Apple släpper Ios 5 för Iphone och Ipad

Permalänk
Skrivet av @xel:

Någon genväg till kameran från låsningsskärmen ser jag dock inte till.

Skrivet av Azodan:

den saknar jag med!

Dubbeltryck på home-knappen så dyker den upp

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Skrivet av Fredric1994:

Samma problem som de flesta :(... error 3200. Har försökt ca 6 gånger nu, ingen lycka än så länge. Men I'll keep trying!
(Iphone 3Gs)

Citerar mig själv! nu funkar det, efter åttonde försöket! Nu är det bara att överföra alla grejer!

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem

Man kan inte flytta "Tidningskiosk" till en folder!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Snabb fråga förlorar man sina sms, kontakter mm. om man uppdaterar till 5.0?

Permalänk
Skrivet av HeeK:

Man kan inte flytta "Tidningskiosk" till en folder!!!!!!!

Kanske för att den på sätt och vis ÄR en folder

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Skrivet av Krona:

Snabb fråga förlorar man sina sms, kontakter mm. om man uppdaterar till 5.0?

Telefonen gör en backup varje gång du synkar och innan varje uppdatering, så nej.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Skrivet av HeeK:

Man kan inte flytta "Tidningskiosk" till en folder!!!!!!!

Men den fungerar väl som en folder? en mapp i en mapp funkar inte.

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Jag har raderat itunes sedan tidigare (för att jag tycker att det är värdelöst) men kommer inte på något annat sätt att få in mjukvaran än genom det.

Som vanligt med detta skitsystem så säger den att mina inköpta program kommer att raderas om jag synkar mobilen, och när jag testar att bara hämta mjukvaran så vill den synka telefonen iaf för att dessa INTE ska försvinna....

Är detta ett skämt eller hur gör jag för att bara få in uppdateringen, utan att behöva radera hela mobilen?

Jag hoppas att jag har missat något för en sådan här sak borde vara barnsligt enkelt så hjälp uppskattas

Håller med, fast med denna uppdatering så kanske man blir kvitt skiten för gott, väntar dock på JB innan uppdatering "vecka"4.2.1 funkar fint fortfarande.
Hoppas att dom lugnar ner sig lite med alla uppdateringar numera.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krona:

Snabb fråga förlorar man sina sms, kontakter mm. om man uppdaterar till 5.0?

farsan sa att sms, kontakter och inställningar sparas och program, musik och bilder försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krona:

Snabb fråga förlorar man sina sms, kontakter mm. om man uppdaterar till 5.0?

Du förlorar _ingenting_ om du bara uppdaterar, så var lugn! Den gör dessutom en säkerhetskopia medan du uppdaterar.

Visa signatur

Moderkort: TUF GAMING X570-PLUS (WI-FI)
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8-Core
GPU: GTX 2070 Super
Skärm: Samsung Odyssey G9 49" 240Hz

Permalänk
Medlem

Nu har man ju fått en ful bokhylle app som man inte kan ta bort eller lägga i en mapp!
FML -.-

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Nu har man ju fått en ful bokhylle app som man inte kan ta bort eller lägga i en mapp!
FML -.-

Bara lägg den på en egen sida någonstans där den inte syns då?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Högerklicka på din Iphone i Itunes och välj överför inköp ? Då överförs alla appar till din dator och när du uppdaterat syncas de över igen precis som allt annat GL HF

Tack där räddade du min dag!

Skrivet av Pimmp:

Håller med, fast med denna uppdatering så kanske man blir kvitt skiten för gott, väntar dock på JB innan uppdatering "vecka"4.2.1 funkar fint fortfarande.
Hoppas att dom lugnar ner sig lite med alla uppdateringar numera.

Ja det blir nog sista uppdateringen jag gör på ett bra tag. Tycker att det är onödigt krångligt att få igenom det utan strul om man får för sig att installera om sin pc eller avinstallera iTunes som jag brukar göra.

Permalänk
Medlem

Det är tråkigt att Apple ligger hästlängder före alla andra alternativ när det gäller användarvänlighet. GNU/Linux har på senare tid vandrat förbi Windows med disten Ubuntu. Tyvärr har Mac OS X mycket bättre kortkommandon på tangentbordet och det är nog svårt ändra dom i någon linux-dist för dom är troligen codade in i varje program.

Ubuntu 11.10 skall släppas imorgon. Jag hoppas att dom tar lärdom av Apple.

Bara att gratta Apple för att dom verkligen har lyckats. I stort sett alla funktioner dom lägger till känns så naturliga. När jag bara har testat efter en funktion så har den varit där precis så jag hade velat ha den.

Men det är nu dags att bryta sig loss. Nu när Jobs är borta så kommer det troligen gå sakta neråt. På senare tid har friheten fått ta mer och mer stryk hos Apple. En bland som sista sakerna man borde komprimissa med är sin frihet.

I dagens "fria" värld så offras lite frihet dagligen för ett säkrare och rättvisare samhälle. Dom som växer upp idag vet inte hur det är att vara friare för dom har inte någon erfarenhet av det. Idag är det en männsklig rättighet att vara på Facebook. Att ha ett privatliv idag är nästan stämplat som skumma typer. Många blir misstänksamma kring andra som inte lägger upp sitt liv på Facebook, nästan som om dessa "skumma människor" inte är normala utan måste vara någon form av rättshaverister. Lite överdrivet men det finns verkligen människor idag som reagerar så. Ungefär som "HAR DU INGET KÖRKORT?!?" på tiden då Internet inte fanns för allmänheten. För er som inte levde då så fanns det faktiskt mycket att göra istället att sitta framför en dator/mobil och facebooka eller spela spel.

Igen grattar jag Apple för deras otroligt höga användarvänlighet. Kan alltid hoppas att Apple släpper källkoden till Mac OS X under GNU GPL v3 för att hedra Steve Jobs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av @xel:

Någon genväg till kameran från låsningsskärmen ser jag dock inte till.

dubbelklicka på hemknappen så ska du se

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av marckusk:

dubbelklicka på hemknappen så ska du se

aha, tackar!

Visa signatur

"Det viktigaste är inte att vinna, utan med hur mycket!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Kan faktiskt inte säga att det där va en bra jämförelse. Då kan man ju också gå så långt och säga varför släpps det spel och uppdateringar till tex Xbox 360 som kom i December 2005? Asså typ nästan 6 år gammalt eller så.

För att det inte finns ett nyare Xbox kanske?

Permalänk
Medlem

Får samma fel hela tiden, felkod "3200" någon som vet vad det är och vad jag ska göra?

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av melvins:

farsan sa att sms, kontakter och inställningar sparas och program, musik och bilder försvinner.

alla apps försvinner men alla bilder och musik och sånt stannar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Dubbeltryck på home-knappen så dyker den upp

wohoo!

har fått ny röst på röststyrningen

läslistor i safari kommer jag nog att använda, safari känns dessutom lite snabbare men det kan vara placebo

tycker att det är kasst att 3dje parts utvecklare inte får lägga 'widgets' i notfikationscentret, som annars verkar vara en ypperlig förbättring från det gamla systemet.

Permalänk
Medlem

Sitter på en Macbook Pro 13 2011. Det vart några uppdatering till den innan jag kunde installera iOS 5.0 på iPhonen. OSX ville att jag skulle starta om datorn och nu snurrar fläktarna igång rejält!

Fick felmeddelande när iPhonen skulle varifieras med Apple att uppdaterings servern är överbelastad atm..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man laddar ner iOS 5 till iphone 4 från wifi? Utan sladd alltså. Lästa någonstans att det gick till ios5.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1300 | Mobo: Gigabyte GA-Z170M-D3H | GPU: Gigabyte GTX 1070 | CPU: i5-6600K 4,4 GHz | CPU-kylare: Be-Quiet Pure Rock | Minne: Corsair Vengence 2133MHz 16GB | SSD: Corsair Force LE 240GB | PSU: Corsair CX650M | Skärm: Acer 24" Predator GN246HL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av alexzpro:

alla apps försvinner men alla bilder och musik och sånt stannar

Den verkar tillämpa (den en smula omständliga) metoden att säkerhetskopiera, rensa, installera och slutligen återställa. Resultatet bör vara att allt är som förut (förutom operativsystemet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Bara lägg den på en egen sida någonstans där den inte syns då?

Nej. för jag använder 1 sida. Det ska se snyggt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Får samma fel hela tiden, felkod "3200" någon som vet vad det är och vad jag ska göra?

Värkar vara för många som uppdaterar sina enheter, nu äntligen så fick jag det att funka. Finns två sett:
1. gå och lägga sig och göra det imorgon
2. försöka tills du har turen att det funkar

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Yeye nu gick det äntligen uppdatera, efter sådär 10 försök

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Skrivet av v2:

Värkar vara för många som uppdaterar sina enheter, nu äntligen så fick jag det att funka. Finns två sett:
1. gå och lägga sig och göra det imorgon
2. försöka tills du har turen att det funkar

Så du bara provade och provade och tillslut funkade det ?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag skulle uppdatera min IPhone 3gs. Laddade hem Ios 5 smidigt och skulle uppdatera, då fick jag först error för att den inte kunde säkerhetskopiera. Konstigt tyckte jag men skitsamma. Sen försökte jag igen och då trodde jag att det skulle gå (kom iaf längre), men fick liknande error (minns inte exakt). Så nu är min telefon fastfrusen på en bild på ITunes märket där den vill att jag ska koppla telefonen just dit, vilket jag gjort men ingenting händer. Den går inte att kontrollera utan fastnar på samma hela tiden.

Sägas i sammanhanget bör väl att de två senaste gångerna jag uppdaterat programvaran har det blivit något fel och jag varit tvungen att återställa den. Det här om jag nu minns rätt påminner om just det, men skillnaden är att tillsist gick det att manövrera telefonen. Det gör det inte nu såhär långt.

Hjälp och tips uppskattas med största tacksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Så du bara provade och provade och tillslut funkade det ?

Du fattar

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det för mig med. Fick 3200 mååååånga gånger. Men bara tryckte igång uppdateringen igen helat iden och till slut fungerade det

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3