AMD FX-8150 och FX-8120 "Bulldozer"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marticus:

Jag förstår inte riktigt varför folk är rädda för chockhöjning av priserna från intel?

Innan bulldozer fanns så var väll priserna pressade till proportioneliga nivåer mellan amd och intel med respektive prestanda i åtanke. Ville man ha en i5 ist för en 995 (kanske e en dålig jämförelse, e lite grön på området) så fick man betala lite mer för att den va lite bättre, skulle i5 höjas ännu mer så kommer man ju förlora som i5-konsument då processorn inte blivit bättre efter BD-lanseringen.

Vilket gynnar AMD då fler kommer tänka "jag får bra prestanda för bra pris hos AMD, men lite bättre hos intel för ett mycke högre pris", vilket gör amd ännu mer prisvärt gämfört med intel då den helt plötsligt blir överprisad ist för proportioneligt prissatt med tanke på dess prestanda som den var innan den eventuella prishöjningen?

min poäng är att intel inte kan höja priserna hur mkt som helst då dem inte är vettigt prissatta längre utan blir då ist överprisade, vilket kommer skrämma bort kunder som då ist kommer välja AMD.

Är jag ute och cyklar eller?

Nja. Priserna har kanske inte direkt varit pressade för både Intel och AMD. Däremot har priserna varit justerade efter prestanda. Ett bättre ord är väl marknadsanpassade. AMD har troligen fått pressa sina priser medan intel har kunnat plocka ut väldigt bra marginaler.

Visst kommer priserna anpassas proportionerligt så att pris/prestandakurvan är jämn även framöver.
Men skillnaden mellan hur stor vinst amd och intel kan plocka ut per såld processor kommer bara öka. Även om nu AMD skulle öka sin marknadsandel (vilket jag inte tror kommer ske nu) så är det inte säkert att de tjänar några pengar på det.
Får den ena sidan in en väldans massa pengar och den andra har så tighta marginaler att det knappt lönar sig så leder det ju till en väldigt snedfördelad balans i hur mycket pengar som finns tillgängliga för forskning och nyutveckling. Ena företaget drar ifrån mer och mer med tiden.

Det är här problematiken ligger.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av lanbonden:

AMD FX "Bulldozer" överklockas till 8 429 MHz – nytt Guinness världsrekord

http://www.sweclockers.com/nyhet/14473-amd-fx-bulldozer-overk...

Känns som det måste varit en helt annan processor I detta test, Finns inte en chans att en prolle som drar 450W i 4.7 GHz skulle gå upp i 8.4 oavsett kylning. Vill tro att första batchen som skickats ut har ett allvarligt fel...

Observera att detta världsrekord slogs med endast EN aktiv Bulldozer-modul. Våra resultat är givetvis med samtliga fyra moduler aktiverade.

Permalänk
Medlem

Mest trist för alla som väntat och hoppats på AMD, men även trist för oss andra, rent konsumentmässigt. Bluescreen var om värst, näst efter skyhög strömförbruking. Jaja, AMD kommer säkert igen nångång. Nu har de inte så höga förväntningar på sig heller.. :I

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på nice överklocknings resultat(5.1++) men det var den ju inte bra på heller. Och den strömförbrukningen var ja mycket deprimerande

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Nja. Priserna har kanske inte direkt varit pressade för både Intel och AMD. Däremot har priserna varit justerade efter prestanda. AMD har troligen fått pressa sina priser medan intel har kunnat plocka ut ganska bra marginaler.

Visst kommer priserna anpassas proportionerligt så att pris/prestandakurvan är jämn även framöver.
Men skillnaden mellan hur stor vinst amd och intel kan plocka ut per såld processor kommer bara öka.
Och får den ena sidan in en väldans massa pengar och den andra har så tighta marginaler att det knappt lönar sig så leder det ju till en väldigt snedfördelad balans i hur mycket pengar som finns tillgängliga för forskning och nyutveckling. Ena företaget drar ifrån mer och mer med tiden.

Jo självklart får Intel ännu mer försprång nu med att få fram bättre processorer vilket leder till att dom kommer kunna ta tokhöga priser om dom vill.. inte bra för OSS (både AMD å Intel fanns)

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AMD_PERA:

Det blir nog bra när det blir färdigt.....hoppas jag...:)
Phenom & Phenom II till socket AM2+ var ju inget att ha i början, varma och blåskärmvänliga.
Jag har kvar en Ph x4 9850 och en Ph II x4 920, sedan kom ju Ph II x4 965BE med skaplig prestanda, samt x 6orna.
Det får bli en 980BE och en lite svagare Bulldoozer (för att testa) för mig denna gång.
Skam den som ger sig....På dom igen AMD

Eftersom det är en helt ny arkitektur, kommer den säkert kunna finslipas ordentligt, framöver.
Piledriver kommer väl till våren, de kan säkert också förbättra andra saker mycket, tex prefetchern.
Men jag vill ha min processor nu.
Jag tror att jag satsar på en Phenom II i stället, ser att man kan köpa en quadcore för 1000kr.
Men jag tänker vänta till i morgon, det är nog bra att sova på saken först.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

AMD FX "Bulldozer" överklockas till 8 429 MHz – nytt Guinness världsrekord

http://www.sweclockers.com/nyhet/14473-amd-fx-bulldozer-overk...

Känns som det måste varit en helt annan processor I detta test, Finns inte en chans att en prolle som drar 450W i 4.7 GHz skulle gå upp i 8.4 oavsett kylning. Vill tro att första batchen som skickats ut har ett allvarligt fel...

Processorn drar inte 400w, systemet som helhet drar 400w. Är det här verkligen så svårt för folk att förstå?

Permalänk
Medlem

Jag gillar ändå hur ärliga AMD är i sina demo-filmer, de censurerar inget och har inga faktafel alls.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nja. Priserna har kanske inte direkt varit pressade för både Intel och AMD. Däremot har priserna varit justerade efter prestanda. Ett bättre ord är väl marknadsanpassade. AMD har troligen fått pressa sina priser medan intel har kunnat plocka ut väldigt bra marginaler.

Men skillnaden mellan hur stor vinst amd och intel kan plocka ut per såld processor kommer bara öka.
Och får den ena sidan in en väldans massa pengar och den andra har så tighta marginaler att det knappt lönar sig så leder det ju till en väldigt snedfördelad balans i hur mycket pengar som finns tillgängliga för forskning och nyutveckling. Ena företaget drar ifrån mer och mer med tiden.

Tack det klargjorde mycket mer, stämmer helt det du säger! Så nu förstår jag rädslan hehe

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Ursäkta min oförståelse, men vad är det som händer?

Amd:s processor är:
~50% större
Dubbelt så många transistrorer
Dubbelt så många fysiska kärnor
Nästan 1 år nyare
Ny arkitektur
32nm

Ändå presterar Sandy Bridge nästan dubbelt så bra i flera tester och över lag betydligt, betydligt bättre.
Förstår ärligt talat inte..

Måste vara något som inte stämmer.

* Glömde tacka för ett välskrivet samt mycket intressant test

Noterade också det, så misstänkte jag en grej, och det var att de tester där BD inte hängde med för fem öre är där fler trådar inte stöds.
Efter det så kollade jag igenom de tester, och de tester där BD då inte hängde med, så var SB bättre än intels hexacores, och ibland var Intels 2500k t.o.m. än 2600k.
Det tycker jag var rätt tydligt att det är testen som begränsar BD kapacitet; och lite långsökt så kan man 1,2 och 3 st gtx 580 med tre olika moderkort, ett moderkort med tre st grafikkortsplatser, ett mobo med endast två och ett med endast ett, då är det ju klart och tydligt testet som sätter gränsen.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt, men hoppas folk får nytta av kakburken

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Ehh? Även när man klockar bulldoser till 4.7 Ghz så är 2600k bättre. Dessutom drar bulldoser överdrivet Watt när man överklockar. Sedan så kan en 2600K klockas till 4.9Ghz och då blir bulldoser totalt ägd. Sedan är 2600k billigare. Bulldoser har följande egenskapar: Är sämre, drar MYCKET mer Watt, presterar knappt bättre än phenom II, dålig prestanda per klock, kostar mer. Vafan ska man köpa em bulldoser för?
Bättre att köpa en phenom II 1100 om man redan har Amd moderkort.

Då får du nog läsa tester lite bättre

Att en processor drar något mer ström (man behöver inte maxklocka) under en begränsad tid då man gör något tungt arbete tror jag inte spelar någon större roll på en stationär dator. Vanliga stationära datorer, där är det viktigare att processor har låg idle förbrukning.

Vad jag kan se så är det nästan hugget som stucket och välja mellan en FX-8120 och i5-2500K vilket jag nog anser vara bra för första versionen som egentligen är anpassad efter servrar. 2500K ger något bättre prestanda singelstrådat, FX-8120 vinner i flertrådat
2600K är dyrare med något dyrare moderkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arrogant:

Processorn drar inte 400w, systemet som helhet drar 400w. Är det här verkligen så svårt för folk att förstå?

Fast det är ändå 250-300W bara för processorn. Det går inte att komma ifrån att processorn använder löjliga mängder energi.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

eh vafan de sänker nog priset drastiskt så fort de ser att den inte säljer. Har man ett stort nätagg och har billig el så är det väl helt ok. Den klockar ju väldigt fint så tror den skulle sälja som smör för 1500 :- Jag hade köpt den iaf

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elgot:

Anandtech har testat lite även med windows8-testversionen, som skall ha infört förändringarna:
http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/Bulldozer/Review/...

Om det sedan är dessa som påverkar resultaten är kanske oklart.

Men det är ju tyvärr bara i spel :/

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Riktigt bra skriven recension. Det bittra är att nu kommer en ny era av intel-priser och intel-griserier ta fart. Amd tappade ju bollen totalt om de knappt ens är bättre än gamla 1100T.

Skickades från m.sweclockers.com

Intel-griserier? Som AMD nu då med förfalskad marknadsföring. Vet att intel mutade osv innan men ja inte längre direkt, eller har du info om något liknande?

Däremot att priserna kommer stiga kan hända, tror dock mer på att en prisökning kommer märkas av först med ivy-bridge.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

asså AMD ljuger ju i sin kampanjvideo?!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Grymt besviken på AMD, tur man förstod det skulle bli en flopp och köpte i5-2500k för flera månader sen....

Permalänk
Skrivet av TObbeSkatt:

När man sitter här å läser igenom alla kommentarer märker man ju att det är INTEL-fans VS AMD-fans... inte konsumenter vs producenter som det egentligen borde vara, INGEN utav oss kommer kärna eller vinna något på detta..

Till själva processorn, Ser man va alla skriver här är detta ungefär lika stor skandal som Charlie Sheen på senare dar.. Själv är jag varken inter eller amd-fan kör på det jag tycker verkar bra eller prisvärt. Just nu sitter jag på en AMD Ph II men funderat på att köra intel inom snar framtid bara för att "testa på" (har även kört det innan) FX serien som precis har släppts är lite väl dyr ja, Men det är ju ingen dålig processor... Ligger nog lite i det alla säger med mjukvaran bakom det hela.. detta är en HELT ny arkitektur med 8 kärnor.. vilket väldig få spel och program nyttjar i dagsläget, jag tror att ger man AMD och FX serien lite tid kommer det nog bli både bättre och billigare men kanske ändå inte gå om i7 med hästlängder. Googlar man runt å skummar omkring på olika tester utav AMD FX ser man att det skiljer otroligt mycket från test till test. Det med att den drar mer watt än vad I7:an gör är ju vad jag förstår bara bullshit? klart en FX på 9Ghz drar mer än en i7 på runt 3Ghz drar annars skulle det ju va konstigt, jämför tex va dom drar i samma klock... annars blir det ju inget rättvist resultat. Tror det är onödigt att dunka pannan blodig än ge dom bara lite tid.(?) eller har jag helt fel?

Nja, det finns ett par saker du inte tänker på. Den i7:a som du refererar till som har samma effektförbrukning är den äldre varianten i7 9XX, som har en välkänt hög effektförbrukning, Sandy Bridge i7 (i7 2XXX) ligger väldigt mycket lägre i effektförbrukning:
http://www.sweclockers.com/recension/14579-amd-fx-8150-och-fx...
En annan sak är ju prestanda vid samma klockfrekvens, där FX inte ligger så bra till om inte applikationen skalar väldigt bra över många kärnor:

Kombinerat får man alltså problemet att en FX-processor presterar mycket sämre per watt än en i7 2XXX. I riktigt bra trådade program presterar ju FX5180 ungefär likvärdigt med i7 2600K (om man är lite snäll), men drar markant mer effekt, tittar man sedan på fåtrådiga program förstärks skillnaden ordentligt och prestanda per watt för FX5180 är riktigt dålig.

Det som folk är besvikna på med FX8150 är dels den låga prestandan i program som är dåliga på att utnyttja flera kärnor (det är väl främst då spel som folk tittar på), dels att den för det mesta inte presterar nämnvärt mycket bättre än Phenom II 1100T som har två kärnor färre, lägre klockfrekvens och en äldre arkitektur och är billigare. När den sedan drar rätt mycket mer effekt och presterar över lag sämre än huvudkonkurrenten i prissegmentet, i7 2600K, så spär det på det hela.

FX8150 är ingen dålig processor, den är dock inte i närheten av det som hypen har förespeglat, vilket kan leda till en del överdrivna reaktioner.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Jag gillar ändå hur ärliga AMD är i sina demo-filmer, de censurerar inget och har inga faktafel alls.

http://i.imgur.com/H8e92.jpg

Awkward silence på AMDs huvudkontor just nu

Man ska ta företagens egna tester med en nypa salt, vilket företag det än rör sig om.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Ursäkta min oförståelse, men vad är det som händer?

Amd:s processor är:
~50% större
Dubbelt så många transistrorer
Dubbelt så många fysiska kärnor
Nästan 1 år nyare
Ny arkitektur
32nm

Ändå presterar Sandy Bridge nästan dubbelt så bra i flera tester och över lag betydligt, betydligt bättre.
Förstår ärligt talat inte..

Måste vara något som inte stämmer.

* Glömde tacka för ett välskrivet samt mycket intressant test

Antingen att något är fel med tillverkningsprocessen eller liknanade. Eller så är denna arkitektur är riktigt dålig, förutom till väldigt bra optimerade multi-trådade processer som kan tänkas bli mer vanligt i framtiden.

Känns lite som att de tänkte "ju mer vi transistorer vi pressar in desto bättre blir det" utan att utnyttja dessa transistorer på ett bra sätt.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

Nja, det finns ett par saker du inte tänker på. Den i7:a som du refererar till som har samma effektförbrukning är den äldre varianten i7 9XX, som har en välkänt hög effektförbrukning, Sandy Bridge i7 (i7 2XXX) ligger väldigt mycket lägre i effektförbrukning:
En annan sak är ju prestanda vid samma klockfrekvens, där FX inte ligger så bra till om inte applikationen skalar väldigt bra över många kärnor:

Kombinerat får man alltså problemet att en FX-processor presterar mycket sämre per watt än en i7 2XXX. I riktigt bra trådade program presterar ju FX5180 ungefär likvärdigt med i7 2600K (om man är lite snäll), men drar markant mer effekt, tittar man sedan på fåtrådiga program förstärks skillnaden ordentligt och prestanda per watt för FX5180 är riktigt dålig.

Det som folk är besvikna på med FX8150 är dels den låga prestandan i program som är dåliga på att utnyttja flera kärnor (det är väl främst då spel som folk tittar på), dels att den för det mesta inte presterar nämnvärt mycket bättre än Phenom II 1100T som har två kärnor färre, lägre klockfrekvens och en äldre arkitektur och är billigare. När den sedan drar rätt mycket mer effekt och presterar över lag sämre än huvudkonkurrenten i prissegmentet, i7 2600K, så spär det på det hela.

FX8150 är ingen dålig processor, den är dock inte i närheten av det som hypen har förespeglat, vilket kan leda till en del överdrivna reaktioner.

Nej precis, Nej det jag mena med att den inte drar så mycket som det skrivs om (1400W) vilket är löjligt mycket och antagligen inte stämmer helt.. Precis som du säger tror jag det är "den är dock inte i närheten av det som hypen har förespeglat" som gör att alla är så besvikna + priset då såklart! Hade den legat i samma eller något över en T1100 i pris hade det varit en helt annan sak tror jag

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Skrivet av Moonwall:

Om man kollar 1:40 så står det att de använde en 2500k, inte en 980x. Samma sak tycker amd?

Inte nog med det, dom kör 1333mhz minnen på 2500k och 1600mhz på BDn.
iof kanske inte så avgörande men helt klart missvisande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Awkward silence på AMDs huvudkontor just nu

Man ska ta företagens egna tester med en nypa salt, vilket företag det än rör sig om.

Ja, men man kanske borde dubbel-, eller snarare kanske fyrdubbeltrippel-kolla sitt marknadsföringsmaterial innan man släpper det officiellt?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

hoppas amd skickar ut någon drivrutin som fixar den usla prestandan
Edit: en sak som är säker är att man inte kommer att kunna kör 6950cf med en fx8120 på ett 550w agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TObbeSkatt:

När man sitter här å läser igenom alla kommentarer märker man ju att det är INTEL-fans VS AMD-fans... inte konsumenter vs producenter som det egentligen borde vara, INGEN utav oss kommer kärna eller vinna något på detta..

Till själva processorn, Ser man va alla skriver här är detta ungefär lika stor skandal som Charlie Sheen på senare dar.. Själv är jag varken inter eller amd-fan kör på det jag tycker verkar bra eller prisvärt. Just nu sitter jag på en AMD Ph II men funderat på att köra intel inom snar framtid bara för att "testa på" (har även kört det innan) FX serien som precis har släppts är lite väl dyr ja, Men det är ju ingen dålig processor... Ligger nog lite i det alla säger med mjukvaran bakom det hela.. detta är en HELT ny arkitektur med 8 kärnor.. vilket väldig få spel och program nyttjar i dagsläget, jag tror att ger man AMD och FX serien lite tid kommer det nog bli både bättre och billigare men kanske ändå inte gå om i7 med hästlängder. Googlar man runt å skummar omkring på olika tester utav AMD FX ser man att det skiljer otroligt mycket från test till test. Det med att den drar mer watt än vad I7:an gör är ju vad jag förstår bara bullshit? klart en FX på 9Ghz drar mer än en i7 på runt 3Ghz drar annars skulle det ju va konstigt, jämför tex va dom drar i samma klock... annars blir det ju inget rättvist resultat. Tror det är onödigt att dunka pannan blodig än ge dom bara lite tid.(?) eller har jag helt fel?

Det ska inte handla om vad som är bra för framtiden, helt fel koncept, det måste fungera bra nu och även för framtiden. Även om man siktar in sig 6-12 månader frammåt för att nå potential så är det ju riktigt svårt att säga vad som kmr hända då.

Sen var det inte 9Ghz utan 4,7 med konsumption på 470w~ va? Och om en i7 klockad till 4,9Ghz drar 220w vad säger det? (kan ha fel, har för mig jag såg en länk tidigare i posten, rätta mig gärna)

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Förstår att det är svårt att läsa av ett stapel diagram, men jämför med övriga specs så ser du att systemet drar mellan 50-75W i övrigt, om hela systemet drar 455W blir det inte långt från 400W till processorn om inte övriga systemet skulle sluka massor extra effekt samtidigt vilket det inte borde med en multipler överklockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

asså AMD ljuger ju i sin kampanjvideo?!

Var, när, hur och varför?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Funderar på en sak, fungerar det bra att köra virtuella maskiner med en AMD propp? har dom allt godis som Intel har?
Ingen tvekan om att AMD inte kommer sno några entusiaster från Intel med detta, men om AMD sänker priserna samt om deras proppar fungerar bra för t.ex. hyper-v så skulle jag lätt kunna köpa en BD, 8 kärnor är ju säkerligen inte fy skam då.

Hej, dom är grymma på det, och dom håller inte på och stänger av det på budgetmodellerna som Intel gör. Alla av en viss arkitektur har samma features. Här är väl den senaste tekniken dom har lagt till: http://en.wikipedia.org/wiki/Rapid_Virtualization_Indexing

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Gud va jag är glad att jag köpte 2600K istället för att vänta på bulldozer

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1