Permalänk
Medlem
Skrivet av immortalsuccess:

köpte en
ASUS U36SD CI7 2.7 8GB/160 SSD GT520M 13.3" W7HP

på dustin home..

I hopp om att den skulle fungera...
Oj så fel jag hade..

Utforskaren slutar att fungera och tycker man på felsök problemet så startas utforskaren om och man får orginalbakrunden och den där j*** processor mätaren dyker upp igen... och så försvinner alla inställningar stup i kvarten samt att google chrome slutat fungera.. när man klickar på google chrome så händer inte ett smack.

dessutom är det glapp i musplattan ...

pissdator ..

har haft bra erfarenhet av asus men nu startar jag min anti asus kampanj... dra åt hela *********

Enligt mig låter det verkligen som att du har fått ett måndagsexemplar! Jag hade inga sådana här problem med min dator, då den fungerade alldeles utmärkt direkt ur kartongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mauriz:

Kan tipsa om detta lilla program: http://code.google.com/p/two-finger-scroll/

Vet att man får tillgång till two finger scroll med uppdaterad synaptics-drivrutin, men tycker att den fungerar riktigt uselt.

Gå in i synaptics-inställningarna, där drar du ner "palm check" en till nästan minimum och avaktiverar two finger scroll. Sen kör du detta lilla programmet och går in i dess inställningar. Välj Smart under Scroll Mode.

Detta innebar en rejäl förbättring hos mig iaf!

Var drar man ner "palm check"? Och hur inaktiverar man programmet efter att man lagt in det, jag upplever att scrollen blev sjukt ryckig efter att jag lagt in programmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howlett:

Var drar man ner "palm check"? Och hur inaktiverar man programmet efter att man lagt in det, jag upplever att scrollen blev sjukt ryckig efter att jag lagt in programmet.

Märkligt, jag upplever allt som mycket mjukare med detta.

I inställningarna för synapticsdrivern, under sensitivity tror jag att du ska hitta palm check. Har du valt Smart som "Scroll mode"?

Det inaktiveras väl om du stänger av det, ligger bland hidden icons som standard.

Permalänk
Medlem

Blev mycket bättre scrolling med det programmet, vart riktigt irriterad på hur dåligt det fungerat med originaldrivrutinerna hittills.

Övrig fråga som jag inte hittar svar på i tråden: Hur kan jag använda mig av mediaknapparna i andra program? Play/pause etc, vill använda för Foobar nämligen, har stängt av mediacenter skiten som dyker upp när man använder knapparna - däremot registreras de inte som riktiga knappar när jag försöker binda de i foobar.

Permalänk
Medlem

Hur pass bra är U36 till spel osv? Har antingen denna eller U41/46 på g och undrar om 520m räcker till dagens meny (b-lands, cod bo, wow, sc2 t.ex) medium/high settings 30fps>

Permalänk
Medlem
Skrivet av N3ssaja:

Hur pass bra är U36 till spel osv? Har antingen denna eller U41/46 på g och undrar om 520m räcker till dagens meny (b-lands, cod bo, wow, sc2 t.ex) medium/high settings 30fps>

SC2: alltid över 60 fps på low, alltid över 40 fps på medium, i nativeupplösning. Har dock inte provat medium så mycket, så vet inte hur det blir i stora battles.
COD: BO är jag lite besviken på, klart spelbart, men ca 40-50 fps som droppar så det nästan känns hackigt ibland. Verkar inte göra någon större skillnad om man kör på high eller low vilket förbryllar mig lite.

GT 540M i Asus U46SV är ett betydligt bättre grafikkort. Asus U46SV är en riktigt trevlig dator också, betydligt snyggare färg IRL än på bild, bra byggkvalitet, men den känns inte lika portabel som en U36SD. Är spelprestanda viktigare än mobilitet så skulle jag rekommendera att välja en sån istället.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Enligt min dator u36sd) har jag kontakt med routern å hemma nätverket men inget internet funkar. Enligt mobilen som fö är kopplad till samma router så funkar allt utan problem... Var sitter problemet egentligen? Datorns nätverkskort eller routern?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimpalompa:

För övrigt vart jag förvånad över hur mycket det gjorde att byta till 8GB minne:
http://www.webhallen.com/hardvara/137233-corsair_8gb_ddr3_pc3...

Varför köpa 8 GB direkt? Det satt väl 4 GB redan från början? Måste man ha exakt samma minnen för att det skall fungera eller?

Jag funderar på att köpa 4 GB till så att det blir totalt 8 GB. Hur vet man vilka minnen som passar?

/ P

Permalänk
Medlem

segt surf med chrome

Någon som upplever att det är väldigt segt att surfa med chrome på u36sd 002?

Om man öppnar nya flikar går det inte att scrolla i det första fönstret innan nästa sida har laddat klart, väldigt irriterande om man vill ha effektivt surfande.
Min 4 år gammla bärbara HP klarade detta gallant.

Kan det ha något med nätverkskortet att göra? eller att det finns för lite ram? (borde det inte va då det funkar fint på andra datorer)

AVG varnar då och då att chrome använder mycket minne (mellan 200 och 800mb), vet inte om detta är normalt.

I Firefox funkar det lite bättre, men helt perfekt.

Borde funka mycket bättre på en så pass ny data. Har förövrigt en ren win7 insatllation.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av earlo:

Någon som upplever att det är väldigt segt att surfa med chrome på u36sd 002?

Om man öppnar nya flikar går det inte att scrolla i det första fönstret innan nästa sida har laddat klart, väldigt irriterande om man vill ha effektivt surfande.
Min 4 år gammla bärbara HP klarade detta gallant.

Kan det ha något med nätverkskortet att göra? eller att det finns för lite ram? (borde det inte va då det funkar fint på andra datorer)

AVG varnar då och då att chrome använder mycket minne (mellan 200 och 800mb), vet inte om detta är normalt.

I Firefox funkar det lite bättre, men helt perfekt.

Borde funka mycket bättre på en så pass ny data. Har förövrigt en ren win7 insatllation.

ja de låter inte alls normalt. du borde definitivt ha tillräckligt med minne för att chrome ska flyta. men de AVG varnar för låter oroväckande för mig tar de inte upp mer än 150mb.
kanske värt att dubbelkolla med annat virusprogram om du har fått något virus som ligger och tar resurser eller eventuellt om de är fel på hårddisk eller minne.
prova ominstallera chrome kanske.

Permalänk
Inaktiv

Fick min U36 igår, kan säga att jag är väldigt nöjd med hur den känns. Kvaliteen är väldigt bra och den är ju så tunn.
Fungerar riktigt bra med Optimus tekniken och jag får lätt ut 8 timmar med energi funktionerna.
Laddade ner Two-Finger scroll som någon länkade i tråden och det funkar perfekt!! Scrollen är mjuk och skön.
Kan bara rekommendera den!

Permalänk
Medlem

Bara jag med laggande wificonnection och laggande blåtand? Musik till stereon e bara å glömma då det låter hackigt...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Ah tack för detta, märkte även att man fick google chrome med. Men fick ni också kvittot under datorn? Vad hade ni för typ av försegling, mitt var sådant rött tejp. Kan även påpeka att datorn skickades med Original lådan, dvs utan extra låda eller något bubbel-plast osv.

Jag vet att detta låter dumt, men jag är ganska noga med detta, eftersom jag vill ha nytt när jag köper, speciellt bärbara datorer.

Jag hade exakt samma problem med min.. allt laggade.. alla spel.
och jag fick chrome och alla de där spelen nästan 12 st..

chrome slutade fungera efter någon dag och när jag tog bort allt bloatware från
enhetshanteraren så slutade utforskaen att fungera.

Jag sitter just nu och installerar om hela datorn med en clean windows 7 installation..
och hoppas att det ska fungera bättre... me njag har föga förhoppningar, inte fans ska man få en dator man behöver installera om...

jag är så jävla sur så det finns inget värre...

har du fått rätt på dina problem eller?

Permalänk

tråkigt

Skrivet av immortalsuccess:

Jag hade exakt samma problem med min.. allt laggade.. alla spel.
och jag fick chrome och alla de där spelen nästan 12 st..

chrome slutade fungera efter någon dag och när jag tog bort allt bloatware från
enhetshanteraren så slutade utforskaen att fungera.

Jag sitter just nu och installerar om hela datorn med en clean windows 7 installation..
och hoppas att det ska fungera bättre... me njag har föga förhoppningar, inte fans ska man få en dator man behöver installera om...

jag är så jävla sur så det finns inget värre...

har du fått rätt på dina problem eller?

jag har nu, som många andra, formaterat datorn och lagt en clean installation.
Hoppas det fungerar nu.. inte hängt sig än så länge och jag slapp bluescreen vid start.

Jag kör en kombination av twofinger scoll och den sk. "Edge motion" - rullningen och det fungerar ganska bra.
Men man känner sig ganska pissed som kunsument. Jag har inte den tid som krävs för att sätta sig in i allt man behöver göra, samtidigt som man ska säkerhetskopierar/ kopiera allt flera gånger.. tur för dom att det är SSD disk i denna, annars hade jag spottat på datorn.

Jag har alltid tyckt Asus är ett kvalitets märke. Hur girig man än är får man inte passera bloatware linjen, då tappas intresse.

Permalänk

någon som vet den snabbaste vägen till att kolla vilket av grafikkorten som körs?

Permalänk

Är det någon som vet var man kan beställa u36 och betala med Diners kreditkort?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av immortalsuccess:

någon som vet den snabbaste vägen till att kolla vilket av grafikkorten som körs?

Ladda ner Nvidia optimus tools.
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=171458

Permalänk
Medlem
Skrivet av earlo:

Någon som upplever att det är väldigt segt att surfa med chrome på u36sd 002?

Om man öppnar nya flikar går det inte att scrolla i det första fönstret innan nästa sida har laddat klart, väldigt irriterande om man vill ha effektivt surfande.
Min 4 år gammla bärbara HP klarade detta gallant.

Kan det ha något med nätverkskortet att göra? eller att det finns för lite ram? (borde det inte va då det funkar fint på andra datorer)

AVG varnar då och då att chrome använder mycket minne (mellan 200 och 800mb), vet inte om detta är normalt.

I Firefox funkar det lite bättre, men helt perfekt.

Borde funka mycket bättre på en så pass ny data. Har förövrigt en ren win7 insatllation.

Det där med att AVG varnar har inget med din dator att göra det har med att du har uppdaterat AVG till senaste versionen. För efter jag gjorde det varnar AVG ständigt för att Chrome använder mycket minne, så jag stängde av notification från AVG helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mauriz:

Kan tipsa om detta lilla program: http://code.google.com/p/two-finger-scroll/

Vet att man får tillgång till two finger scroll med uppdaterad synaptics-drivrutin, men tycker att den fungerar riktigt uselt.

Gå in i synaptics-inställningarna, där drar du ner "palm check" en till nästan minimum och avaktiverar two finger scroll. Sen kör du detta lilla programmet och går in i dess inställningar. Välj Smart under Scroll Mode.

Detta innebar en rejäl förbättring hos mig iaf!

Tack för detta tips, scrollen blev mycket mjukare. Men är det bara för mig den är lite för känslig? När jag tex scrollar bland bilder hoppar den typ 20 bilder om man bara rör fingrarna en centimeter. Jag har ställt ner allting i Synaptics och stängt av "Tvåfingersrullning", även dragit ner speed och acceleration till minimum i "TwoFingerScroll", men upplever den fortfarande som alldeles för känslig, upplever även zoom läget som mycket känsligare. Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem en sån här idag.
Bytte HDD mot en intel 320 SSD 160gb.
Ny Windows 7.

Allt funkar prima. förutom en liten sak som stör mig.

När jag spelar filmer oavsett typ så får jag screen tearing. Samma som händer i spel då v-sync är på. Men det hjälper inte att stänga av v-sync i detta fall.

Jag har endast installerat K-lite (senaste 7.80) och kör med media classic home cinema.

Måste finnas nått fix till detta ?

Annars är jag supernöjd med datorn.

Permalänk
Medlem

Super dator. Bara en sak som ja inte gillar. Vilket är skärmen och färg återgivningen. Går de förbättra de på något sätt mer än ställa in de inställningar som finns. Alternativt gåre byta ut skärmen mot en annan bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gomer:

När jag spelar filmer oavsett typ så får jag screen tearing. Samma som händer i spel då v-sync är på. Men det hjälper inte att stänga av v-sync i detta fall.

Jag har endast installerat K-lite (senaste 7.80) och kör med media classic home cinema.

Måste finnas nått fix till detta ?

Annars är jag supernöjd med datorn.

Löste detta genom att aktivera AERO

Permalänk
Skrivet av Gomer:

Har precis fått hem en sån här idag.
Bytte HDD mot en intel 320 SSD 160gb.
Ny Windows 7.

Allt funkar prima. förutom en liten sak som stör mig.

När jag spelar filmer oavsett typ så får jag screen tearing. Samma som händer i spel då v-sync är på. Men det hjälper inte att stänga av v-sync i detta fall.

Jag har endast installerat K-lite (senaste 7.80) och kör med media classic home cinema.

Måste finnas nått fix till detta ?

Annars är jag supernöjd med datorn.

Om du byter renderare till D3D9 eller EVR så borde du egentligen inte ha några problem med videouppspelningen, men om du även får tearing i spel med v-sync så tyder det på att något är knasigt. Testa installera om drivrutinera och se om det hjälper. Låter skummt att Aero ska påverka detta, men om det hjälper med att aktivera så varför inte!

Permalänk
Skrivet av raaaz:

SC2: alltid över 60 fps på low, alltid över 40 fps på medium, i nativeupplösning. Har dock inte provat medium så mycket, så vet inte hur det blir i stora battles.
COD: BO är jag lite besviken på, klart spelbart, men ca 40-50 fps som droppar så det nästan känns hackigt ibland. Verkar inte göra någon större skillnad om man kör på high eller low vilket förbryllar mig lite.

GT 540M i Asus U46SV är ett betydligt bättre grafikkort. Asus U46SV är en riktigt trevlig dator också, betydligt snyggare färg IRL än på bild, bra byggkvalitet, men den känns inte lika portabel som en U36SD. Är spelprestanda viktigare än mobilitet så skulle jag rekommendera att välja en sån istället.

Vad tror du att man kan få ut i BF3? Är det ens värt att försöka? Det vore ju trevligt att kunna köra medium i nativeupplösning men det är nog för mycket att hoppas på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Vad tror du att man kan få ut i BF3? Är det ens värt att försöka? Det vore ju trevligt att kunna köra medium i nativeupplösning men det är nog för mycket att hoppas på.

Det är det nog. Skulle nog gissa på att det på sin höjd är spelbart på low i native upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Jag har bara BF3 Beta att referera till då spelet ännu inte släppts, men jag skulle säga ej spelbart. Allt på low i 1366x768 hackar. För skojs skull provade jag andra upplösningar, och i 800x600 flyter det ganska bra. Men det var inte direkt roligt att spela så.

Permalänk

Meh, har ändå inte köpt datorn för att spela på spelar inte så stor roll egentligen. Men vi ska inte utesluta något, ibland så dyker det ju upp nya drivrutiner med förbättrad prestanda i nya titlar så vi kan ju alltid hoppas att det blir bättre.

Permalänk

nån mer än jag som har problem med usb portarna? lixom att de inte känner att man kopplar in enheter förens man rebootar?(Händer bara iband....)

Permalänk

Japp får bluescreen när jag pluggar in min Galaxy SII på högra sidan... Har inte orkat felsöka däremot då jag lika gärna kan använda den vänstra

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Japp får bluescreen när jag pluggar in min Galaxy SII på högra sidan... Har inte orkat felsöka däremot då jag lika gärna kan använda den vänstra

Jag har precis samma fenomen på min U36SD med min Galaxy S II

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist