Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

tryck ESC sen options/video och under där du ställer upplösning bl.a. finns nåt som heter open screen adjust klicka på den å använd piltangenterna för att ställa in "gränserna" på din skärm

Ställde in det men nu ser jag inte kartan alls om jag inte trycker m då får jag upp ena hörnet, ser inte min ammo iheller.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Vad är lösenordet till caspian border? :/

Just nu är det "shoppingcartsareagoodride".

Permalänk
Medlem

Tack! Bara att försöka komma in på en server då Inte det lättaste...

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag och 2 kompisar som lider av enorma mängder med problem, framför allt krascher?

System 1: Kraschar alltid inom 10 minuter, ibland vid uppstart(Evga 9800GTX+)
System 2:Klarar sig lite längre innan krasch men har råkat ut för blåskärm(Gigabyte 560 Ti)
System 3: Samma som system 2 men fler blåskärmar/omstarter av systemet

Edit: Verkar som om fler haft detta problem med specifikt 560 Ti från Gigabyte? Verkar vara ett ganska rejält fel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gwanto:

Om jag inte minns helt fel så skulle commo rose som det heter finnas i fullversionen.

låter bra!
hur blir det med commander delen från BF2?
det vore nåt
körde mycket commander i BF2 nämligen

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Tack! Bara att försöka komma in på en server då Inte det lättaste...

Rätt segt att komma in på en sån server. o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Fyfan orkar inte försöka ta mig in på caspianserver... Ger upp direkt! Hoppas de finns kvar om några dagar och att trycket sjunkit LITE åtminstone

EDIT: den här battlelog grejen är riktigt usel dessutom. RIKTIGT usel.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Avstängd

Vad har hänt med destruction egentligen? Ett fordon kan INTE ta sig igenom stängsel.. Men en kniv kan?
Och varför kan man inte ha sönder tågvagnarna i Metro? En raket tar ner en vägg som är bra mycket kraftigare, men en tågvagn är omöjlig (likaså papperskorgar)

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Har hunnit spela en hel del caspian faktiskt, macro på mouse 1 som jag har satt på o klicka i 500000sek, hovrar över join knappen på en full server, garanterad plats att komma in när någon lämnar, nästan =p Funkar utmärkt med chrome skriptet som struntar i lösenorden också.

Kan ju säga att jetsen är extremt svårstyrda med mus och tangentbord, men o andra sidan är det ju inte heller meningen att man ska spela så.

Känns lite som att det fortfarande finns en hel del buggar att åtgärda, både på Metro och Caspian. Texturerer som flimmrar överallt efter ett tag (nej min GPU överhettar inte) och prone buggar här o där. Dock är det fortfarande sjukt kul, och kommer ju självklart finnas flera sköna maps när spelet väl släpps, och då borde ju merparten av buggarna vara fixade också, med lite tur.

Ser iallafall redan nu fram extremt mycket inför fullversionen!

Permalänk
Medlem

Alltså, så jävla kul var inte BF3. Känns för överhypad.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leeloo:

Alltså, så jävla kul var inte BF3.

Öööm Ojj nu är det verkligen en enda som har börjat klaga på BF3 utav icke alla andra jag tycker det är helt kanon

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Vad har hänt med destruction egentligen? Ett fordon kan INTE ta sig igenom stängsel.. Men en kniv kan?
Och varför kan man inte ha sönder tågvagnarna i Metro? En raket tar ner en vägg som är bra mycket kraftigare, men en tågvagn är omöjlig (likaså papperskorgar)

Beta beta beta beta beta

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Beta beta beta beta beta

Jag har fått en uppdatering av betan på origin och den är fan på 3.9 GB stor vad kan det vara? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Alltså, så jävla kul var inte BF3. Känns för överhypad.

metro lite segt ja..samt rush..men i det stora spelet kommer det annat än bara rush så..desutom andra banor...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tror du måste vara i ett Party för att kunna göra det. Och då trycker du på Shift för att prata, men det går att ändra i Settings för Party.

Hur är man med i ett party då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Beta beta beta beta beta

Jo jo. Men om 3v så kan folk inte längre säga det.
Kan man fortf inte förstöra en tram då, så är det kasst!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Ställde in det men nu ser jag inte kartan alls om jag inte trycker m då får jag upp ena hörnet, ser inte min ammo iheller.

prova dra in en-två centimeter innanför din skärms kanter å se om det är bättre då.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Leeloo:

Alltså, så jävla kul var inte BF3. Känns för överhypad.

Poängen med ett bra multiplayerspel är inte att det är ASKUL OCH JÄVLAR VAD BRA och sen tröttnar man på det efter 20 timmar. Halo Reach är en av de bästa multiplayerspelen jag spelat, men det är aldrig sådär sjukt otroligt roligt, utan bra för att det finns djup (vissa spelsätt ja) i det, att det håller och är, ja helt enkelt ett bra multiplayerspel. Jag blir heller inte superglad när jag spelar bf3 (även om caspian border är coolt på sina sätt) men det kommer nog räcka länge. Om det är ett bra spel dvs.

Permalänk
Medlem

Spelet är ju mycket bättre en vad jag anade. Så jävla härligt förpackat.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

oki..ja ungefär det ja..spamma spamma spamma

Lyckats joina 2 games. Snacka om att alla bilar/tanks osv buggar när man kör dom. Men, men. ^^

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Prövade betan för en liten stund sedan.. och efter att ha installerat de nya drivisarna till grafikkortet så slutade spelet att fungera och stängde ner. Prövade att installera om dem och köra spelet igen.. då blev det BSOD.
Det lilla jag hann köra, så tyckte jag i alla fall att det såg helt okej ut..
Men vad kan vara problemet med BSOD? Felkod 7F..

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 7f
BCP1: 0000000000000008
BCP2: 0000000080050031
BCP3: 00000000000006F8
BCP4: FFFFF800032D22D7
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Jo jo. Men om 3v så kan folk inte längre säga det.
Kan man fortf inte förstöra en tram då, så är det kasst!

vissa saker har dom medvetet behållt från att inte förstöras just för att det ska finnas lite skydd på banorna. istället för en renrakad bana

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Djävlar vilket spel!

Körde Metro i säkert 5 timmar men tröttnade inte alls på det.
Sen såg jag ett PW till caspian och lyckades köra kanske en kvart innan min dator överhettades.
Kunde köra allt på ultra men datorn blev fördjävla varm och klappade ihop efter 15-20 min hela tiden så jag körde på low och ställde en kontorsfläkt mot datorn och då var det inga problem.
Burken står helt fördjävligt dåligt under ett trångt skrivbord så jag ska blåsa ur dammet och ställa den på byrån istället för att göra det lite mer luftigt och få igång flödet kring den.

Grymt spel! Ett gäng buggar har jag räknat till men det löser sig nog i.o.m. release!

En fråga bara: Finns det AP-skott? Tycker jag har blivit träffad av vanliga gevär på ställen där jag borde haft hyfsat "heavy-cover"

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad metro är hemsk. BF3 verkar riktigt fint men jag klarar inte av den här jävla kartan. Tröttnar efter 10 minuter... Men precis när vi kom till ett ställe jag inte varit på än då får man sitt första problem hittills: frånkopplad :):):)

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

låter bra!
hur blir det med commander delen från BF2?
det vore nåt
körde mycket commander i BF2 nämligen

Kommer inte finnas någon commander i BF3, Dice sa att det var väldigt omdiskuterat hos dem men att de valde att ta bort det, men de säger att det kommer finnas massa squad leaders typ som fungerar på liknande sätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rhedlnd:

Fyfan vad metro är hemsk. BF3 verkar riktigt fint men jag klarar inte av den här jävla kartan. Tröttnar efter 10 minuter... Men precis när vi kom till ett ställe jag inte varit på än då får man sitt första problem hittills: frånkopplad :):):)

Inte bara det! Metro är ju så himla buggig på vissa ställen. Ibland kommer man under marken när man är på vissa ställen

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

kommer de behålla den där funktionen att man måste joina via hemsidan i fullversionen? känns väldigt onödigt att behöva joina via en webläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Hur är man med i ett party då?

Skickades från m.sweclockers.com

Comcenter -> Create party

Skrivet av Hamzta:

Jo jo. Men om 3v så kan folk inte längre säga det.
Kan man fortf inte förstöra en tram då, så är det kasst!

Det är uppenbarligen vad du hoppas på

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

prova dra in en-två centimeter innanför din skärms kanter å se om det är bättre då.

Hade så från början men min karta och ammo visare är utanför min skärm ändå. =/

Men lyckades komma in på Caspian efter ett tag, underbar karta!

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om commorose finns i betan?

Sen hoppas jag verkligen att de ligger 2-3 månader längre fram i utvecklingen än vad betan är.
För jag tycker betan är ett skämt när det gäller marken och konstiga väggar som knör runt en.
Blivit ivägskickad upp i luften flertalet gånger av att gå ner i en krater, kan gå igenom marken på plana ytor, slagit framåtvolter med pansarvag. Tycker detta är ganska basgrejjer som borde funka redan i en beta, det är ju colission problem :s

Ser inte fram emot releasen av bf3 ser fram emot dagen då första patchen kommer ut! ^^

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2