter? Fattar dom inte att det är en Beta? /rage

Permalänk

Någon mer än jag som tycker att kornet blir för mycket in-zoomat i visirlinjen när man siktar med M4A1 eller M16? (Lika som i BFBC2). Det ser i min mening dåligt ut båda ur estetiskt och realistisk synpunkt.

Skrivet av xitele810:

Kanske du råkat slå av "toggle-zoom" i inställningar eller nått?

Permalänk
Medlem

När fan får jag ett scope som assault? Och fan vad tråkigt att DC, kmr inte in igen efter 3 timmars lir

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Någon mer än jag som tycker att kornet blir för mycket in-zoomat i visirlinjen när man siktar med M4A1 eller M16? (Lika som i BFBC2). Det ser i min mening dåligt ut båda ur estetiskt och realistisk synpunkt.

Kanske du råkat slå av "toggle-zoom" i inställningar eller nått?

Jag måste hålla inne hö musknapp hela tiden för att zooma, det var det inte innan.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Lite jämförelse av grafiken och med konsolerna
http://www.youtube.com/watch?v=_iVeKIAEfj4&feature=player_emb...
Helt sjukt att det ibland knappt går att se skillnad med tanke på att enligt nvidia är GTX 580 ca 900% kraftfullare än konsol
http://www.maximumpc.com/article/news/nvidia_claims_pc_gaming...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Men just i mitt fall så käns det som att jag skulle kunna prestera MYCKET bättre om jag inte hade ett så kass bredband
Har Telia 30/6 men det känns som om det är typ 100-200 ping även om det är runt 50-60, samma sak i bc2 och bf2, bf spelen funkar inte vidare bra med mitt internet :/

Du borde inte klaga. Själv tankar man ner betan i 27 kilobyte per sekund Otroligt nog kan jag ändå få 50-60 i ping i mw2

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Skrivet av anton.hj:

Du borde inte klaga. Själv tankar man ner betan i 27 kilobyte per sekund Otroligt nog kan jag ändå få 50-60 i ping i mw2

Wow, hela 27 kilobyte per sekund? Du menade 27 megabyte per sekund va? Annars sitter du och trolololololar eller har nyligen uppgraderat från 56k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xzup:

Hur kan du tycka grafiken är snygg som fan ?? förstår inte de. Bc2 ser ju fan bättre ut. Detta spel ser nästan ut som en konsoll port ... lite suddigt typ..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xitele810:

Jag måste hålla inne hö musknapp hela tiden för att zooma, det var det inte innan.

Du går in på options i paus menyn och ändrar det såklart Men nu verkar beta vara nere vette fan vad dom sysskar med nu asså :/ någon som vet?? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Ficklampan i det här spelet bländar mer än en bilstrålkastare med xenon lampor i helljus. "What were they thinking?!?!"

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edda123:

Ficklampan i det här spelet bländar mer än en bilstrålkastare med xenom lampor i helljus. "What were they thinking?!?!"

Spelet verkar inte bli så populärt längre hör man från många håll nu

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Ficklampan i det här spelet bländar mer än en bilstrålkastare med xenom lampor i helljus. "What were they thinking?!?!"

Jag vet inte vad du har för erfarenhet med ficklampor, men de flesta taktiska ficklampor lyser jävligt starkt - även i dagsljus. Har en 200+ lumen i min väska, och den är inte speciellt trevlig att titta in i kan jag berätta.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ficklampa:

Jag vet inte vad du har för erfarenhet med ficklampor, men de flesta taktiska ficklampor lyser jävligt starkt - även i dagsljus. Har en 200+ lumen i min väska, och den är inte speciellt trevlig att titta in i kan jag berätta.

Vet du varför betan är nerlagd ?? man kommer inte in på sidan nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Battlefield 3
Multiplayer Maps

http://battlefieldo.com/bf3-map-list-beta-files/

MP_BAZAAR
MP_HIGHWAY
MP_FOREST (Caspian Border)
MP_PARIS
MP_OILFIELDS
MP_BASEJUMP
MP_SUBWAY (Operation Metro)
MP_CANALS
MP_KHARG
MP_OMAHA
MP_TUTORIAL

OMG! Omaha!!!

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk

Haha, det är det som är så bra med att ha låga förväntningar. Jag förväntade mig ett skitsegt spel som BC2 och som bara lever på sin grafik. Jag blev positivt överraskad.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Hur kan du tycka grafiken är snygg som fan ?? förstår inte de. Bc2 ser ju fan bättre ut. Detta spel ser nästan ut som en konsoll port ... lite suddigt typ..

Huh? Vad fan är det för spel du spelar? Om ditt problem är att det känns "suddigt" så kan du ju prova stänga av motion blur under grafikinställningarna. Det ända jag stör mej på är att depth of field känns lite buggigt ibland så den blur-ar hela skärmen typ, men det är ju bara ibland och det går ju över...

Permalänk
Medlem

Dra inga slutsatser, alla grafikinställningar är inte aktiva i betan.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Vet du varför betan är nerlagd ?? man kommer inte in på sidan nu

De skulle göra en uppdatering på Battlelog enligt zh1nt0s twitter. ska dock vara färdig för en kvart sedan.

https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/119672731129221120

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Någon som kan svara på varför betan är nerlagd man kommer inte in på sidan ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer min dator att klara spelet samt mw3 eller behöver man uppgradera? Vad tror ni

http://pici.se/pictures/OKzbmnlEU.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mush:

Kommer min dator att klara spelet samt mw3 eller behöver man uppgradera? Vad tror ni

mw3 kör väl typ samma motor som codblops så borde ej vara problem. Tror inte BF3 är det heller.

Spelar enl signaturen och det flyter på i standardinställningarna. Inga fpsdrops under obehagliga 30 fps iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan xitele810,

Skrivet av xitele810:

Jag retade mig oxå på det ett tag, men sedan insåg jag att det faktiskt är ett steg i rätt riktning!
Så länge du siktar måste du hålla RMB nertryckt, så länge du springer behöver du hålla L-SHIFT nertryckt, så länge du vill huka behöver du hålla L-CTRL nertryckt...
Ser du mönstret?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ficklampa:

De skulle göra en uppdatering på Battlelog enligt zh1nt0s twitter. ska dock vara färdig för en kvart sedan.

https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/119672731129221120

Är det ändring för banan alltså eller vad?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mush:

ABSOLUT kommer det göra det med dom grejjerna

Visa signatur