Någon som har lust att hjälpa mig lite med ett datorköp? :D

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att hjälpa mig lite med ett datorköp? :D

Hejsan alla!
Har tänkt köpa en ny spelburk inför BF3 och Skyrim, men är lite osäker på vad jag skall köpa.
Jag har startat ett antal trådar innan och har fått många olika svar, men dataokunnig som jag är så blir jag väldigt förvirrad.

Så jag bara undrar om det är någon som skulle vilja vara hygglig och bygga ihop den bästa möjliga speldatorn för 16k där skärm och tangentbord ingår, gärna denna sida tack http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10502, men om ni tvunget vill påpeka att ni kan bygga en bättre på t.ex inet.se så länka gärna den också!

Tack på förhand!

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/991458/2011-10-14 tror jag är ett bra paket:-) 2st 560 precterar riktigt bra:-) men se vad andra tycker!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buhre:

Hejsan alla!
Har tänkt köpa en ny spelburk inför BF3 och Skyrim, men är lite osäker på vad jag skall köpa.
Jag har startat ett antal trådar innan och har fått många olika svar, men dataokunnig som jag är så blir jag väldigt förvirrad.

Så jag bara undrar om det är någon som skulle vilja vara hygglig och bygga ihop den bästa möjliga speldatorn för 16k där skärm och tangentbord ingår, gärna denna sida tack http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10502, men om ni tvunget vill påpeka att ni kan bygga en bättre på t.ex inet.se så länka gärna den också!

Tack på förhand!

Har satt ihop ett paket till dig 100% inriktat på prestanda och kylning.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/993618/2011-10-15

Motivation till val av delar:

Processor: Optimal processor för gaming, god klockningspotencial.
Processor-kylning: Inte så mycket att säga, stabil kylning helt enkelt.

Moderkort: Anledning till att jag valde detta moderkort var för att det är 3 platser mellan pci x8/x16 platserna.(där grafikkorten sitter) Detta gör så att det blir ett bra mellanrum mellan grafikkorten och därmed bättre luftflöde mellan korten. Har allt ett gaming-moderkort behöver.

Skärmen: Har den skärmen själv, vilket är anledning till att jag rekommenderar den. Tycker skärmen har riktigt bra färgkvalite och skärpa.

Chassit: Detta är det optimala gaming-chassit. Smarta kabeldragnings-lösningar och gott om utrymme. Det är byggt för effektiv kylning. (Det är alltså inte särskilt tyst)

Ram-minne: Finns inte mycket att säga om dom. standard ram-minnen helt enkelt.

grafikkort(en): Två högpresterande kort. Dessa kort har visat sig vara riktigt effektiva i Crossfire. http://www.sweclockers.com/recension/14532-grafikkort-i-battl..., Här kan du se att de presterar lika bra som 580 SLI.(som kostar 4k stk) Det är referenskylare på grafikkorten( betyder att de skjuter ut luften från chassit istället för att blåsa "uppåt". Om de blåser uppåt så kommer det undre kortet blåsa varmluften på det övre och det blir varmare. Slutsats: Bra kort att köra i Crossfire. (Du får med en brygga för att koppla ihop dem)

Tangentbord: Har själv detta tangentbord. Bästa köpet jag nånsin gjort. Det är mekaniska brytare på tangentbordet, vilket är RIKTIGT gött. Det är omöjligt att förklara varför det är så bra med mekaniska brytare, men kör du mekaniska en gång så kan du aldrig gå tillbaks.

Nätaggregat: Ett riktigt kvalite nät-agg från Corsair. Har 80+ certifikat och är modulärt.

Hårddisk: En 7200 rpm:are på 2 TB.

tre140mm fläktar: Du har redan en fläkt från början framme i chassit, sätt 1 av dessa 140mm fläktar så har du 2 där framme. (Du får riktigt bra flöde genom chassit)

Nr2 Botten av chassit. Den kommer att skjuta upp luften som kommer från de 2 front-fläktarna. Luften kommer att skjutas ut genom toppen.

Nr3 sätter du på sidan av chassit, den kommer blåsa på moderkortet/grafikkorten. Luften från denna fläkt kommer att skjutas upp till toppen av botten-fläkten.

Fläkten/radiatorn på h80:n kan du sätta i toppen.

(Slutsats: Skaffa ett headset som isolerar ljud bra, för denna dator kommer låta som en orkan då du spelar hårt,hehe)

Du får max prestanda för pengarna med denna kundvagn, och är du inte rädd för högt ljud så är detta riktigt bra. Sätter du fläktarna som jag sa så kommer du få ett riktigt kallt system. Om du vill ha ett tystare system så köp bara en 140mm fläkt, som du sätter i botten eller sidan.

Jag reserverar mig för felstavningar!

Hade visst råkat ta bort CPU:n . . . . .

EDIT: Om du vill hålla dig till budget: köp ett 6970 eller ett 580 istället för två 6970. + en i5 2500k

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Hedersmedlem

En tråd i ämnet räcker och inte åtta!!! Inte bara det du bumpar något hemskt men då ingen nypt dig i örat för de tidigare övertrampen kommer jag att låta denna tråd vara öppen med de andra sju blir låsta. Nästa gång kommer alla dina trådar i ämnet bli låsta och då du misshandlat forumet grovt kommer jag även rekommendera en kortare tids avstängning.

Jag hoppas att du tar till dig detta meddelande och bemödar dig om att följa reglerna i fortsättningen.

Tack.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM