Bärbar hårddisk - problematisk

Permalänk

Bärbar hårddisk - problematisk

Jag köpte den för kanske tre år sedan, en WD home edition 1tb. När jag kopplar in den nuförtiden så startar den ytterst få gånger. Datorn kan hitta den, dvs den ser hårddisken så att jag kan mata ut den, men jag kan inte komma åt några filer på den. Jag har försökt med driver updates och installerat ny mjukvara. Inget av det hjälper. När jag sätter in den i datorn så låter den konstigt, metalliskt kanske man skulle kunna säga (jag är rädd för att armen på hårddisken repar skivan eller nåt, men det är väl laser?)

All hjälp uppskattas! Jag har en del bilder som jag vill rädda därifrån, helst utan hjälp av snikna reparatörer. Tack för hjälpen!

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe, GTX560 TI, Corsair Vengance RAM (8GB), Corsair Force Series 3 120GB SSD Disc, Corsair HX 750 W, 2TB Western Digital Caviar, Intel Core i7 2600K

Permalänk
Medlem

CD, DVD, HDDVD, BlueRay osv är laser.
Vanliga Hårddiskar, Raptor är det en läsarm.
SSD bryr jag mig inte vad det är.

Har du kollat i diskhanteraren om den syns där?

Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Diskhantering.
Ge den en enhets bokstav eller välj mount (montera).

Hårddisken(partitionen) ser du på 2-3 olika ställen. Gör diskhanterar fönstret STÖRRE så ser du den längst ned. Beroende på om du höger klickar i den vänstra (disk 0, 1 osv) eller högra rutan(bilden) så får du upp olika val i menyn som dyker upp. När disken är formaterad så dyker den upp längst upp i diskhanterar fönstret vilket blir totalt 3 ställen.

Funkar inte det är tyvärr räddnings företagen ditt enda alternativ. Alla har samma priser 4000-10000 mot det dyrare hållet beroende hur allvarligt felet är. Vanliga butiker klarar inte sånt här.

Permalänk

Hittade den. Not initialized står det, och när jag försöker starta upp den så står det bara "incorrect function" både när jag försöker med MBR och GPT. Vad bör jag göra?

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe, GTX560 TI, Corsair Vengance RAM (8GB), Corsair Force Series 3 120GB SSD Disc, Corsair HX 750 W, 2TB Western Digital Caviar, Intel Core i7 2600K