Apple släpper Ios 5 för Iphone och Ipad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Jag har raderat itunes sedan tidigare (för att jag tycker att det är värdelöst) men kommer inte på något annat sätt att få in mjukvaran än genom det.

Som vanligt med detta skitsystem så säger den att mina inköpta program kommer att raderas om jag synkar mobilen, och när jag testar att bara hämta mjukvaran så vill den synka telefonen iaf för att dessa INTE ska försvinna....

Är detta ett skämt eller hur gör jag för att bara få in uppdateringen, utan att behöva radera hela mobilen?

Jag hoppas att jag har missat något för en sådan här sak borde vara barnsligt enkelt så hjälp uppskattas

Som jag förstått det installeras hela mobilen om vid uppdateringen, därav att den säkerhetskopieras och sedan återställs.
Men jag kan ha fel.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk

Here goes: iOS 5 installerat!:) Ser riktigt trevligt ut.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

"Uppdateringen väger in på cirka 700 MB."
Är uppdateringen 700MB stor :O?!?

Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns jailbreak ute redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Som jag förstått det installeras hela mobilen om vid uppdateringen, därav att den säkerhetskopieras och sedan återställs.
Men jag kan ha fel.

Som jag tolkar iTunes så vill den radera alla mina appar som inte är synkade med den här nyinstallationen av iTunes. Det är dock samma dator som den har synkat till tidigare...

Om någon har en lösning så meddela mig gärna. Jag tänker inte uppdatera om jag måste dra ner alla appar på nytt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zepexo:

Vet någon om det finns jailbreak ute redan?

Finns tethered har jag för mig.

EDIT: Jo, senaste Redsn0w jailbreakar iOS 5 tethered. I alla fall GM, vet inte hur det är med Final. Men GM är i princip identisk med Final så det borde inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Fan att man ska ha 3Gn

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

"Uppdateringen väger in på cirka 700 MB."
Är uppdateringen 700MB stor :O?!?

Ja, för du gör en clean install av ett helt OS.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Så med andra ord om man har Iphon 3G så skiter Apple fullständigt i dig? Jag har en 3G

Din telefon är tre år gammal, om du hade Android hade du inte fått uppdateringar sedan länge Det är av hårdvaru- och prestandaskäl de inte uppdaterar 3Gn längre.

Har 3G själv och kommer köpa 4S när den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Din telefon är tre år gammal, om du hade Android hade du inte fått uppdateringar sedan länge Det är av hårdvaru- och prestandaskäl de inte uppdaterar 3Gn längre.

Har 3G själv och kommer köpa 4S när den kommer.

Mjo det är väll sant tänkte inte redigt på det. Själv så blir det aldrig mer en Iphone för mig (Inte pga detta utan för att jag helt enkelt aldrig gillat min Iphone och jag tycker verkligen inte om Apple)

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Skrivet av ntiselle:

Vadå gnäller. Jag har betalt för min telefon me så varför kan inte den får mer uppdateringar. Så mycket pengar som Apple tjänat på Iphone så borde ju knappast det vara något problem. Jag vet inte om dig men jag går inte omkring och köper varje Iphone som kommer för att förlänga mitt ego.

Det finns ju faktiskt kanske en anledning till att sluta ge uppdateringar till en 3 år gammal lur, och det kallas hårdvara. Hårdvaran kanske inte klarar dagens iOs.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Svar efter uppdateringen:

JA, den är c:a 700 mb (4.3.x är inte mycket mindre och den tas bort = ingen större utrymmesförlust)
JA, du får behålla alla program - telefonen säkerhetskopieras innan uppdateringen.
JA, det rullade bara på - språk och ev wifi-nät behöver ställas in.
JA, det är helt klart värt att göra uppdateringen OM du inte har jailbreakat för upplåsning. Då behöver du vänta på att en unlock kommer.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Verkar grymt. Men försvinner alla ens appar? Har ju appar som inte finns på appstore och skulle gärna inte vilja bli av med dem. Någon som vet?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att nästan allt detta går att fixa i Android? Det är nästan som man tappar hakan... Blev många; skämtar de-moments.. x'D

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Nämeneeh... Ja... ÄNTLIGEN! Ska bli kul med lite snabbare telefon och iPad.

Men framförallt notification center <3

Lite irriterande att man inte kan ladda ner till iPad och iPhone samtidigt bara...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Tur att man är lite efter på att hämta Drar från itunes nu i ca 8-9mb/s.
Jag har längtat efter denna uppdatering!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

vet inte jag är klar nu håller på att installera alla appar och måste säga att det verkar riktigt bra. ska sitta och leka lite med telefonen nu:)

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Härligt, nått kul att testa då.. sen att ja restorade skiten för 4h sen pga annan orsak är ju lite komiskt, nu går kablarna varma ^^

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Vadå gnäller. Jag har betalt för min telefon me så varför kan inte den får mer uppdateringar. Så mycket pengar som Apple tjänat på Iphone så borde ju knappast det vara något problem. Jag vet inte om dig men jag går inte omkring och köper varje Iphone som kommer för att förlänga mitt ego.

Ring till Microsoft och gnäll över att det inte finns uppdateringar till Windows 98.. jag har betalat för det med

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Är det bara jag som tycker att nästan allt detta går att fixa i Android? Det är nästan som man tappar hakan... Blev många; skämtar de-moments.. x'D

Nej, det är inte bara du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Är det bara jag som tycker att nästan allt detta går att fixa i Android?

Just funktions mässigt har iOS alldrig direkt legat i framkant; till och med jämfört med 'dumbphones' har iPhones ofta varit funktions fattiga och förlitat sig på Appar (när stöd för detta släpptes, det vill säga) för att försöka kompensera för det som saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Ring till Microsoft och gnäll över att det inte finns uppdateringar till Windows 98.. jag har betalat för det med

Var väl en ganska dålig liknelse? Windows 98 är ju inget "hårdvaruting" utan en mjukvara och det finns visst det uppdateringar till Windows 98

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Någon annan som får samma error som mig när ni ska installera?

"Problem uppstod vid hämtningen av programvara för iPhone-enheten "Christopher Kaljos iPhone". Du har inte tillräcklig behörighet för åtgärden."

JA, det finns bara ett konto på datorn och jag har administratörs-befogenheter.

Visa signatur

Moderkort: TUF GAMING X570-PLUS (WI-FI)
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8-Core
GPU: GTX 2070 Super
Skärm: Samsung Odyssey G9 49" 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaljo:

JA, det finns bara ett konto på datorn och jag har administratörs-befogenheter.

Du har provat att starta programmet med detta? Konto med administratörs rättigheter ger INTE program tillgång till detta automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Finns tethered har jag för mig.

EDIT: Jo, senaste Redsn0w jailbreakar iOS 5 tethered. I alla fall GM, vet inte hur det är med Final. Men GM är i princip identisk med Final så det borde inte vara några problem.

Okej, tack för svar

Permalänk
Medlem

kul att man har 2min kvar, så avbryts det...

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Kan faktiskt inte säga att det där va en bra jämförelse. Då kan man ju också gå så långt och säga varför släpps det spel och uppdateringar till tex Xbox 360 som kom i December 2005? Asså typ nästan 6 år gammalt eller så.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Du har provat att starta programmet med detta? Konto med administratörs rättigheter ger INTE program tillgång till detta automatiskt.

Si, si señor. Har prövat detta också men får fortfarande samma felmeddelande. Försöker hitta svar på Google men det går mindre bra...

Visa signatur

Moderkort: TUF GAMING X570-PLUS (WI-FI)
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8-Core
GPU: GTX 2070 Super
Skärm: Samsung Odyssey G9 49" 240Hz

Permalänk
Medlem

Allt jag hörde på den där videon var "vi har lagt in saker som våra konkurrenter redan har och lite saker som borde funnit sen första iphonen"

Kan nämna att jag själv har en iphone och är glad för uppdateringen, är dock ganska trött på deras "vi är revolutionerande" videos. Jag kan ju för fan inte ens byta min sms signal om jag inte jailbreakar skiten.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Vafan. Jag vill ha Spotify i notifications center men verkar inte fungera :(...