Permalänk
Medlem

Play, byt låt & stopp ur funktion, G510

Hejsan SweC.

Jag har ett Logitech G510 som jag har ett problem med

Problemet är då efter att jag installerade om Windows på min nya Crucial M4 SSD så har mina musikspelar knappar slutat fungera på tangentbordet.

Jag har laddat hem de senaste drivrutinerna från Logitech och även prövat ominstallera dem. Funkar ej

Knapparna funkar utmärkt när jag stänger av logitechprogrammet

Använder dessa knappar bland annat till Spotify då dom funkat utmärkt förut

Tack för svar och även tack till Google som bidrog med bilden
(Ett G19 på bilden men det är ett G510 jag har som ser likadant ut)

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Ingen som vet?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt g19 sen jag uppdaterade drivrutinerna, mediaknapparna funkar i media player men ikke spotify längre. De fungerar om man stänger av "Logitech gaming software"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Ingen som vet?

Har fixat en lösning nu!

Gå in på kontrollpanelen > Maskinvara & Ljud > Windows SideShow > Klicka ur rutorna där Media Player är i bockat. > Stäng rutan.

Nu ska det fungera! Du kan få byta låt eller liknande först på Spotify innan det fungerar dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Har fixat en lösning nu!

Gå in på kontrollpanelen > Maskinvara & Ljud > Windows SideShow > Klicka ur rutorna där Media Player är i bockat. > Stäng rutan.

Nu ska det fungera! Du kan få byta låt eller liknande först på Spotify innan det fungerar dock.

TACK
Det funkade

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

har samma problem

fungerar fortfarande inte för mig =(

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Avstängd

Har köpt detta tangentbord idag o lider av samma problem Har provat att bocka ur rutorna men det fungerar fortfarande inte, någon som har fixat detta eller sett någonstans hur man kan fixa detta? Behöver verkligen att få mediaknapparna att funka i spotify

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Medlem

Har ett g510 och har haft det i ett år nu. Mina har alltid funkat men om du te x har itunes eller wmp på så slår dom ut varandra så den bytar inte låt,film eller vad det nu är på någon av dom.
Så gå in på aktivitetshanteraren och stäng wmp/itunes processen och ha bara igång spotify så ska de funka

Visa signatur

Intel core i7 4790K @ 4,9 ghz med CM Seidon 240M Gigabyte GTX 670 SLI @ 1,125 ghz Gigabyte G1 Sniper Z97 8GB G-Skill Ripjaws @ 2133 mhz FD Newton 1000W PSU FD Define R2 XL Samsung 128 GB SSD WD Caviar 500 GB

Asus VG278HE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snearn:

Har ett g510 och har haft det i ett år nu. Mina har alltid funkat men om du te x har itunes eller wmp på så slår dom ut varandra så den bytar inte låt,film eller vad det nu är på någon av dom.
Så gå in på aktivitetshanteraren och stäng wmp/itunes processen och ha bara igång spotify så ska de funka

Stort tack!! Nu funkar det Att det kunde vara så enkelt ^^ Men kommer den processen att startas varje gång jag startar om datorn ?

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M