Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av fidde66:

haatar ficklampor

Håller med, smått irriterande!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Installerade och provkörde 20minuter igår sent.

Flöt bra och var snyggt. Det kommer bli kul detta.
Vad är default settings på grafikinställningar egentligen? Kollade aldrig det igår.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBHErazor:

Jag är otroligt nöjd med Betan so far, jag förstår att folk klagar som bara testat Operation Metro, den är verkligen riktigt tråkig. Men när man kört Caspian Border så höll jag på o ramla ur stolen, så sjukt jävla bra så det är nästan löjligt

Det är galet spelet. har bara lyckats komma in på en gång på en CB-server och ja, det verkar riktigt jävla lovande! Däremot Metro är väl för att CoD fanboys ska köpa spelet...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man får fram defibrillatorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrApA:

Jag fattar inte hur man får fram defibrillatorn?

Har du låst upp den?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Underbart spel men det suger att köra med en idiot som skjuter alla på sitt lag också... (id klonk)
Ni som snackat om att man kan ramla ner under marken. Har för mig att det beror på att de inte har implementerat terrain deformation helt på betan och att de skulle fixa det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

måste nöta lite medic och låsa upp den innan du kan börja lira med den afaik

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Underbart spel men det suger att köra med en idiot som skjuter alla på sitt lag också... (id klonk)
Ni som snackat om att man kan ramla ner under marken. Har för mig att det beror på att de inte har implementerat terrain deformation helt på betan och att de skulle fixa det.

Den buggen är åtgärdad sedan i förrgår natt.
Den mest irriterande buggen som kvarstår är att kasta granater ut ur buskage...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Fick ett mail igår om att jag blivit inbjuden till Open Beta men när jag följer länken så säger den "Your account is not allowed to log in"..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Ska spela lite mer ikväll. Ska prova olika settings. Ligger "alltid" över ~50 FPS men ofta, helt random fryser sig allt och jag går ner till 6fps. Kan hända efter jag dött, i/utan eldstrid. Extremt jobbigt är det någon annan som har samma problem? Datorn i sig.

Hur är det nu, måste man starta om för att gå från Ultra-->high-->Medium? Jag tyckte att det ändrades igår men ajg kan ha fel (Ser sjukt snyggt ut på alla settings)

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Drog ner det, och starta upp det utan att ändra något. Flöt på så ja känner mig riktigt nöjd. Q6600 oklockad (den vill inte klocka längr, känns som den fått stryk) samt ett gtx460oc.
Känns skönt att ja inte behöver uppgradera förens ivy och nästa gen grafik finns.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det går inte att binda musknappar i spelet. Är detta ett skämt eller tror de på fullaste allvar att alla vii zooma med RMB?

edit: Hur ser man sin FPS inne i spelet?

Visa signatur

i7 920 @ 3,6 Ghz | Rampage II Gene | ASUS GTX570 DirectCUII | 6 Gb Corsair 1600 Mhz | 74 Gb Velociraptor 10.200 rpm | 1TB WD | 520W Corsair PSU | Antec p183 |

Permalänk
Medlem

Hahah, tack för skrattet.

Permalänk
Medlem

Haha fail?
Vad är det man säger, ord gör ondare än fysiskt våld?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av Engman78:

Installerade och provkörde 20minuter igår sent.

Flöt bra och var snyggt. Det kommer bli kul detta.
Vad är default settings på grafikinställningar egentligen? Kollade aldrig det igår.

Default är Auto..vet inte riktigt vad den gör, men det känns som den dynamiskt ändrar inställningarna hela tiden. Jag upplevde det som att mer laggigt när den var på än när jag ändrade till "fasta" inställningar.

Flyter på fint i High med mina specs, har inte testat Ultra än, men jag hade ca 60 fps på Caspian Border (dock inte i några heta strider).
Sen slutade Fraps -overlayet (?) att fungera i spelet så jag vet inte vad jag har i Metro.
Edit: I 1920x1200 upplösning dessutom, men det är bara för att i 2560x1440 så är halva HUD:en utanför bild...

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk

Vissa anser att vissa SMG är totalt OP ( UMP, PP-2000). körde med PP-2000 igår och den äger ganska bra men, suger på längre avstånd. Tror att man måste anpassa vilket vapen man väljer efter vilken bana man kör. Speciellt då Metro är nog av de trängre/mindre banorna...

Anser ni att PP-2000 är OP?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

hahahaha, american säkert?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hur kan man se vapen stats? Skada, Spread, reload osv som i bad company 2?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Är det ingen som stör sig på att det är problem att binda musknapparna i spelet? särskilt ZOOM. Har någon löst detta?

Visa signatur

i7 920 @ 3,6 Ghz | Rampage II Gene | ASUS GTX570 DirectCUII | 6 Gb Corsair 1600 Mhz | 74 Gb Velociraptor 10.200 rpm | 1TB WD | 520W Corsair PSU | Antec p183 |

Permalänk

Hur fan i helvete invitar man polare till sitt jävla party? Blir toklack!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Hur fan i helvete invitar man polare till sitt jävla party? Blir toklack!

Ja. Tycker Squad menyn är extremt knasig också.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av offndr:

Det går inte att binda musknappar i spelet. Är detta ett skämt eller tror de på fullaste allvar att alla vii zooma med RMB?

edit: Hur ser man sin FPS inne i spelet?

Håller med. Har alltid använt en av sidoknapparna på musen som Melee-attack i hela mitt liv. Men så länge man släpper skiten på konsol kommer PC-funktionalitet i skymundan. Snart måste man väl köpa ett DLC för att få använda musen i spel.

Permalänk
Medlem

Det som är mest störande med denna beta är att det är så sjukt svårt att joina en match. Även när man vill joina i party är det ännu svårare.
En annan sak som är sjuk störig är när origin tror att battlefield 3 är igång fastän det inte är det. Bara en system reboot råder medicin på det.

Väl inne i spelet har jag väldigt roligt. Grafiken är najs (den kommer bli upphittad mer till release) och dice känsla för detaljer är fortfarande kvar. Ljudbilden i spelet är ju fruktansvärt bra (ambulansen som kör genom kvarteret på Metro tex) så detta blir helt klart ett köp om dice lyckas fixa origin...

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Hur fan i helvete invitar man polare till sitt jävla party? Blir toklack!

Ibland funkar det ibland inte. Men ibland dyker en party flik upp i battlelog. Dra dit den du vill ha med där.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Hör en del snack om Caspian Border, och orkar inte leta igenom en 100-sidor lång tråd. Hur gör man för att slippa pissbanan Metro och spela den istället?

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Håller med, smått irriterande!

Haha, tycker tvärtom. Det första jag gjorde när jag kom in i spelet första gången var att springa fram till det där hålet på Metro och bli totalbländad för att sedan bli skjuten. Blev inte ett dugg irriterad utan tyckte att det var gaaalet snyggt gjort istället.

Sen så är det ju inte bara fördelar med den heller. Du måste ju köra close range för att den ska funka. Har plockat flera som haft den på på långt håll så att jag sett dem skitlätt.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Haha, tycker tvärtom. Det första jag gjorde när jag kom in i spelet första gången var att springa fram till det där hålet på Metro och bli totalbländad för att sedan bli skjuten. Blev inte ett dugg irriterad utan tyckte att det var gaaalet snyggt gjort istället.

Sen så är det ju inte bara fördelar med den heller. Du måste ju köra close range för att den ska funka. Har plockat flera som haft den på på långt håll så att jag sett dem skitlätt.

inte nog med att det bländar när man lyser det mot fiender och teammates man ser inte ett skit om man lyser på väggar heller
Jag hoppas Lampan blir nerfad und fixad

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Ser inte sniperflashet så ofta, kanske för att jag inte kollar åt det hållet personen skjuter ifrån. Lampan däremot är bra mkt drygare.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.