[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnjaevel:

Dom buggarna är isåfall fixade till releasen. Man måste på något sätt kunna skilja på spelarna, OM du inte kan se spelaren.

Jo jag förstår dig, någon ploppar ut bakom hörnet och skrämmer skiten ur dig och du råkar skjuta honom. Där har vi å andra sidan nästa trick, radarn! Vilken jag hoppas finns(?).. och som man heller inte alltid kan ha koll på. Men man lär sig till slut att ta en extra koll på den.

Hur som haver, vi får se var detta leder när det väl är dax ;-}

Hoppas jag med. Men den kommer vara värdelös om dom inte tar bort den blåa färgen. Jag menar hur tänkte dom när vännerna är blåa och kartan med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

Hoppas jag med. Men den kommer vara värdelös om dom inte tar bort den blåa färgen. Jag menar hur tänkte dom när vännerna är blåa och kartan med.

Det finns en serverinställning, vars.miniMap off...vi kommer iof sig att köra ON men ändå.

Tyvärr inte någon färgkontroll så vi får hoppas på att de ändrar det där. Kan bara hålla med om att det var konstigt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det finns en serverinställning, vars.miniMap off...vi kommer iof sig att köra ON men ändå.

Tyvärr inte någon färgkontroll så vi får hoppas på att de ändrar det där. Kan bara hålla med om att det var konstigt.

Nja inte så at vi ska köra nån form av hard core;)

Jo, inte ens dom gör MW är så korkade:) Jag menar, ska man stirra i 5 minuter p kartan för att se vart alla är eller ska vi försöka strida?

Jag gav upp kartan rätt snabbt. Fick lokalisera på det gamla sättet (funkade inte bra när man inte vet hur banan är).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem

FF on = YES !

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Härligt. Men varför inte hardcore? Tycker det är alldeles för lätt med kartan och spotting.

Om det går kan ni ju lägga upp 2 serverar. en server för noobs och en för de som vill spela med hardcore! Antar att det aldrig kommer hända men nu har jag iaf sagt min synpunkt

Blir nog tyvärr en annan server om inte Hardcore slås på.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Härligt. Men varför inte hardcore? Tycker det är alldeles för lätt med kartan och spotting.

Om det går kan ni ju lägga upp 2 serverar. en server för noobs och en för de som vill spela med hardcore! Antar att det aldrig kommer hända men nu har jag iaf sagt min synpunkt

Kartan är ändå värdelös som den är nu. Går knappt se sina vänner ens.

Dom har pratat om en till server senare.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stisse:

Admin-gruppen delar inte din uppfattning att hardcore-läget är "hardcore". Vi anser att våra inställningar är hardcore!

Om donationerna blir tillräckliga och hyffsat regelbundna kan det bli aktuellt med ytterligare en server. Troligtvis blir det då 32 slots, eftersom den ekonomiska risken med 2 st 64-slottare är väldigt stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kartan är ändå värdelös som den är nu. Går knappt se sina vänner ens.

Dom har pratat om en till server senare.

Kartan borde inte vara avstängd för man kan se sina vänner. Den ska vara avstängd så man inte ser fiender. Tycker det är så jävla tråkigt och kunna spotta nån i djungeln och sen bara peppra på mot den röda triangeln. Även om jag dödar fler så är det skit tråkigt.

Healthregen är också helt jävla hjärndött, Vad ska man med medics till ifall man går upp till 100% efter 3 sekunder? Desutom blir Sniper classen helt onödig.

Att killcam är avslaget är dock helt klockrent.
Crosshair spelar ingen större roll, ingen som använder det ändå.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Kartan borde inte vara avstängd för man kan se sina vänner. Den ska vara avstängd så man inte ser fiender. Tycker det är så jävla tråkigt och kunna spotta nån i djungeln och sen bara peppra på mot den röda triangeln. Även om jag dödar fler så är det skit tråkigt.

Healthregen är också helt jävla hjärndött, Vad ska man med medics till ifall man går upp till 100% efter 3 sekunder? Desutom blir Sniper classen helt onödig.

Att killcam är avslaget är dock helt klockrent.
Crosshair spelar ingen större roll, ingen som använder det ändå.

Så du säger alltså att "Spotting" är att du markerar en fiende som du sett med en röd triangel, så att alla dina m8's kan se honom. Så jag kan sätta ut trianglar hejvilt på alla jag ser? Låter inte ok detta!

HP-reg håller jag nog med dig om, fast kanske kan fungera om det reggas väldigt sakta, vad vet jag.

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Hedersmedlem

Det största problemet som jag ser det med att stänga av 3D spotting är att alla fordon blir sämre på köpet, eftersom man som fordonsförare alltid måste tänka sig för, och litar på att ens lag spottar fiendefordon och farligt infanteri. Utan spotting har man ingen chans att veta vad man kör in sin tank i för elände och kaos. Utan 3D spotting är jag även rädd att det kommer bli oerhört svårt att göra mycket nytta med jetplan och till viss del helikoptrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det största problemet som jag ser det med att stänga av 3D spotting är att alla fordon blir sämre på köpet, eftersom man som fordonsförare alltid måste tänka sig för, och litar på att ens lag spottar fiendefordon och farligt infanteri. Utan spotting har man ingen chans att veta vad man kör in sin tank i för elände och kaos. Utan 3D spotting är jag även rädd att det kommer bli oerhört svårt att göra mycket nytta med jetplan och till viss del helikoptrar.

Markfordon kommer enbart ha fördel av 3D spotting av. Deras största fiender är infateri och flyg (av vilka båda alltid kan se var fordonet är eftersom de är konstant spottade) inte andra markfordon.
Jetplan behöver verkligen ingen hjälp, om de har ATGM får de ju upp en heat-signal-ruta över markfordon som de kan i princip enshotta utan besvär.

Utan 3D spotting kan man ju faktiskt försöka sig på någon sorts taktisk manöver med sin tank, t ex ambush eller flankning då inte samtliga fiender vet var man är heltiden.
Då är det mer den som fixat en bra position och har taktiskt övertag än den som siktar bäst som vinner.

Angånde att se saker som tank, ha en kille i commandview grejen med thermals så kan han se och rapportera annars är zoom väldigt trevligt.

Ja ä intä bitter.

Nu pratar jag utifrån enfarenheter med betan det kanske har ändrats något.

Permalänk
Medlem

Happ då har man en server som lätt kommer att läggas i favorit listan då <3 Sweclockers. Jag föredrar hard core men det är inte hela världen

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Ses på Torsdag grabbar!!

Permalänk
Medlem

Sjukt nice!

Permalänk
Medlem

Skulle bara vilja påpeka att det skulle bli ett mycket bättre spel med
FF = OFF

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Encho5:

Skulle bara vilja påpeka att det skulle bli ett mycket bättre spel med
FF = OFF

håller med men det är en smaksak

Permalänk
Konsolgrävare

Fan vad nice! men håller med om att FF ska vara OFF men men man kan inte få allt, ses på torsdag!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Även jag kommer att ha Sweclockers server som favorit. Kommer även donera varje månad så länge det flyter på!!
Det ända jag kan "oroa" mig över är att jag är väldigt ny på Mumble! Men det löser sig, det vet jag!

Är det fler än mig som har tagit semester på Fredag för att lira?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kommer servern att köra ranked eller inte?

FF ställer jag mig kluven till. Uppmuntrar till mer tänkande och taktiskt spelande, men frågan är om det tillämpas av alla som spelar på servern. Time will tell.

Permalänk
Medlem

Skulle också föredra Hardcore samt FF-OFF, HATAR problemet man har när fordon kör över en när man exempelvis reparerar...!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

Skönt med en server som ligger såpass nära! Själv ser jag gärna att hårkorset stängs av om det är möjligt. Mycket roligare och lite mer utmanande.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk

Nice, är den lösenordsskyddad? Tycker att FF ska vara av då folk teamkillar för att t ex ta ett stridflygplan före alla andra...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Två tummar upp!
Fick just bekräftat paket med BF3 skickat till mig!

Permalänk
Medlem

Härligt initiativ ! lär bli denna servern man kmr spela på !!
Kanon med bara conquest då det är det game modet som är bäst !

Givetvis FF:on
Killcam: Off

edit
Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag gick in och kollade lite på Rocket blast och såg att en 64 slot server kostar 680kr/mån medan en 32 slot server kostar 330kr/mån, är det inte smartare att öppna två stycken 32 slots server för 660kr/mån så kan dom som vill spela Hardcore/Normal alternativt Conquest/Rush? tror ändå inte att det ofta kommer vara 64 Swec inne samtidigt och om det nu skulle vara det så vill nog inte alla spela samma mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av and-ears:

Två tummar upp!
Fick just bekräftat paket med BF3 skickat till mig!

Och dom som beställde det på Origin kunde förhands ladda hem det eller vad man säger redan i fredags förra veckan Så vi är också redo!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Hoppas på en lagg fri spel upplevelse!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

riktigt kul att ni slänger upp en egen server, Hur många ungefär kommer spela på den från sweclockers tro? kan ni fixa lösenord, så bara vi på swec kan lira? lär ju vara fullt dygnet runt typ oavsett. om alla som spelar donerar säg en tia i månaden, vilket ALLA borde ha råd med så kommer det ju vara galant, lär ju vara 100+ åtminstånde som vill spela härifrån?

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk

Kan bli hur bra som helst!
Håller tummarna för att nästa SweClockers-server blir med Hardcore!