Permalänk
Medlem

Microsoft Sidewinder x6!

Tja!

Jag har tänkte att skaffa ett nytt tangentbord för spel inom en snar framtid och har funderingar på ett Microsoft Sidewinder x6, eftersom det tangentbordet har det jag söker efter; media knappar och ingen numeriskt keypad (avtagbar).

Men efter att ha hört från kompisar att detta tangentbord saknar anti-ghosting, att man inte kan trycka ner fler än tre knappar i taget, så har jag blivit lite tveksam.

Har sökt på google lite men har inte hittat nåt av värde då tangentbordet har funnits ett bra tag.
Nån som har/haft detta tangentbord som kan berätta ifall det verkligen saknar anti-ghosting och ifall det funkar bra annars?

Ifall det nu är så att detta tangentbord är så dåligt som mina kompisar påstår så skulle jag också vara tacksam ifall ni kunde tipsa om ett annat tangentbord!

Mvh

Permalänk
Medlem

Det saknar anti-ghosting. Det är bara X4 som har det...

Permalänk

köpte X4 för nästan en månad sedan och klart bästa jag har haft hittils, grymt sköna knappar och upplyst.

Visa signatur

Chassi: CoolerMaster HAF 922 CPU: i5 2500k@4.5GHz CPU kylning: Corsair Hydro H100
Moderkort: ASUS P8P67 Pro RAM: Corsair Vengeance Blue 1600MHz 16GB Grafikkort: ASUS Geforce GTX 960 DCII | MSI Geforce GTX 960
Nätaggregat: Corsair HX650W SSD: Samsung 850 EVO 250GB HDD: Western Digital Green 1.5+2TB
Mus: Logitech G400 Tangentbord: Microsoft SideWinder X4

Permalänk
Medlem

Okej, det var ju faktiskt riktigt dålig! :/

Tack för svaret

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt x4 idag, kan ju inte annat än rekommendera det! Men dock så har den ju numpad så den passar väl inte dig.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, får ta mig en titt på x4 då! Blir kanske att jag ändå köper ett tangentbord med numpad, man kan ju inte få allt här i världen

Såg just denna: http://www.sweclockers.com/nyhet/14623-cooler-master-quickfir...
Blir kanske till att ta mig en titt på det där tangentbordet också.

Tack för svaren!
Mvh

Permalänk

Kört med X4 i snart ett år, och det äger fortfarande! köp!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett X6 i snart två år och det fungerar finfint, det enda slitaget är på S-tangenten, men det kan ju bero på någon dryck/matrest/smuts som mjukat upp färgen just där eller något.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Beställde ett Sidewinder X6 jag själv förut, ville åt något billigt (fick den för 400 kr med frakt) men samtidigt något som verkade bra. Så jag hoppas den inte krossar alla mina förväntningar. Är på ett Logitech G15 nu, men den har blivit rätt utsliten efter några år. Ville inte lägga ut så mycket pengar på ett nytt tangentbord den här gången.

Vad innebär det med anti-ghosting egentligen? Innebär det verkligen att tre tangenter inte kan svara samtidigt?

Permalänk
Medlem

Har ett X4, men ja känner ingen skillnad alls.. hur många gånger trycker man ner 26 tangenter samtidigt ?

X6 som är såpass billigt nu kan man ju alltid testa..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

Vad innebär det med anti-ghosting egentligen? Innebär det verkligen att tre tangenter inte kan svara samtidigt?

Det är hur många tangenter som kan vara intryckta samtidigt utan att blockera signaler för ännu fler tangenter. Har för mig att X4 klarar 27 stycken nedtryckta utan att blockera signaler. X6 vet jag ej.

Anyway, jag kör med Sidewinder X4, and I like.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Det är hur många tangenter som kan vara intryckta samtidigt utan att blockera signaler för ännu fler tangenter. Har för mig att X4 klarar 27 stycken nedtryckta utan att blockera signaler. X6 vet jag ej.

Anyway, jag kör med Sidewinder X4, and I like.

Tack för snabbt svar! Kände inte till det där med anti-ghosting. Tror allting kommer bli bra. Det som fick mig att undra lite är varför de flesta företag gör tangentbord med en enterknapp som skiljer sig från de traditionella.

Permalänk
Medlem

Tangentbord utan anti-ghosting kan tex. inte trycka ner tre piltangenter samtidigt.

Permalänk
Medlem

x4 är ju kung, slår alla dyra Logitech "bling-bling" tangentbord

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

sitter själv och använder ett sidewinder x6, tycker att det har snygg bakgrundsbelysning. Är rätt skönt att skriva på. Jag brukar aldrig märka av ghosting då jag mest spelar rollspel och starcraft 2. Det finns ett handledsstöd på det också så man får inte ont av att sitta och lira på det under långa perioder heller. Tangenterna påminner lite om en blandning av de från en portabel dator och vanliga stora. Dock är känslan lite svampig när man skriver på det.

Jag skulle rekommendera detta tangentbordet endast om om du har ett väldigt litet bord (som jag då har) och inte har plats för ett full-size och inte har budgeten att köpa någonting dyrare eller vill ha en massa makroknappar och sånt. Annars är mekaniska tangentbord väldigt inne nu. Hade jag kunnat välja om hade jag nog köpt ett Filco Majestouch2-tenkeyless från thekeyboardco.com då man trots allt använder sitt tangentbord väldigt mycket. Det där quickfire-tangentbordet lär du få vänta på ett bra tag innan det kommer till Sverige och med svensk layout.

Permalänk

Sidewinder x4 is the shit. Bästa T-bordet ute! macro knappar,media knappar, bäst anti-ghosting,upplyst och väldigt skönt att skriva p!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Fick hem mitt Sidewinder X6 idag, så grymt stabilt och robust tangentbord. Jag är jättenöjd. Såg man på bilderna så märkte man hur avlång på bredden enterknappen är, men på mitt exemplar så är den fullstor, alltså den ser ut som den traditionella enterknappen. Lätt värt 350 kr som den kostar nu på Inet, lätt. Inte märkt av att knapparna inte svarar ännu på mitt tangentbord, går alldeles utmärkt att lira fps-spel på för min del, ingen sådan som går efter en massa knappkombinationer heller, så jag klarar mig alldeles utmärkt. Gillar också hur fast det sitter på mitt skrivbord.