[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ringu:

Ta inte bort ff... folk får lära sig aima & låta bli att va så nerviga bara 1200 spänn va väl inte mycke :/ trodde det skulle va mer, fast det hela har ju iofs inte varit igång så länge än. skickar en slant senare idag. Sätt på lösen på servern också

FF är ON och förblir det, lugn lugn.

Med tanke på allt strul så är nog inte folk så glada i BF3 överlag, när det tekniska löst sig så ser nog fler glädjen i SweC servern.

Lösen på servern går inte ihop med Ranked tyvärr, vi kan inte låsa och samtidigt tjäna exp.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

FF är ON och förblir det, lugn lugn.

Med tanke på allt strul så är nog inte folk så glada i BF3 överlag, när det tekniska löst sig så ser nog fler glädjen i SweC servern.

Lösen på servern går inte ihop med Ranked tyvärr, vi kan inte låsa och samtidigt tjäna exp.

Då får ni allt ta och fixa ett system som straffar dom som TK, var inne precis och på en runda på 30min så blev jag TK 6 gånger typ.. hur kul är det? och dom som TK går bara vidare... visst säkerligen poängavdrag men dom lär sig aldrig, bättre att dom blir slayade eller något....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Får man vara med även om man är kass på i princip alla spel som finns?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Då får ni allt ta och fixa ett system som straffar dom som TK, var inne precis och på en runda på 30min så blev jag TK 6 gånger typ.. hur kul är det? och dom som TK går bara vidare... visst säkerligen poängavdrag men dom lär sig aldrig, bättre att dom blir slayade eller något....

Jag har inte spelat på SWEC servern men jag skulle också önska att denna funktion fanns. Dödstråkigt (phun int) att en del inte ens bryr sig när dom TKar, sedan skulle jag själv tycka det var bra med lite bestraffning på dom som gör det är inte mer än rätt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av S2Andy:

Då får ni allt ta och fixa ett system som straffar dom som TK, var inne precis och på en runda på 30min så blev jag TK 6 gånger typ.. hur kul är det? och dom som TK går bara vidare... visst säkerligen poängavdrag men dom lär sig aldrig, bättre att dom blir slayade eller något....

Det finns ett system för det, gör du mer än X tk så blir du kickad. Det finns även en ban nivå ovanför det. Fråga inte om detaljer för det kommer vi inte att ge ut eftersom det kan bli utnyttjat om folk vet exakta gränserna. Däremot lyssnar vi och kan anpassa dem för att fungera bättre. När vi som admins är inne så håller vi koll på TK'andet och blir det för mycket bråk övervakar vi nogrannt de som TK'at och kan tänkas kicka omedelbart.

Vi har kvar nametags och 3D spot vilket gör det lättare att känna igen fi, minimap hjälper folk att se om det finns vänner i närheten och om det är fritt fram att blästra.

Om du blev TK'ad 6 ggr så vill jag gärna veta i vilka situationer du blev det, om vi vet det så kan vi förbättra systemet ytterligare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fuuza:

Får man vara med även om man är kass på i princip alla spel som finns?

Självklart, alla är välkomna.

Skrivet av zablot:

Jag har inte spelat på SWEC servern men jag skulle också önska att denna funktion fanns. Dödstråkigt (phun int) att en del inte ens bryr sig när dom TKar, sedan skulle jag själv tycka det var bra med lite bestraffning på dom som gör det är inte mer än rätt.

Det finns inte i idag som funktion i spelet alls såvitt jag har hört (är en av dem som tyvärr fastnade i aktiveringsproblemen igår), jag håller med om att punish/forgive är ett bra system för autoadministrering. Gillar också funktionen som fanns att om du bara gör massa punish så åker man själv...vilket förhindrar avsiktligt utnyttjande av punish funktionen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Går det inte få det så att den som TK'ar dör själv samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det finns ett system för det, gör du mer än X tk så blir du kickad.

Inte för att vara sådan men man kan se alla inställningar på servrar bara man klickar på namnet. Och på tal om det så visste jag inte att det ens fanns inställning för att bara kunna spawna på squad leader. "ONLY SQUAD LEADER SPAWN - Off"

Förövrigt blev jag lite ledsen över att SweC var i princip enda servern jag fick 'Kicked by administrator' av igår. Men förhoppningsvis fungerar PB-fixen som något postat på forumet då det inte fungerade att bara ha uppdaterat PB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synt:

Går det inte få det så att den som TK'ar dör själv samtidigt?

Då är väl forgive/punish systemet bättre. Laget tjänar ju inget på att två dör på grund av en spelares misstag.

Permalänk
Skrivet av Lan:

Och i posten ovanför din, jag kanske borde försöka bli mindre långrandig....:)

Var inne i posta tråd när du skrev, men blev upptagen med ett telefonsamtal, därav min pucktvåa. Sorry!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Beställer dator till helgen endast för BF3, då blir det att lira. Ser fram emot att köra på SweClockers server!

Ni kanske skulle öppna ytterligare en server?

Kul, du är välkommen! Om vi får tillräckligt mycket pengar donerade regelbundet så kör vi gärna en server till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Handa:

Inte för att vara sådan men man kan se alla inställningar på servrar bara man klickar på namnet. Och på tal om det så visste jag inte att det ens fanns inställning för att bara kunna spawna på squad leader. "ONLY SQUAD LEADER SPAWN - Off"

Förövrigt blev jag lite ledsen över att SweC var i princip enda servern jag fick 'Kicked by administrator' av igår. Men förhoppningsvis fungerar PB-fixen som något postat på forumet då det inte fungerade att bara ha uppdaterat PB.

Det visste jag faktiskt inte eftersom jag inte själv lyckats komma in i spelet ännu tack vare auktoriseringsproblemet.

Tack för upplysningen, ytterligare en sak som jag undrar över varför EA/DICE valt att visa allt...

Jo, vi harvade i tre timmar igår med att reda ut vart problemet fanns med servern och PB så nog hoppas jag på en snabb lösning. Vi hade senaste filerna, vilket verkar ha varit problemet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Hur skriver man i spelet. ingame?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Hur skriver man i spelet. ingame?

på j, k och l

Permalänk

Felskrivet

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det finns ett system för det, gör du mer än X tk så blir du kickad. Det finns även en ban nivå ovanför det. Fråga inte om detaljer för det kommer vi inte att ge ut eftersom det kan bli utnyttjat om folk vet exakta gränserna. Däremot lyssnar vi och kan anpassa dem för att fungera bättre. När vi som admins är inne så håller vi koll på TK'andet och blir det för mycket bråk övervakar vi nogrannt de som TK'at och kan tänkas kicka omedelbart.

Vi har kvar nametags och 3D spot vilket gör det lättare att känna igen fi, minimap hjälper folk att se om det finns vänner i närheten och om det är fritt fram att blästra.

Om du blev TK'ad 6 ggr så vill jag gärna veta i vilka situationer du blev det, om vi vet det så kan vi förbättra systemet ytterligare.

Blev det givetvis i olika situationer men ändån tråkigt ;(, men 3 utav situationerna var det en som sprejade allt han kunde på mig när vi stog 2-3m ifrån varandra tror det var samma person dom gångerna, sedan var det ju det vanliga med att 2 gånger fick en kompis handgranat rakt på mig? som sagt man ser ju på minimapen vart kompisarna är? släng då inte handgranater dit ;(... sedan sista gången så sprängde dom bilen bredvid där jag stog ;(.....

som sagt hoppas på något sätt att ge dom en mera varning än poängavdrag så att folket lär sig att ha koll på vart kompisarna är, även om ni har ett system som kickar vid X antal så kanske det antalet är 6 säger vi, då är det 6 gånger för mycket då man kunnat ge dom en varning på annat sätt redan efter 1st TK.... hoppas det löser sig till slut

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Appropå TK, om man gör en TK, så verkar man inte få avdrag på sina egna frags? Ska det vara så?
Skitstörande att spela på TK servrar då folk överlag inte verkar bry sig eftersom en TK inte gör dom så mycket, förens dom får typ 5+ och blir kickade?

Har tappat räkningen hur många gånger jag blivit överkörd och söndersprayyad för folk står och fegar längre bak men ändå ska sprejja in lite kills i trånga gångar...

Permalänk
Medlem

Ikväll ses vi på slagfältet!
La genast till servern i mina favoriter.

Permalänk
Medlem

donerar gärna ifall en hc server planeras normal servrar känns lite kalleanka och man syns ju allt för lätt med namn och ikon!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MVP:

donerar gärna ifall en hc server planeras normal servrar känns lite kalleanka och man syns ju allt för lätt med namn och ikon!

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte faktiskt att normal kändes riktigt bra att spela på till skillnad från BFBC2 där jag inte kunde med att spela på en normal server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det visste jag faktiskt inte eftersom jag inte själv lyckats komma in i spelet ännu tack vare auktoriseringsproblemet.

Tack för upplysningen, ytterligare en sak som jag undrar över varför EA/DICE valt att visa allt...

Jo, vi harvade i tre timmar igår med att reda ut vart problemet fanns med servern och PB så nog hoppas jag på en snabb lösning. Vi hade senaste filerna, vilket verkar ha varit problemet.

Ja, jag tror mer på att de flesta valde att inte uppdatera sina servrar och gamla PB verkar ha fungerat på en uppdaterad server? Eller var det någon som lyckades komma in ifall de hade uppdaterat PB?

Var verkligen inte riktigt mot er server admins förövrigt, kände för att skriva av mig lite, men det antar jag att du förstod. Har ändå haft väldigt tur med buggar. Inga problem med prestanda, battlelog har fungerat klockrent, har kunnat joina som party och hade inte blivit frånkopplad eller liknande saker från någon server innan SweC men då har jag nästan bara kört på TV2/Gotland/Webhallen.

Permalänk
Medlem

Nu är den nere igen

EDIT: startade om snarare

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Moderator
Moderator

Sorry, stoppade just servern för att vi fick mycket klagomål på TH kartan med lagg. Den är nu borta ur rotation och servern återstartad. TH återkommer senare när den är mer optimerad.

Beklagar störningen, happy gaming folket.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

jsg blev kickad ett par ggr igår av olika servrar, ej sweclockers, sedan visa origin att man borde updatera pb....gjorde det, och efter det spelade jag visserligen bara swec en stund, men blev inte kickad en enda gång...dock, hängde sig spelet en gång, och jag fick starta om det...

angående ff, så tycker jag att det är bra... har inte lyckats döda någon vänlig själ själv, (vad jag vet) däremot har jag blivit övveraskad till en sådan grad att jag råkat skjuta av ett par skott mot motspelare... sorry for that...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Antzo:

Nu är den nere igen

EDIT: startade om snarare

Ändringar av serverinställningar kommer att ske huvudsakligen tidigt på morgonen, inte under prime time på kvällen. Då ska det vara så lite störningar som möjligt.

Detta var lite ett specialfall dock då vi inte hade tagit bort den ännu.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hur ser map rotationen ut?
Ska se till att spela på servern idag, hade svårt att komma in igår. NiggletOfDoom heter jag

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Hur ser map rotationen ut?
Ska se till att spela på servern idag, hade svårt att komma in igår. NiggletOfDoom heter jag

Den exakta ordningen kan jag inte kolla just nu, men det är två rundor på alla maps utom Teheran Highway och Operation Metro.

Permalänk

Hur får man tag på lösenordet?

Vad jag kan se står det inte i förstaposten?

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SwoRdFiSh:

Hur får man tag på lösenordet?

Vad jag kan se står det inte i förstaposten?

Vilket lösenord?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Hur ser map rotationen ut?
Ska se till att spela på servern idag, hade svårt att komma in igår. NiggletOfDoom heter jag

Som den ser ut nu så är det:

  • Grand Bazaar

  • Caspian Border

  • Seine Crossing

  • Operation Firestorm

  • Damavand Peak

  • Noshahar Canals

  • Kharg Island

2 rundor på varje map.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.