Diablo III, SC2: Heart of the Swarm och WoW: Mists of Pandaria på Blizzcon 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nja, jag har faktiskt grundspelet av Wc3, har spelet igenom det 1 gång får länge sedan. Skaffa det bara för det va ett blizzard spel, men jag minns inte några lufsiga pandor där. Human, Undead, Night Elves och orcs är väl de enda raserna i Wc3, några panda-björnar fanns väl inte med där?

Ja va en gång i tiden Wow nörd(dock inte "Lore" nörd), men inte hade jag några drömmar om att få med panda björnar.

Pandaren var med i Frozen Throne om man utförde vissa mål på banor, den var med både i Blood Elf campangen när man skulle fri ta Illidan samt var han med som hjälte i Orc campangen när du spellade med Rexar.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 6800XT | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Avstängd

var är world of warcraft 2? blizzard har väl sagt själva att de inte ska göra mycket mer med wow nu och att det kommer att bli free to play efter en tid utan uppdateringar. Inte fan kommer de väll att släppa mmorpg-genren som de som de har dominerat det senaste decenniet?

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Men den är för kostnadsineffektiv för det ändamålet och för stor del av din armé blir då låst i din bas för att skydda mot harass vilket gör att du inte kan attackera lika bra.

Thors är svinbra, men för dyra och för få användningsområden.
Därför får vi mini-thors/goliaths i HotS istället.

Ja, i princip ord för ord.

den är dyr men 15 mutas för 1500 gas är dyrare, och kan du pusha ut med en armé samtidigt som hans mutas är i din bas måste han välja om han ska dra hem sina mutas för att hjälpa till eller stanna kvar och försöka harrassa. alternativ #2 leder nästan alltid till att zerg förlorar hela sin bas och försöker ha ett baserace, vilket nästan aldrig går bra.
Se fler TvZ-matcher på topnivå, HDstarcraft på youtube t.ex. han spelar zerg och en zerg har ALDRIG råd att kasta bort sina mutas.

Permalänk

BLIZZARD DOTA. Skojar du ? någon som har mer info ?

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte att det skrek P12 över hela wow-panda-expansionen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

hahaha håller med

WTF?!?!?!

Kung fu panda?! x-C

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

hahaha håller med

WTF?!?!?!

Kung fu panda?! x-C

Men hur dumma är ni? Pandor är ett naturligt inslag i WOW, spela igenom WC3 så kanske ni förstår?

Permalänk
Medlem

Diablo 3 cinematics : banal och vedertagen, snyggt gjord men gud så töntig! Attraherar nog tonåringar.
SC II: Lite småkul, men i close up bilderna på monstrerna så påminner det lite väl om grafiken och stilen på gears of war.
WoW: WTF, är blizzard fans av kung fu panda filmerna? Jag såg bara en Jack Black i Panda kostym framför mig.
Blizzard Dota: Vad är det för roligt namn? xD men ser väldigt kul ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

För att citera en från wow forumet.

"Pink. Haired. Gnomes." Skriker inte de p12 så vet jag inte vad som gör det.

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

den är dyr men 15 mutas för 1500 gas är dyrare, och kan du pusha ut med en armé samtidigt som hans mutas är i din bas måste han välja om han ska dra hem sina mutas för att hjälpa till eller stanna kvar och försöka harrassa. alternativ #2 leder nästan alltid till att zerg förlorar hela sin bas och försöker ha ett baserace, vilket nästan aldrig går bra.
Se fler TvZ-matcher på topnivå, HDstarcraft på youtube t.ex. han spelar zerg och en zerg har ALDRIG råd att kasta bort sina mutas.

Ja, jo. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men ja, det stämmer.

Men vi kan tjafsa fram och tillbaka hur mycket som helst, varför tror du att Blizzard gör den ändringen dom gör?
Och ja, Thor är bra mot Mutas i många fall.
Men överlag är den för kostnadsineffektiv och klumpig samtidigt som den inte är en så bra hard counter mot Mutas som den hade behövt vara för att väga upp dess brister i övrigt.

Och nä, jag är inte så intresserad av att se fler SC2 matcher, jag ser det jag tycker verkar intressant och följer utvecklingen lite men BW är fortfarande så mycket bättre och så mycket intressantare att jag inte uppskattar SC2 tillräckligt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin_90:

Skrivet av SideWinder86:

hahaha håller med

WTF?!?!?!

Kung fu panda?! x-C

Asså, är det någonting som skriver P12 så är det ju alla som gapar om Kung Fu Panda utan att känna till rasen som existerat i Warcraft universumet sedan 2003, 5 år innan Kung Fu Panda fick upp på bio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sykes90:

var är world of warcraft 2? blizzard har väl sagt själva att de inte ska göra mycket mer med wow nu och att det kommer att bli free to play efter en tid utan uppdateringar. Inte fan kommer de väll att släppa mmorpg-genren som de som de har dominerat det senaste decenniet?

De kommer släppa Titan inom ett par år, har du ingen koll?

Permalänk
Inaktiv

Efter 10 års väntan är det snart dags för uppföljaren till världens bästa hack n slash spel

DIABLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO , tills vidare ser jag också frammimot Blizzard DOTA.. är så jävla trött på HoN jävla moneygreedy bitches.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Fredrik4870:

Håller helt med att blizzard dota och mists of pandaria kommer bli kefft.

Pokémon och björnar det är det WoW handlar om nu, titta bara på streamen när dom sa att om man köpte 12 månaders subscrubtion så fick man ett mount, alla skrek som om Vanilla skulle släppas igen. Det är det WoW handlar om, mounts pets och björnar. Det är så äckligt att dom har förstört ett sådant bra spel.

Och blizzard dota, seriöst. Varför ens försöka på det? De kommer varken konkurrera ut DOTA 2 eller HoN. Och deras spel ser riktigt p12:igt ut. Eller, många tolvåringar kanske vill spela det men ingen seriös gamer. Såg ni ens namnen på gubbarna? Pudge hette Stitches, vafan är det för jävla namn?

Gahh blir frustrerad av allt som missats i Wrcraft lore och Blizz spelhistoria.

DotA är baserat på WC3 från början. Om någon har rätt till DotA så borde det vara Blizz.

Stitches vs Pudge - All "heroes" i Blizz dota kommer direkt från Blizzards alla spel. Stitches är en named Abomination elite lvl35 som man hittar i Duskwood. Som alla andra är de tagna direkt från Blizz spelen, sedan att det finns liknande karaktärer i andra MOBA spel spelar mindre roll.

Pandaren, blizz fans har frågat efter dem sedan vanilla beta och de har en tydlig plats i lore. Det har spekulerats vid varje enskild expansion om Pandaren skall komma.

Sedan att WoW har gått utför sedan första expansionen är det inget snack om, det var många år sedan jag lade ner att spela seriöst, eller alls.

Om detta har det skrivits gång på gång i tråden.

Blizz DotA kan nog bli jäkligt kul och humor med referenser till en rad spel och scenarior. Mycket skratt kan väntas.
D3, säger sig självt, det är episkt. Nuff said (kör Betan)
SC2 exp, couldn't care less då det inte är ett spel jag är intresserad av, men ser juste ut.
WoW Pandaren, kommer inte spela man äntligen Pandaren ingame, det är efterlängtat

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Undrar bara en sak, vad har Sweclockers.com emot DotA? Man länkar till fyra trailers i nyheten, men räknar bara upp tre av dem i texten. Valves DotA 2 har ju i och för sig inte något fast releasedatum, men man nämnde inte heller det i listan på spel som släpps under hösten. Det är ändå ett väldigt stort spel, och jag tycker att man kunde skriva någonting om någon av de 6 kopior som finns/kommer att finnas.

Permalänk
Medlem

Dota har jag aldrig spelat, lite coolt dock med alla karaktärer från Blizzards universum
Diablo har jag spelat sen 1an och i åratal har jag väntat på den där j*vla 3an! Kom igen nu! Jag har så höga förhoppningar på D3 att jag nog inte vågar spela det, haha. Det var ju bara en tidsfråga innan pandas skulle dyka upp i wow, kan blir lite coolt med asiatiskt inspirerat. Men det här pet battle system alá pokemon trodde jag var ett bizzart april skämt

Wild Corehound Pup appears! Panther Cub casts flame extinguisher. It's super effective!

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Ja, jo. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men ja, det stämmer.

Men vi kan tjafsa fram och tillbaka hur mycket som helst, varför tror du att Blizzard gör den ändringen dom gör?
Och ja, Thor är bra mot Mutas i många fall.
Men överlag är den för kostnadsineffektiv och klumpig samtidigt som den inte är en så bra hard counter mot Mutas som den hade behövt vara för att väga upp dess brister i övrigt.

Och nä, jag är inte så intresserad av att se fler SC2 matcher, jag ser det jag tycker verkar intressant och följer utvecklingen lite men BW är fortfarande så mycket bättre och så mycket intressantare att jag inte uppskattar SC2 tillräckligt mycket

Jag ger dig att den är klumpig, hehe. Jag tror dem kommer byta ut den för att som du säger kunna splitta försvar mot mutas och kanske ha 3-4 AA-enheter istället för en stor thor. Jag tycker att det är kul att få en fet volley på en klump med mutas, men det kommer blir minst lika kul att köra AA med de nya enheterna. Blir säkert kul som fan... De kan ha skrotat thor för att zerg kommer ha en "get over here"-enhet i HotS = alla thors blir one-shotade.
Intressant diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Jag ger dig att den är klumpig, hehe. Jag tror dem kommer byta ut den för att som du säger kunna splitta försvar mot mutas och kanske ha 3-4 AA-enheter istället för en stor thor. Jag tycker att det är kul att få en fet volley på en klump med mutas, men det kommer blir minst lika kul att köra AA med de nya enheterna. Blir säkert kul som fan... De kan ha skrotat thor för att zerg kommer ha en "get over here"-enhet i HotS = alla thors blir one-shotade.
Intressant diskussion

Ja, det är rätt spännande att se en klump halvskadade mutas flyga runt och harassa samtidigt som en ensam Thor kämpar för att hålla dom på avstånd medans bio-ball of death är på utmarsch.
Att sedan se Thor få iväg en volley och kanske bara träffa 1 muta är rätt spännande.

Men det blir lätt stelt, jag gillar mer mobilare saker, eller siege tanks där det är tydligt vad deras roll är.

Permalänk
Medlem

Pandaren är en skapelse av Samwise. En av åtta medlemmar ur Sons of the Storm (Blizzards art department). Här kan ni se ett urval av hans portfolio, som ni ser finns där flera Pandaren bilder, dom tidigaste gjordes runt 99-2000 (exempel), dvs runt 8 år innan Dreamworks Kung Fu Panda kom..

Permalänk
Skrivet av DAoG:

SC II: Lite småkul, men i close up bilderna på monstrerna så påminner det lite väl om grafiken och stilen på gears of war.

Helt ärligt så tycker jag att du är ute och cyklar, på vilket sätt påminner HotS-unitsen det minsta om Gears of War förrutom att det finns människor med vapen :S

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Skrivet av Oskalliator:

Helt ärligt så tycker jag att du är ute och cyklar, på vilket sätt påminner HotS-unitsen det minsta om Gears of War förrutom att det finns människor med vapen :S

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Själva utformningen är inte vidare lik, men grafiken och hur de filmas skulle kunna vara några concept fiender från Gears of war. Jag tänker mest på close up bilderna man ser i trailern, spelet i sig är inte likt gears of war.

Dock skulle det vara coolare med ett Gears of war RTS. Typ Company of Heroes fast GoW

Permalänk

Blizzard borde skaffa sig ett par regissörer och göra hela jävla episka animerade filmer i samma stuk som sina trailers.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Alternativt Guild Wars 2 ^^

Håller med! gogo gw2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Blizzard borde skaffa sig ett par regissörer och göra hela jävla episka animerade filmer i samma stuk som sina trailers.

Det har jag tänkt länge! Hade varit underbart att få se en feature från dom!

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Det är väll snarare manusförfattare du tänker på?

Skrivet av herbman:

Det har jag tänkt länge! Hade varit underbart att få se en feature från dom!

Det är en stor skillnad på att göra ett stämningsfullt klipp och att göra en hel långfilm.
Bara för att dom gör detta bra så betyder det inte att dom skulle göra en långfilm bra.

Visst, jag blir också lite lätt exalterad av att bara tänka på att se en hel film i liknande stil, men, det krävs mycket annat för att det ska bli en bra film.

Permalänk
Medlem

*tittar på WOW pandatrailern*

WHA-HA-HA-HAT?!? 8-o

Alltså, jag antar att det inte är ett Aprilskämt den här gången eftersom vi är i mitten av Oktober nu? Det var länge sen jag spelade WOW, men jag brukar hålla koll på vad som händer då det är intressant att se vartåt världens populäraste MMO är på väg och vad de gör av sitt IP. Ser ut som om de kör ner det i backen verkar det som. Jag har svårt att se hur någon äldre än 15 bast skulle kunna ta de där pajaserierna på allvar.

In b4 stämningen från Paramount Pictures? Nothing more to see here, moving on...

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_k:

*tittar på WOW pandatrailern*

WHA-HA-HA-HAT?!? 8-o

Alltså, jag antar att det inte är ett Aprilskämt den här gången eftersom vi är i mitten av Oktober nu? Det var länge sen jag spelade WOW, men jag brukar hålla koll på vad som händer då det är intressant att se vartåt världens populäraste MMO är på väg och vad de gör av sitt IP. Ser ut som om de kör ner det i backen verkar det som. Jag har svårt att se hur någon äldre än 15 bast skulle kunna ta de där pajaserierna på allvar.

In b4 stämningen från Paramount Pictures? Nothing more to see here, moving on...

*suck*
Läs lite i tråden, dess pandor har varit en del av Warcraft sedan 2000-2003 nån gång.

Permalänk
Medlem

Det ska bli asfränt med Pandarians i WoW - Äntligen! Ska bli kul att testa nya fight-systemet som blir med Monk klassen. Det är bara crybabys som klagar över att spel utvecklas, jag vill iaf inte ha tillbaka 40man raider där fas 1 alltid var "farma pots" eller skrika ut i LFG efter en HC grupp, jag köar hellre och gör något annat medans jag väntar. För att citera någon random spelare på något random forum "If you complain about WoW and say you want vanilla back, you never played vanilla.", vilket är dagens sanning även om spelet var sjukt roligt även då så är det bara så enkelt att spelet har utvecklats till det bättre, och dessutom vet jag inte om det hade varit lika roligt att spela en exakt klon av hur Vanilla WoW fungerade fast istället för att vara lvl60 så är jag lvl85 - låter inte direkt sådär jätteupphetsande.

Och förresten, Kungfu Panda är väl en barnfilm så ni som drar den parallellen kan jag förlåta för ert misstagande eftersom ni inte har en aning om vad ni pratar om då ni gick lågstadiet när rasen introducerades i Warcraft 3 och ni var ännu mindre när själva konceptet dök upp och började diskuteras.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är väll snarare manusförfattare du tänker på?

Det är en stor skillnad på att göra ett stämningsfullt klipp och att göra en hel långfilm.
Bara för att dom gör detta bra så betyder det inte att dom skulle göra en långfilm bra.

Visst, jag blir också lite lätt exalterad av att bara tänka på att se en hel film i liknande stil, men, det krävs mycket annat för att det ska bli en bra film.

Självklart! Men det var ju det Kilroy var lite inne på. Att med rätt crew och denna karaktäristiska stil hade det kunnat bli någonting riktigt bra! Tankarna går även till det stilfulla introt i Dawn of war, underbart det också!

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."