Permalänk
Medlem

När kommer Thermaltake level 10 GT snow edition in ( första leveranserna ) ?

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Jubileumsmästare

Finns det någon ETA för Fractal Design Newton R2 650W, på eran hemsida har det stått nästa dag några dagar nu.

Edit: Never mind, de kom visst idag!

Permalänk
Medlem

Det skulle vara kul om ni lade till så att man kunde välja om moderkortet har UEFI eller inte när man söker.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk

Hej Inet,

Skulle ni inte kunna lägga till en funktion för filtret under nätaggregat där man kan välja grad av 80+, istället som nu enbart 80+ Ja/Nej?

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa 140mm fläktar samtidigt som jag köper Fractal Design XL chassit av er men tyvärr finns det endast ett märke inne. Vet ni om 140mm fractal design fläktar kommer in snart`? Alternativt be quiet eller antec. Mvh.

Permalänk
Medlem

Bara för mig som inet inte funkar?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inet
Skrivet av Åkan:

Hej Inet, finns det någon möjlighet att ni kan ta in ZyXEL Prestige 870H-51A v2 VDSL2 modem http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=834003 eller ha den som beställningsvara?

Skrivet av Celcius:

Hej

När kommer ni att ta in Arctic Cooling Twin turbo II?

Inköpsavdelningen kollar på detta!

Skrivet av Sannen:

När kommer Thermaltake level 10 GT snow edition in ( första leveranserna ) ?

Preliminärt i början på nästa månad!

Skrivet av copyguy:

Det skulle vara kul om ni lade till så att man kunde välja om moderkortet har UEFI eller inte när man söker.

Skrivet av Nandai:

Hej Inet,

Skulle ni inte kunna lägga till en funktion för filtret under nätaggregat där man kan välja grad av 80+, istället som nu enbart 80+ Ja/Nej?

Båda förslag är framförda till ansvarige!

Skrivet av Jockejr:

Tänkte beställa 140mm fläktar samtidigt som jag köper Fractal Design XL chassit av er men tyvärr finns det endast ett märke inne. Vet ni om 140mm fractal design fläktar kommer in snart`? Alternativt be quiet eller antec. Mvh.

Det ska komma in en stor leverans i veckan förhoppningsvis! Dock är det bara ett preliminärt besked vi fått. Hemsidan uppdateras givetvis när vi vet mer!

Skrivet av Hymer:

Bara för mig som inet inte funkar?

Sidan ska vara uppe!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Bara för mig som inet inte funkar?

http://downforeveryoneorjustme.com/

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

tack för en jätte bra support !!

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Garanti hörlurar

Hej Inet, jag köpte ett par hörlurar för snart ett år sedan som har slutat fungerat. Jag vet inte om det räknas på garantin eller om det är normal slitaget. Tänkte skicka in den iaf och gjorde en felanmälan och fick en förbetald postpaketsavi. Nu har jag förstått att det kommer kosta mig 250 kr om det inte går på garantin. Har inte skickat iväg paketet än, kommer jag bli tvungen att betala den summan även om jag inte skickar in paketet nu när jag fått avin?

Permalänk
Medlem

Hej Inet. Har planer att köpa denna cpu samt ett grafikkort från er, kommer denna cpu passa moderkortet?? Är lite orolig när det gäller artikelnr.

från asus hemsida:

från inet:

detta ska väl passa lr??

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

Hejsan
Har ni några planer på att ta in be quiet! nätaggregaten? Dark Power Pro 550w-1200w

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

har inet fortfarande problem att få iväg leveranser?
ska beställa idag, vill bygga imorgon...

Permalänk
Inet
Skrivet av oi-bastard:

tack för en jätte bra support !!

Tack själv!

Skrivet av Oskare90:

Hej Inet, jag köpte ett par hörlurar för snart ett år sedan som har slutat fungerat. Jag vet inte om det räknas på garantin eller om det är normal slitaget. Tänkte skicka in den iaf och gjorde en felanmälan och fick en förbetald postpaketsavi. Nu har jag förstått att det kommer kosta mig 250 kr om det inte går på garantin. Har inte skickat iväg paketet än, kommer jag bli tvungen att betala den summan även om jag inte skickar in paketet nu när jag fått avin?

Nej, givetvis behöver du inte betala om du inte skickat in dina hörlurar ännu. Den kostnaden är för att täcka upp arbetskostnaden för felsökningen.

Skrivet av Crapmind:

Hej Inet. Har planer att köpa denna cpu samt ett grafikkort från er, kommer denna cpu passa moderkortet?? Är lite orolig när det gäller artikelnr.

från asus hemsida:
http://i106.photobucket.com/albums/m278/crapmind/cpu_asus.png

från inet:
http://i106.photobucket.com/albums/m278/crapmind/cpu_inet.png

detta ska väl passa lr??

Ja, den ska passa! Vi säljer Retail-versionen (med fläkt) och den produkten har ett annat art.nr av AMD.

Här kan du se att det är samma:

http://www.cpu-world.com/CPUs/K10/AMD-Phenom%20II%20X4%20965%20Black%20Edition%20-%20HDZ965FBK4DGM%20(HDZ965FBGMBOX).html

Skrivet av ronz:

Hejsan
Har ni några planer på att ta in be quiet! nätaggregaten? Dark Power Pro 550w-1200w

Nej, tyvärr inga planer på det i dagsläget.

Skrivet av cosplay:

har inet fortfarande problem att få iväg leveranser?
ska beställa idag, vill bygga imorgon...

Så länge du beställer innan 15:00 och komponenter som finns i lager ska det inte vara några problem!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej inet!
Beställe lite grejjer förra veckan men väntar fortfarande på:
https://www.inet.se/artikel/1902045/asus-maximus-iv-gene-z

Har ni för någon vidare dialog med eran leverantör om när dessa kan komma in ? :/
stått "obekräftad" i ett par veckor nu :/

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Några nyheter om leverans av 6970-kort? Står ju obekräftat på de flesta.

Undrar speciellt över http://www.inet.se/artikel/5409288/asus-radeon-6970-2048mb-di...
Vågar man hoppas på att det kommer in i tid för BF3?

Permalänk
Medlem

Uhm, om ni skickar vara på morgonen kl 9 kommer den fram samma dag då? Beställde varan i Söndags (alltså borde skickats mån-kväll/tis morgon) men skickades nu idag. Väntar bara på den delen så är lite drygt, men kommer jag kunna hämta ut den idag?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Oj det var dyrt.
Får väl köpa delarna och fråga folk här på sweclockers då

Dyrt är de väl knappast med tanke på va som ingår (förutom montering). En ypperlig tjänst som är värd varenda krona!

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Har inga bra erfarenheter av att beställa från Inet då posten slarvar bort paketen eller tar över 3 arbetsdagar på sig att skicka ut... Visserligen inte Inets fel, men om det ska vara så svårt att få sin kylpasta på 3-4 arbetsdagar handlar jag inte där igen.

När jag beställde komponenter tog det över en vecka att få dem trots att Inet skickade ut dem direkt. Posten skickade paketet över land och rike då jag bor bara 20-25 mil från Göteborg.

Skaffa en egen postservice om Posten ska vara så otroligt sega.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Har inga bra erfarenheter av att beställa från Inet då posten slarvar bort paketen eller tar över 3 arbetsdagar på sig att skicka ut... Visserligen inte Inets fel, men om det ska vara så svårt att få sin kylpasta på 3-4 arbetsdagar handlar jag inte där igen.

När jag beställde komponenter tog det över en vecka att få dem trots att Inet skickade ut dem direkt. Posten skickade paketet över land och rike då jag bor bara 20-25 mil från Göteborg.

Skaffa en egen postservice om Posten ska vara så otroligt sega.

Väldigt konstigt inlägg måste jag säga. Som du själv säger i ditt eget inlägg är det inte Inets fel hur posten sköter sitt. Ändå ska du straffa just Inet genom att säga du inte ska handla mer hos dem. Är du upprörd över postens agerande ska du väl klaga hos dem, inte i Inets forumtråd.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av valiant:

Väldigt konstigt inlägg måste jag säga. Som du själv säger i ditt eget inlägg är det inte Inets fel hur posten sköter sitt. Ändå ska du straffa just Inet genom att säga du inte ska handla mer hos dem. Är du upprörd över postens agerande ska du väl klaga hos dem, inte i Inets forumtråd.

Som sagt inget inet styr över, men det är ändå Inet jag handlade hos, därför säger jag att jag inte kommer handla hos Inets webshop mer utan hellre håller mig till företag som ej har någon frakt som kan gå fel, dvs fysiska butiker.

De LOVAR visserligen ingen snabb frakt , men jag förväntade mig det då frakten fungerade finemang när jag köpte från dem 2009-2010. Även om Inet överlämnar frakten till Posten är det väl på något sätt Inets ansvar att varan man köper från DEM kommer fram. Kylpastan jag beställde har inte kommit ännu. Behövde underklocka min i5 2500k till 2,5 ghz och köra med gammal smet. Är trött på det, därför jag skriver av mig här.

Försöker inte stoppa någon från att beställa från Inet då alla andra webshoppar förmodligen också har detta problem...

Har nog bara haft otur.

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Cosmos 2 när det väl lanseras?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inet
Skrivet av €ric:

Uhm, om ni skickar vara på morgonen kl 9 kommer den fram samma dag då? Beställde varan i Söndags (alltså borde skickats mån-kväll/tis morgon) men skickades nu idag. Väntar bara på den delen så är lite drygt, men kommer jag kunna hämta ut den idag?

Det tar alltid minst 1arbetsdag för Posten att leverera, så du kan hämta ut den imorgon som absolut tidigast.

Skrivet av stais:

Några nyheter om leverans av 6970-kort? Står ju obekräftat på de flesta.

Undrar speciellt över http://www.inet.se/artikel/5409288/asus-radeon-6970-2048mb-di...
Vågar man hoppas på att det kommer in i tid för BF3?

Kommer nog tyvärr inte hinna in i tid till BF3 - preliminära datumet är just nu i början på November.

Skrivet av Nysaan:

Hej inet!
Beställe lite grejjer förra veckan men väntar fortfarande på:
https://www.inet.se/artikel/1902045/asus-maximus-iv-gene-z

Har ni för någon vidare dialog med eran leverantör om när dessa kan komma in ? :/
stått "obekräftad" i ett par veckor nu :/

Samma som ovanför, preliminär leverans är i början på November!

Skrivet av Sergeant44:

Kommer ni ta in Cosmos 2 när det väl lanseras?

Mycket möjligt! Ansvarige inköpare kommer givetvis att kolla på det när det släppts och tar beslutet då! Just nu är det för tidigt för att lova något.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Monkeyapa:

Har inga bra erfarenheter av att beställa från Inet då posten slarvar bort paketen eller tar över 3 arbetsdagar på sig att skicka ut... Visserligen inte Inets fel, men om det ska vara så svårt att få sin kylpasta på 3-4 arbetsdagar handlar jag inte där igen.

När jag beställde komponenter tog det över en vecka att få dem trots att Inet skickade ut dem direkt. Posten skickade paketet över land och rike då jag bor bara 20-25 mil från Göteborg.

Skaffa en egen postservice om Posten ska vara så otroligt sega.

Konstigt, alltid fått mina paket ifrån posten på 1-2 dagar.

Permalänk

Jag tjatar lite mer på Vortex-fläktar från Cougar!

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Köpte ett Mionix Zibal 60 utav er förra veckan och fick det igår.
Helt underbart tangentbord!

Dock måste jag bara påpeka en sak och det är att 8 - 0 på raden ovanför bokstäverna har engelska layouten.

Dvs att 8 har *, 9 har (, 0 har )

Detta är lite irriterande om jag ska skriva och titta på siffrorna då det oftast blir fel.
För om ni kollar på svenska layouten så 8 har (, 9 har ) och 0 har =.

När jag skriver blir det rätt tecken men kan vara väldigt störande när man ska skriva snabbt och på tangentbordet visar det andra tecken än vad som skrivs.

Hoppas ni förstår, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Oj det var dyrt.
Får väl köpa delarna och fråga folk här på sweclockers då

Jag tycker det är rätt billigt, Datorbutiken tog 1300 har jag för mig.

Jag har byggt ihop 10+ burkar åt mig själv och kompisar men på sistone tycker jag 800-spänn är en helt rimlig kostnad för att slippa böka ihop skiten själv, slippa eventuell felsökning och dessutom få bättre garanti.

Permalänk

Har ni någon aning om när http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1024mb kommer in på lager? vill slänga iväg en beställning men blir så drygt att behöva vänta på en produkt..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Undrar när http://www.inet.se/artikel/5409220/msi-geforce-gtx-570-1280mb kommer i lager? Stod den 19:e oktober och idag ändrades det till "försenad" hur länge då?

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk

Lägger en beställning 14:50 med förhoppningen om att kunna få den dagen efter i och med att ni lovar på eran hemsida att skicka saker beställda innan 15, får sedan ett sms om att varorna plockas ett par timmar efter, men sedan händer inget mer. Inget skickades idag, och självklart är jag besviken. Varför lovar ni att skicka saker om ni inte kan hålla det? Knappast bara jag i den här tråden som varit med om det på senare tid. Det är bättre ni skriver 13:00 eller 14:00 i så fall, än att ge massa falska förhoppningar.

Nu till en fråga. Kommer kategorin "spel" utökas snart eller är det bara tillfälligt för Battlefield 3?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.